Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Allikatt
Skrevet

Jeg er klar over at det er blitt skrevet side opp og side ned om Pergotime før, men jeg har ikke funnet svaret på spørsmålet mitt, så jeg kommer med det likevel:

Jeg skal begynne med Pergo 5. dagen i syklusen, har gynekologen (og pakningsvedlegget) sagt. Men det står også (pluss at jeg har lest det her på forumet) at man skal begynne siste menstruasjonsdag. Jeg har bare mensen i 4 dager (hvis jeg er "heldig")! Når skal jeg begynne da? Siste dag med mens (restdagem) eller 5. dag, uavhengig om jeg har mensen da eller ikke?

Takk for svar. :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal begynne på dag 5, selv om du har mensen eller ikke. Det fikk hvertfall jeg beskjed om.

Gjest Allikatt
Skrevet
Du skal begynne på dag 5, selv om du har mensen eller ikke. Det fikk hvertfall jeg beskjed om.

Takk. Da stoler jeg på deg :vinke:

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg fikk beskjed om akkurat det samme, så jeg kommer til å starte på dag 5 uansett om jeg har mens eller ikke

Gjest Allikatt
Skrevet
Jeg fikk beskjed om akkurat det samme, så jeg kommer til å starte på dag 5 uansett om jeg har mens eller ikke

Når flere er enige, da tror jeg vi kan si det sånn.

Når starter du da, Cosmic Girl? I følge 'deres tidsregning' starter jeg på torsdag.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Når starter du da, Cosmic Girl? I følge 'deres tidsregning' starter jeg på torsdag.

Hadde jeg bare visst det... Syklusene mine er helt på bærtur, og har vært det det siste året++, så jeg vet rett og slett ikke

Krysser fingrene for deg denne måneden. Kanskje det blir en liten pergo-spire :)

Skrevet

Hmmm...

Nå ble jeg stressa her! Jeg har alltid tatt Pergo fra dag 3! Slik le

gen har sagt.... *løper og leser pakningsvedlegget* :hakeslepp:

Ånei! Tenk hvis legen har skrevet feil eller jeg har misforstått??!!??

Gjest Allikatt
Skrevet
Hmmm...

Nå ble jeg stresset!! På kalenderen min står det 5 dager og på pakken også... er ikke det riktig da? Fant du ut av det?

Cosmic Girl: Håper på Pergo-spire, en :babygutt: eller :babyjente: Jeg har vært uten prevansjon en stund, men har ikke prøvd aktivt før nå. Så dette blir spennende, spennende!

Har et spørsmål til: Har det noe å si at man har liten livmor? Legen sa jeg hadde 'en størrelse 36 livmor'.

Skrevet (endret)
Nå ble jeg stresset!! På kalenderen min står det 5 dager og på pakken også... er ikke det riktig da? Fant du ut av det?

Sjekka "oppskriften" fra legen og der står det at jeg skal ta fra 3.-7. dag i menstruasjonssyklusen. Han har også skrevet dette på klistermerket på pakka. Men ser at det står fra dag 5 i pakningsvedlegget.... Her er noe muffens..... :lur:

Endret av MissiS
Gjest Allikatt
Skrevet
Sjekka "oppskriften" fra legen og der står det at jeg skal ta fra 3.-7. dag i menstruasjonssyklusen. Han har også skrevet dette på klistermerket på pakka. Men ser at det står fra dag 5 i pakningsvedlegget.... Her er noe muffens..... :lur:

På min står det "fra 5. dag" på etiketten, og det var det jeg fikk opplyst også. At det står "fra 3.-7. dag" må jo bety fra dag 3, 4, 5, 6. eller 7! Det var jo ikke forvirrende... :forvirra:

Har du gått på Pergo før? Fikk du noen av de berømmelige bivirkningene jeg har lest så mye om her inne på forumet?

Gjest Allikatt
Skrevet (endret)
På min står det "fra 5. dag" på etiketten, og det var det jeg fikk opplyst også. At det står "fra 3.-7. dag" må jo bety fra dag 3, 4, 5, 6. eller 7! Det var jo ikke forvirrende... :forvirra:

Når du har gått på Pergo før, fikk du noen av de berømmelige bivirkningene jeg har lest så mye om her inne på forumet?

Så nettopp at du hadde gått på det før...

Endret av Allikatt
Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Hmmm...

Ikke stress med det. Legen har nok ikke skrevet feil, og du har sikkert ikke misforstått. Man starter visst litt etter hvor lange sykluser man har, og hva annet som er årsaken til at man går på pergo.

Tips: Sjekk ut pergoklubben på www.snartgravid.com. Der er det flere i samme situasjon

Skrevet
Har du gått på Pergo før? Fikk du noen av de berømmelige bivirkningene jeg har lest så mye om her inne på forumet?

Har hatt to enkle og to doble kurer før, ja... Og nå siste gang har jeg trolig fått EL :juhu: Men har heldigvis ikke hatt noen bivirkninger av Pergoen, så da er det ikke så veldig stress for min del. Legen sa også at jeg kunne øke til trippel kur neste gang hvis ikke det funket på forrige.

Så da er det bare å vente i spenning.... (så lenge jeg klarer!!)

Gjest Allikatt
Skrevet

Blodprøve dag 5 og første Pergo-pille imorgen! Jeg grue-gleder meg... Nå er det liksom alvor. Har jo gått så lenge uten prevensjon, og ingenting har skjedd. Så hvis det ikke går nå når jeg virkelig prøver... da altså :gråte:

Gjest Apple- i.i
Skrevet

Ville bare slenge med at jeg også bare har mensen i 3-4 dager. Gynekologen sa da at jeg skal begynne 3. dag, og det har jeg gjort (uten å bli gravid...).

Jeg tror dette avhenger av hvor lang mens man har og hva gynekologen sier. Hvis du har fortalt gynekologen at du bare har mensen i fire dager, og hun allikevel sa du skal begynne på dag fem, ser jeg ikke noe problem med det.

Gjest Allikatt
Skrevet
Hvis du har fortalt gynekologen at du bare har mensen i fire dager, og hun allikevel sa du skal begynne på dag fem, ser jeg ikke noe problem med det.

Jeg har faktisk ikke sagt hvor lang mens jeg har. Han spurte ikke, og jeg ba ikke om Pergotime heller, hadde aldri hørt om det! Så kommer jeg hit og finner ut at det er veldig vanlig...

Jeg får spørre neste gang. Jeg må jo ringe for å få svar på blodprøvene mine i hvert fall. Gruer meg:-(

Gjest Cosmic Girl
Skrevet (endret)
Jeg har faktisk ikke sagt hvor lang mens jeg har. Han spurte ikke, og jeg ba ikke om Pergotime heller, hadde aldri hørt om det! Så kommer jeg hit og finner ut at det er veldig vanlig...

Jeg får spørre neste gang. Jeg må jo ringe for å få svar på blodprøvene mine i hvert fall. Gruer meg:-(

Jeg fikk aldri spørsmålet om hvor lang mens jeg hadde, og spurte heller ikke om Pergotime. Gyn spurte om mine sykluser, og så sa han enkelt og greit at Pergotime var løsningen.

Tror ikke det er veldig vanlig, men et vanlig virkemiddel når man har prøvd i over ett år, det ikke er noe galt hos noen av partene og/eller man har uregelmessige sykluser.

Hadde du det, Allikatt?

edit: skriveleif

Endret av Cosmic Girl
Gjest Allikatt
Skrevet
Jeg fikk aldri spørsmålet om hvor lang mens jeg hadde, og spurte heller ikke om Pergotime. Gyn spurte om mine sykluser, og så sa han enkelt og greit at Pergotime var løsningen.

Tror ikke det er veldig vanlig, men et vanlig virkemiddel når man har prøvd i over ett år, det ikke er noe galt hos noen av partene og/eller man har uregelmessige sykluser.

Hadde du det, Allikatt?

edit: skriveleif

Nei, jeg har ikke veldig uregelmessige sykluser. Men litt, de varierer vel fra så lite som 22-23 dager til 28. Hmm, det er 5 dager, ganske mye det. De er egentlig veldig korte, synes jeg. Kan det være det, mon tro? Men gyn spurte ikke om det heller, han. Fåmælt type :forvirret:

Da jeg var rundt 22 mistet jeg mensen pga av slanking, og hadde ikke mensen i omtrent 2 år. Jeg måtte få Primolut for å få mensen igang igjen. Så det er mulig det er derfor jeg har rare sykluser.

Eller hva tror du?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Nei, jeg har ikke veldig uregelmessige sykluser. Men litt, de varierer vel fra så lite som 22-23 dager til 28. Hmm, det er 5 dager, ganske mye det. De er egentlig veldig korte, synes jeg. Kan det være det, mon tro? Men gyn spurte ikke om det heller, han. Fåmælt type :forvirret:

Da jeg var rundt 22 mistet jeg mensen pga av slanking, og hadde ikke mensen i omtrent 2 år. Jeg måtte få Primolut for å få mensen igang igjen. Så det er mulig det er derfor jeg har rare sykluser.

Eller hva tror du?

Jeg tør ikke begynne spekulere. Legene har nok sine grunner og vet hva de gjør, får vi håpe. Selv har jeg sykluser som varierer med 70 dager. Var derfor jeg fikk pergo.

Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet
Hvor lenge har dere prøvd?

Jeg har gått på Pergo siden mars/april i år (har har prøvd å bli gravide i 1,5 år), men jammen satt den endelig! Jeg er :gravid: !!

Kroppen min hadde tydeligvis god bruk for en pausemåned i juli...

Lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...