LilleSolstråle Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Hva syns dere om å ha bryllup på Valentines Day? Romantisk eller "tacky"(litt usikker på åssen det skrives )
*Emma* Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 For meg personlig blir det litt tacky. Hadde Valentines vært en dag som var "innarbeidet i meg" sånn som den er i USA hvor det faktisk er litt romatisk kan det hende jeg hadde syntes det var annerledes. Her i Norge syns jeg det blir litt sånn krampeaktig fra butikkene for at de vil selge flere kaker,sjokolader,smykker og kort og det ønsker jeg ikke å ta noen del i.....
Arkana Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Hvorfor ikke? For meg personlig er ikke Valentine's Day noen stor dag, men vi pleier å gå ut og spise sammen da. Det viktigste er jo at det er en viktig og romantisk dag for dere.
Amadea Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Det er vel en like fin dag som en hvilken som helst annen. Hvis Valentines betyr noe spesielt for dere (at det er en spesielt romantisk dag dere har fine miner knyttet til f.eks) så er jo det ekstra bra for dere.
LilleSolstråle Skrevet 3. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2007 Takk for svar Er vel kanskje litt tacky på en måte. Samtidig så er Valentines Day faktisk en "tradisjon" som laaaangt tilbake i tid (noe jeg ikke var klar over før,så på det litt som påskudd for butikker til å selge mer),selv om det ikke er så utbredt i Norge enda.. Hmm,får tenke litt på det Vi har ihvertfall blitt enige om vinter-bryllup,så da mangler vi bare dato Tenkte litt på 17.januar,for den 17 er forlovelses datoen vår,bare redd det blir litt på tett på jul. :klø:
Gjest 08 brud Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Veldig tacky og veldig amerikansk synes jeg. Men det kan jo hende at det passer til deres stil og personligheter.
Gjest 08 brud Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Synes ikke 17 januar blir for tett innpå jul, og det er gode sjanser for et skikkelig vinterbryllup på den tiden.
LilleSolstråle Skrevet 4. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2007 Veldig tacky og veldig amerikansk synes jeg. Men det kan jo hende at det passer til deres stil og personligheter. Jeg er nok kanskje enig i at Valentines Day blir litt tacy,etter å ha tenkt litt. Dagen blir jo spesiell uansett,så vi mååå jo ikke ha en spesiell dato. Men hadde jo vært litt ekstra spesielt å ha det forlovelses datoen. Hva trur dere folk vil syns,med tanke på at det bare er 2 uker etter jul? Jeg mener,det pleier å gå en del penger i jula og kanskje noen syns det er teit å ha bryllupet så tett på (med tanke på enkelte som må reise et lite stykke,osv)?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Jeg er nok kanskje enig i at Valentines Day blir litt tacy,etter å ha tenkt litt. Dagen blir jo spesiell uansett,så vi mååå jo ikke ha en spesiell dato. Men hadde jo vært litt ekstra spesielt å ha det forlovelses datoen. Hva trur dere folk vil syns,med tanke på at det bare er 2 uker etter jul? Jeg mener,det pleier å gå en del penger i jula og kanskje noen syns det er teit å ha bryllupet så tett på (med tanke på enkelte som må reise et lite stykke,osv)? Du har et poeng med pengene, men det finnes alltid noe bedre å bruke dem på. Dessuten kan jo alle gjestene handle gavene deres på salg. Helt alvorlig, jeg hadde ikke sett noe problem som gjest (bortsett fra pengene, men man er jo i allefall blakk i sommerferien). Så ville ikke tenkt mer over det om det er den datoen dere vil ha.
MellonCollie Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Vi vurderte også 14.02.09, altså Valentines Day, men ombestemte oss. Ikke nødvendigvis fordi det er tacky (bryr meg egentlig svært lite om hva andre mener om sånt ), men mer fordi det er en dag med mye "mas". Ville heller ha en dag som var mer vår egen... Så om dere ønsker 17. januar, tror jeg ikke det gjør noe at det er rett etter jul. Folk får jo uansett vite om dette god tid i forveien, og man bestiller jo gjerne reise da lenge før jul uansett.
LilleSolstråle Skrevet 4. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2007 Veldig sant det at folk gjerne er like blakke om sommeren. Pluss at de da gjerne har ferie og det da kanskje vil være flere som ikke har mulighet til å komme... Vil det være lurt å sende ut innbydelse/eventuelt save the date card litt tidlig kanskje?
-Alvildebrud- Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Mars er ofte en mnd med sol og "gnistrende vinter" (selv om mange tror det er vår )... Nedbørsperioden en verst i januar og februar. Skulle jeg hatt vinterbryllup hadde jeg nok valgt en tidlig mars dato. Ikke januar, og iallefall ikke februar. Kaldt, regn, sludd... Liker ikke Valentines Day heller, da den ikke betyr noe for meg personlig... Og det eneste jeg registrerer er noen få halvhjerta forsøk på dekorasjon i bokhandlen. Men... om den er viktig for dere hadde jeg gått for det! :love: Vinterbryllup er superfint!! Det er bare å krysse fingrene for sol, så blir det enda finere
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Vil det være lurt å sende ut innbydelse/eventuelt save the date card litt tidlig kanskje? Alltid lurt synes jeg Ville absolutt gått for jan/feb, mest sannsynlig med snø som laver ned da.
LilleSolstråle Skrevet 4. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2007 Alltid lurt synes jeg Ville absolutt gått for jan/feb, mest sannsynlig med snø som laver ned da. Ja,ihvertfall her vi bor,så er det mest snø i januar og februar.. Mulig mars er fin månede,men syns liksom ikke å huske det som den beste vintermåneden her (trur jeg.. :klø: ) Hvor tidlig sender man ut save the date card isåfall?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 Hvor tidlig sender man ut save the date card isåfall? Vi sendte dem neste et år i forveien.
Hulder Skrevet 6. september 2007 #16 Skrevet 6. september 2007 Vi gifter oss 29. desember. Det er ennå tettere innpå jula Vær tidlig ute med invitasjoner (eller en save-the-date) så vil det være uproblematisk tror jeg. Vi skal ha bryllupet på fjellet og det er lang reisevei for alle. Vi har ikke fått noen avbud fra de 40 inviterte. Det kommer t.o.m gjester fra både Tyskland og England. Lykke til. Vinteren er en flott årstid å gifte seg på tror jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå