Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 jeg lærte at man ike skal tro alt man leser, og her inne roper alle om en link til det ene og det andre, akurat som om at en link til en side på internett er den riktige. mange som har erfaringer på forskjellige områder får beskulning om at de er tullinger og moderator sier de "synser" og sletter diskusjonen. Så de fleste her inne tror på alt som er på internett og i aviser forran folk som har personlige erfaringer. er det fordi de som ikke liker at noen har erfaring er mektig sjalu og skal hakke på de som har det?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Når en link blir lagt ut skrives det selvsagt utfra det som står i linken. Når noen har saklig erfaring utenom det som står i linken er det bare bra så lenge det ikke er oppspinn det som blir skrevet Du bør få flyttet denne tråden til evt. gennerel debatt
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Du kan alltids si at du kjenner noen som har opplevd noe, men hvordan vet vi at det er sant? Eller hvordan vet vi at denne personen ikke representerer et unntak, og at folk som gruppe reagerer annerledes f.eks? Da foretrekker jeg heller en link til en artikkel fra en seriøs kilde. En kilde er noe man kan forholde seg til. Man kan vurdere hvor mye man vil tro på den avhengig av hva kilden er og hvordan det skrives. Men hvor mye man vil tro på noe noen her forteller om noen de kjenner, blir litt vanskeligere. At noen refererer til en kilde, betyr heller ikke at jeg tror det er sannheten. Men hvis jeg oppfatter den som noenunde seriøs, så kan jeg ta det med i betraktningen når jeg skal gjøre opp min mening om en sak. Man skal være kritisk til kilder, men man skal være enda mer kritisk til gjenfortalte enkeltsaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå