Gå til innhold

Kan dette virkelig stemme? (BH størrelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg brukt 95 C (tror jeg, lappen er utslitt), og det har fungert greit nok. Men nå etter at BH-en havnet i kokvask sammen med håndklærne er det muligens på tide med en ny. Sitter og endevender ebay, og finner ut at jeg ikke aner hva de engelske og amerikanske størrelsene er. Så jeg gikk inn på litt forskjellige sider, og jeg sitter nå med følgende resultater:

http://www.brasense.co.uk/

40F Fit3

Og på http://www.85b.org/bra_calc.php får jeg:

US 42D

UK 42DD

AUS/NZ 20D

EU/JAP 95E

B/E/F/P 110E

Men hva bør jeg søke etter på ebay? 42D høres enormt ut, men kan det stemme?

Og nei, jeg har desverre ikke mulighet til å gå i IRL butikker å prøve meg frem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bestille bher på Underverker.no. Kjempegod norsk nettbutikk, kjapp levering og gratis retur hvis de ikke passer. Jeg har prøvd sånn bh kalkulator, og det stemte ikke i det hele tatt på meg. Så eg gikk til undertøysbutikk og fikk målt meg.

Skrevet
Tidligere har jeg brukt 95 C (tror jeg, lappen er utslitt), og det har fungert greit nok. Men nå etter at BH-en havnet i kokvask sammen med håndklærne er det muligens på tide med en ny. Sitter og endevender ebay, og finner ut at jeg ikke aner hva de engelske og amerikanske størrelsene er. Så jeg gikk inn på litt forskjellige sider, og jeg sitter nå med følgende resultater:

http://www.brasense.co.uk/

40F Fit3

Og på http://www.85b.org/bra_calc.php får jeg:

US 42D

UK 42DD

AUS/NZ 20D

EU/JAP 95E

B/E/F/P 110E

Men hva bør jeg søke etter på ebay? 42D høres enormt ut, men kan det stemme?

Og nei, jeg har desverre ikke mulighet til å gå i IRL butikker å prøve meg frem.

Kan nok stemme at du har 42D i USA, men 42DD UK hørtest feil ut... Mener USA og UK har samme målesystem?

For å finne din størrelse, trenger du to mål; Du bør bruke et målebånd og måle deg stramt under brystene, og deretter litt løst over den fulleste delen av brystene (over bh'en). Disse målene kan du da sette inn i diverse bh-kalkulatorer du finner på internet.

Ikke stol på at den forrige bh-en din er riktig mål på, da visstnok 80% av oss bruker feil BH-størrelse ;)

Lykke til!

Skrevet (endret)

Jeg elsker denne butikken på nett, svært god kvalitet til ok priser:

http://www.missmary.no/.

De har også en god BH skole som forklarer hvordan du skal finne den bh'en som vil passe deg best :-)

Lykke til!

Endret av Heritære
Skrevet

Har du kun én BH? :overrasket: Hva bruker du når du vasker den da?

Skrevet

Hvis du oppgir målene dine slik som camcam forklarer så er det mye lettere å finne rett str enn å sjekke en utvaska lapp på en utvaska gammel bh..

Jeg ville evt kjøpt en sportstopp i tilnærmet str det du måler rundt ribbena, sånn som passer "de fleste".

Skrevet

Det lurte jeg på også. :sjenert:

Skrevet

Vasker den en gang i måneden, oftest i helgen, for da kan jeg gå uten BH

Skrevet

Går du med samme BH i en hel måned av gangen? Blir ikke den veldig svett og ekkel da?

Gjest Elastica
Skrevet
Vasker den en gang i måneden, oftest i helgen, for da kan jeg gå uten BH

Da er det sikkert på tide med en ny, vil jeg tro.

Skrevet
Da er det sikkert på tide med en ny, vil jeg tro.

Gjerne flere. ;)

Skrevet

Ingenting vel? vasken tar jo bare en dag :P Jeg levde sånn lenge, hadde bare 1 BH, og et par "inne/hjemme-BH'er" :)

Skrevet

Det hørtes ikke særlig hygienisk ut å vaske bh'en en gang i mnd. Da vil jeg tro den blir fortere ødelagt også.

Men jeg kan anbefale deg å måle skikkelig og få rett størrelse.

Skrevet

:ler: En eller annen morroklump som har benyttet seg av at jeg ikke er registrert :ler:

Men saken er som følger, jeg har 1 god bh, 2 grei nok, og en elendig. Legg til loven om alle tings maximale jævelskap var det den gode som havnet på kok. Men etter jeg prøvde den i dag må jeg si at jeg er sjokkert over hvor mye misshandling klær kan overleve. Den er like god som før. Eneste jeg kanskje kan se på den er at den skulderstroppen som begynner bli tynnslitt ikke akkurat har blitt bedre. Men den holder et par måneder til før jeg må frem med nål og tråd.

Rene vitenskapen dette. Har kontrollmålt og sett på både underverker og missmary og havner på alt mellom 95 B og 95 E (at 5 cm forskjell kan utgjøre så mye hadde jeg ikke trodd). Men etter det jeg klarer tyde på lappene på de bhene jeg har som passer greit nok er det C det går i, men de er såpass gamle at de kan ha endret seg i størrelse samtidig med meg. Jeg får se hva som skjer når den jeg har kjøpt dukker opp, og ta det derfra.

Så når jeg tenker meg om er det godt mulig jeg har gjort noe dumt. Fikk halvveis panikk i natt og kjøpte en bh på ebay i str 42 D, pga at jeg trodde det var større krise enn det egentlig var. Men den kostet heldigvis ikke mer enn ca 60 kr (inkludert porto), så om den passer så har jeg den til å bytte på, og om den ikke passer så er det ikke verre enn at jeg må kutte ut rosinene i havregrøten i et par uker. Er jeg virkelig heldig får jeg kanskje solgt den og får igjen utgiftene, eller så får den bare havne i skapet til jeg eventuelt får bruk for den.

Jaja, lærer nå i det minste å se nøye gjennom kleshaugen på badet før den går til vask :ler:

Skrevet

Tråden ryddet

Scorpina

-mod-

Gjest Borghild
Skrevet

Ææææææææææææsj! Kun EN bh! :spy: Og vaske den bare en gang i mnd? Den må jo bli svett og ekkel da og stanke død og fordervelse! Selv skifter jeg bh hver dag og har sikkert 50 stk med tilhørende truser. Kall meg gjerne en snobb, men jeg bruker kun sett og aldri en bh og truse mer enn en dag. Ikke sokker eller topp heller. Og jeg svetter svært lite.

Skrevet
Ææææææææææææsj! Kun EN bh! :spy: Og vaske den bare en gang i mnd? Den må jo bli svett og ekkel da og stanke død og fordervelse! Selv skifter jeg bh hver dag og har sikkert 50 stk med tilhørende truser. Kall meg gjerne en snobb, men jeg bruker kun sett og aldri en bh og truse mer enn en dag. Ikke sokker eller topp heller. Og jeg svetter svært lite.

Les resten av tråden ;) Er noen som har hatt det morsomt her av en eller annen grunn.

Skrevet
Les resten av tråden ;) Er noen som har hatt det morsomt her av en eller annen grunn.

Ja, og morsomt var det. :ler:

Skrevet

Har du et eget skap til kun undertøyet ditt du da? ;) Trenger ikke vaske så ofte hvis du har 50 sett. Er i hvert fall ikke fare for at du går lei av undertøyet ditt.

Den som hadde hatt penger til slikt.. :sjenert:

Gjest Borghild
Skrevet

Har en kommode full, ja. Har ikke sinnsykt mye penger, nei, men det er snakk om å prioritere. Andre drikker opp pengene sine på byen, jeg kjøper klær, undertøy og kosmetikk for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...