Gjest =tentacle= Skrevet 3. september 2007 #1 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg har litt erfaring fra tidligere forhold, og er selv under 30. Menn er jo veldig forskjellige, akkurat som vi kvinner, men jeg lurer litt på: - Hva vil en mann gi en kvinne? - Hva vil de få ut av den satsningen de gjør (over)? - Hva vil de ikke gi? Ikke alltid så lett å forstå. Det er kun snakk om etterspørsel her. Hvordan er man på tilbudssiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 3. september 2007 #2 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg skjønner meg ikke på disse trådene jeg... Når man skal komme med såpass generelle forklaring på hva menn/kvinner vil ha eller hva menn/kvinner vil gi så er det jo helt umulig å vite om den man intresserer seg for vil ha eller gi noe av det som blir nevnt i slike tråder. Hva med å bare spørre personen det gjelder, myyyyyyye enklere syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 3. september 2007 #3 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg skjønner meg ikke på disse trådene jeg... Når man skal komme med såpass generelle forklaring på hva menn/kvinner vil ha eller hva menn/kvinner vil gi så er det jo helt umulig å vite om den man intresserer seg for vil ha eller gi noe av det som blir nevnt i slike tråder. Hva med å bare spørre personen det gjelder, myyyyyyye enklere syns jeg. Personen det gjaldt for meg ville ikke gi meg nærhet og oppmerksomhet. Han ble sint fordi jeg kom til ham med et behov. En annen har vært motsatt. Jeg ønsker et mer nyansert bilde av hva folk legger i å være partner for en kjæreste eller samboer, ikke et gjennomsnitt eller et grunnlag for gjetning på neste partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #4 Del Skrevet 3. september 2007 Etter mine erfaringer finnes det to forskjellige syn på det å være partner. Jeg bruker å oppsummere det som det å enten ha en partner som man lever SAMMEN med, eller å ha en partner som man lever VED SIDEN av. Det jeg legger i dette er at den man lever sammen med er den type forhold hvor man gjør mye felles, alltid tar den ene med i beregninga når man planlegger aktiviteter og tar automatisk hennsyn til den andre parten, fordi man ikke lenger er en i livet men to sammen om et felles samhold. Dette betyr på ingen måte at man ikke kan ha sitt eget liv også, men man passer på at dette paser inn i samholdet slik at man ikke prioriterer seg selv først, men prioriterer seg selv når det passer slik. Disse forholdene har gjerne felles økonomi, felles pc, felles venner, felles fester osv. Ferier beregnes mer eller mindre automatisk sammen. (men enda kan man gjøre ting hver for seg noe som er viktig) Den andre typen forhold er når man lever"ved siden" av den andre. Det vil si at man lever sammen som et partnerskap, men at man har ting litt mer separat. Man har sine liv, sin økonomi, mer sine venner, og gjør sitt. Så deler man disse tingene og erfaringene med hverandre. Et slikt forhold kan være like nært som det over, dersom begge partene ønsker denne typen forhold. Begge partene får dekket sit behov til nærhet sammen, men sitt behov til å utvikle seg selv litt mer på egenhånd. Her forekommer det ofte ikke felles økonomi,, egen pc og kan av og til innebære særbo. Denne typen kan også kanskje feire jul fra hverandre til man eventuellt får barn. Jeg kunne nok lagt ut mer i det vide og det brede om disse to stereptypene, for det er ikke stort annet enn det de er. Ingen vil nok passe inn i bare en av kategoriene, men de fleste forhold har overvekt av den ene typen. Det er veldig forskjellig hva noen leger i hva man ønsker av en partner og et samliv, og det er viktig at man finner en med samme syn som en selv. Jeg har forsøkt å være sammen med en som var det stikk motsatte av meg selv, og det fungerte ikke fordi vi hadde fundamentalt forskjellig syn på hva det innebar å være en partner. Ingen av oss hadde mer rett enn den andre, vi var bare forskjellige rett og slett. ' Om dette var det du spurte om vet jeg ikke, men det er i alle fall mine erfaringer når det kommer til hva folk forventer seg i et samliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå