Kayli Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Har aldri hørt at pinnekjøtt er på "nei-lista". Spiste det selv da jeg var gravid i alle fall.
Dalila Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Så lenge kjøttet er godt kokt/stekt så er det helt trygt! Men fårekjøtt som ikke er tilstrekkelig varmebehandlet anbefales ikke.
rangi Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 pinnekjøtt kokes vel i timesvis, så det burde være helt trygt
Hermula Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Jeg spiste pinnekjøtt da jeg var gravid med nr 1. Fikk salsjokk. Fikkmasse vann i kroppen, og problemer med å puste. Helt forferdelig! Spis i moderat mengde i tilfellet! For mye salt er ikke å anbefale.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Kokt pinnekjøtt? Det skal DAMPES. Det skal også ligge minst 12 timer i vann for å få vekk mest mulig av saltet slik at saltsjokk unngås. (Det er snart jul ... )
rangi Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 ja ja, dampet da. Men, det er iallfall ikke rått:)
Kykkelikokos Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Hvis ikke jeg kan spise pinnekjøtt, så går jeg og graver meg ned. Pinnekjøtt
Elle_liten Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Enig m Kykkelikokos. Jeg blir skikkelig lei meg, hvis jeg ikke får pinnekjøtt på julaften. Da kan de avskaffe hele jula for min del! At jeg har måttet gi opp spekematen er ille nok!
Kykkelikokos Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Enig m Kykkelikokos. Jeg blir skikkelig lei meg, hvis jeg ikke får pinnekjøtt på julaften. Da kan de avskaffe hele jula for min del! At jeg har måttet gi opp spekematen er ille nok! Hvis du dypfryser det i 3 (?) dager er det visst OK å spise det, men jeg vet ikke hva som tåler å dypfryses da.
rangi Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Jeg har spist spekemat og jeg da under hele graviditeten. Er ikke så hysterisk av meg......
Kykkelikokos Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Jeg har spist spekemat og jeg da under hele graviditeten. Er ikke så hysterisk av meg...... Godt å høre at du ikke er like hysterisk som oss da
rangi Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Godt å høre at du ikke er like hysterisk som oss da he he, ja det kan du si Jeg er bare litt lei av at man blir fortalt at man ikke skal spise det ene og det andre når man er gravid. Jeg har spist akkurat det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid jeg Bare vært ekstra nøye med hygienen:)
Kykkelikokos Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Jeg er drittlei av å ikke kunne gjøre eller spise noe jeg heller. Så jeg har spist ikke-gjennomstekt kjøtt hjemme, men har foreløpig ikke begitt meg ut på spekematen..
Umuriel Skrevet 5. september 2007 #15 Skrevet 5. september 2007 Jeg spiser som før, jeg. Liker uansett ikke raket og gravet mat. Så lenge maten er fersk, altså godt innenfor holdbarhetsdatoen så spiser jeg av hjertets lyst. Er mer opptatt av at mannen tar seg av kattedoen i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå