Gjest LV Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jeg hører alltid om at folk har en daglig rutine som involverer et dusin forskjellige hudprodukter, men hva er egentlig nødvendig? Dagkrem, nattkrem, ansiktsrens, peeling, ansiktsvann osv... Hvordan bruker man det? Hvor ofte, og i hvilken rekkefølge? Nå for tiden har jeg kun en fuktighetskrem og en ansiktsrens som jeg bruker daglig. Kan noen hjelpe meg, og forklare hvordan ting "funker"? Jeg er 20 år, og har hørt at man også bør begynne å bruke antirynkeprodukter rundt den alderen, for å forebygge. Stemmer virkelig det? Vil gjerne også ha tips til gode produkter, som ikke er så alt for dyre. Middels prisklasse, hvis det må til for å få god kvalitet.
Gjest Blanca Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Jeg er av den oppfatning at det enkle ofte er det beste. Jeg liker å prøve nye kremer, men jeg har aldri brukt et arsenal av produkter. En god rens og en god fuktighetskrem er er det jeg bruker til daglig, ingen spesiell dagkrem/nattkrem eller øyekrem. Om huden min er ekstra tørr så hender det jeg bruker et fuktserum. Det hender jeg tar en ansiktsmaske og ca 1 gang pr uke peeler jeg med en enzympeeling. Enzympeeling inneholder ikke korn/granulat, og er mildere mot huden. Antirynkekrem har jeg aldri brukt (snart 40 år og fin hud ), jeg har til god å finne dokumentasjon på at antirynkekremer faktisk har noe for seg. Unntaket er kremer med høye doser a-vitamin, men slike produkter brukes når rynkene er der, ikke forebyggende. Om du får rynker eller ikke, beror mere på gener og livstil enn kremene du smører på deg. Gode produkter i medium prisklasse? Dermalogica har gode, basic produkter til de fleste hudtyper. Jeg kommer alltid tilbake til Dermalogica .
Gjest Tweek Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker rens og krem fra dermalogica. Har sensitiv hud og dermalogica er utrolig bra syntes jeg. Jeg smører meg av og til på kroppen med extra strenght (fra vaseline). Er ikke så flink på sånn, men det lille jeg bruker er veldig fint syntes jeg. Er jeg ekstra tørr så smører jeg masse før jeg legger meg, bl.a vaselin på leppene og nivea creme (i blå metall boks) om kvelden så er jeg myk på morgenen. Tar av og til ansiktsmaske, men det er dårlig med det i det siste selv om jeg har. Har kjøpt noen fra hm
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Jeg renser huden morgen+kveld med en rensegel fra decleor. bruker ansiktsessens hver dag fordi jeg har tørr hud. Deretter ansiktskrem (decleor). Bruker også øyekrem, men det er kun fordi jeg synes det er veldig behagelig (clinique). en til to ganger i uka bruker jeg peeling og ansiktsmaske. Synes altså jeg ikke bruker så altfor mange produkter, og skifter ikke nå når jeg har finnet noe jeg er fornøyd med. Å hele tiden skifte produkter kan heller føre til ustabilitet i huden. Og er enig i at antirynkeprodukter ikke har noe for seg. Viktigere å være flink til å tilføre nok fukt i huden, samt ha rutiner med rensing. Min mor er over 60, men har rynker som en 40-åring, så satser på at jeg har fått de genene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå