Gå til innhold

Brudekjole jakt, hvem hjelper/hjalp til?

Anbefalte innlegg

Gjest tydeligvis utradisjonell
Skrevet

Hvem er det som hjelper eller hjalp dere på brudekjole jakten?

Min forlovede er den som har hjulpet meg og dette har vi fått mange rare kommentarer på. Min forlover er verdens beste vennine men vi har helt forskjellig smak, så synes det er bortkastet å dra med henne. Jeg var med henne når hun fant kjolen sin og jeg måtte lyve hele tiden for jeg synes kremtopp kjolene hun syntes var såååå fine var heslige.

Synes jeg sviktet henne litt samtidig som jeg var ubrukelig og kjedet meg. Derfor vil jeg heller ta med han som vet hva jeg liker og som ville ha noe som passet til bunaden hans;)

Videoannonse
Annonse
Gjest 070907 brud
Skrevet
Hvem er det som hjelper eller hjalp dere på brudekjole jakten?

Min forlovede er den som har hjulpet meg og dette har vi fått mange rare kommentarer på. Min forlover er verdens beste vennine men vi har helt forskjellig smak, så synes det er bortkastet å dra med henne. Jeg var med henne når hun fant kjolen sin og jeg måtte lyve hele tiden for jeg synes kremtopp kjolene hun syntes var såååå fine var heslige.

Synes jeg sviktet henne litt samtidig som jeg var ubrukelig og kjedet meg. Derfor vil jeg heller ta med han som vet hva jeg liker og som ville ha noe som passet til bunaden hans;)

Jeg fant min på nettet, og sendte mail med link til søsteren min, forlover og et par venninner. Tilbakemeldingene fra dem tilla jeg stor vekt, men alle var enstemmige; kjolen var nydelig!!! Ellers reiste jeg alene for å prøve kjolen og kjøpe denne. Når man er 34 år vet man etterhvert hva man liker og ikke liker, og klar på det.

Alt annet mhp bekledning, frisyre og sko, har jeg ordnet helt på egen hånd, men da i samråd med frisør og butikkdame®.

Rart dette med smaken som er så forskjellig fra person til person.... :ler:

Tipper du klarer å finne kjolen. Selv visste jeg ikke hva jeg ville ha, men jeg visste godt hva jeg ikke ville ha. I det jeg så et bilde av kjolen min på nett, visste jeg med en gang at YESS, her er kjolen jeg skal gifte meg i. Det bare vet du med en gang.

Lykke til ialle fall.

Skrevet

Jeg har to forlovere som jeg nok kommer til å ha med meg. Ser for meg at mamma og kanskje også svigermor kommer til å være ganske ivrige på å være med å se på kjoler de også :)

I dag har man jo forsåvidt "lov" til å gjøre som man vil, så jeg synes ikke man kan si at det er feil av deg å ta med din kommende mann for å se på brudekjoler, men personlig holder jeg litt på den gamle tradisjonen om at han ikke skal se kjolen før selve dagen...så blir det en liten overraskelse for ham ;)

Gjest 070907 brud
Skrevet
.... men personlig holder jeg litt på den gamle tradisjonen om at han ikke skal se kjolen før selve dagen...så blir det en liten overraskelse for ham ;)

Mmmm, helt enig i dette. Selv har vi samarbeidet om alt annet enn kjolen. Selv ikke datteren sin brudepikekjole skal han få se før den store dagen, det har henne og jeg bestemt.

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor mangen det egentli er "lov" til å ha med på prøvingen... Skal være med en veninne om et par dager og da skal både mor og svigermor også være med...

Syns kanskje det blir litt i meste laget??

Hva er vanlig??

Skrevet

Jeg skal definitivt ha med forloveren min, og mest sannsynlig mamma også (slipper nok ikke unna sistnevnte, hehe).

Jeg vil ikke at sambo skal se kjolen før bryllupet, og det var noe han var klar over at var vanlig selv også - og han er ikke "bryllupsoppdatert"... Sambo har noen ganger uttalt hva slags brudekjoler han absolutt ikke synes er fine, og det er jo litt kjekt å vite.

Skrevet

Jeg hadde med forloveren min. Hun er min beste veninne, og jeg villa ha henne med fordi jeg vet hun er erlig med meg. :klemmer:

Skrevet

Jeg var bare på kjolejakt to ganger. Første gang var Mamma med, vi trålet butikkene, men fant ingenting jeg likte. Andre gang var jeg hos svigers sammen med mannen min og vi var ute og handlet og jeg ville bare tilfeldig titte innom en butikk jeg så og der fant jeg den perfekte kjolen. Han gikk og tittet litt i andre butikker mens jeg prøvde litt forskjellig, men på slutten fikk han se den jeg bestemte meg for og han var helt enig. :) Men nå har jeg heller aldri sett noen grunn til å holde brudekjolen skjult og det var jo likevel noe helt annet på bryllupsdagen.

Skrevet

Jeg hadde med forloveren min og en annen venninne, og det var fint, for da fikk jeg tilbakemelding fra to veldig forskjellige personer! Begge syntes drømmekjolen var nydelig, så da ble det den!

Forøvrig så har min forlovede sett kjolen i vinduet til butikken, men han har ikke sett meg i den (og det er stor forskjell på å se kjolen på en dukke og på en virkelig person som ikke ligner på en prøvedukke i det hele tatt)! Han likte den veldig godt, da.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg skal ha med meg pappa dersom dagen kommer noen gang...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har ikke prøvd noe enda, men har planer om å dra og prøve om noen uker med forloveren min. Det er egentlig mest for å se om jeg kan få noen idéer, da jeg ikke har tenkt til å kjøpe kjole i brudesalong. Jeg er egentlig en som liker best å shoppe alene, og er ikke alltid så interessert i hva de jeg noen ganger har med meg måtte mene. Men forloveren min er også en som er over gjennomsnittet opptatt av klær, vi liker en del av de samme tingene, og hun vet hva jeg liker. I tillegg så ville hun nok ha en forventning om å være med på brudekjoleprøving fordi hun er forlover.

Hvis jeg ikke hadde hatt med henne, hadde jeg vurdert å dra alene. Den eneste grunnen til at jeg ikke ville gjort det, er at da hadde jeg måttet snakke enda mer på butikkdamer, noe jeg ikke alltid er like glad i, siden de ofte kan være litt masete. Men jeg kunne vurdert å ha med meg forloveden, siden han er en god shoppingpartner. Likevel merker også jeg at jeg syns det er morsomt å ordne dette uten at han ser noe før den store dagen. Men syns absolutt ikke det er noe rart at mannen er med og ser.

Skrevet

Jeg begynte å kikke alene, men fikk utrolig dårlig service hvis jeg i det hele tatt fikk service på tross av at jeg bestilte timer.

På en salong fikk jeg beskjed om at dette ikke var noen vanlig klesbutikk (trodde vel ikke at jeg skulle ha kjole da på tross av diamanten på fingeren min...dumme dame :kjefte::fnise: )

Synes dette ikke var noe koselig så etter dette tok jeg med forloveden min og mamma.

Skrevet

Forloveden min var med meg, og han gjorde en kjempejobb! Selv om han hadde sett kjolen allerede, ble han kjempeimponert da han saa meg sminket og frisert i den for foerste gang paa bryllupsdagen.

Gjest plingeling
Skrevet

jeg har funnet kjolen min på egenhånd. mest fordi jeg ikke digger å shoppe, så planlegging ev en sånn tur ville antagelig endt med katastrofe - jeg blir svett bare ved tanken...

jeg har, i grunnen bare ved hjelp av bittesmå, herlige tilfeldigheter, funnet en helt fantastisk kjole og en like fantastisk brudebutikk-dame. jeg er nemlig ikke veldig glad i sånne hjelpsomme butikkdamer.

jeg er også rimelig trygg på egen smak og tror ikke flere "opinions" ville hjulpet meg til å finne en finere kjole.

har forøvrig bestemt meg for at ingen, selv ikke forloveren, får se kjolen før bryllupsdagen.

Skrevet

Tok med meg gutten min de to første gangene.... det likte butikk-damene dårlig...

Så tok jeg med kommede svigerinne.....

Siste gang tok jeg med mamma og søster. Da klarte jeg å betemme meg!!!!! Herlig service, fikk ta bilder og prøve så mye jeg ville, uten at butikkdamen sto over meg og skrytet kjolen opp i skyene......

Skrevet
Siste gang tok jeg med mamma og søster. Da klarte jeg å betemme meg!!!!! Herlig service, fikk ta bilder og prøve så mye jeg ville, uten at butikkdamen sto over meg og skrytet kjolen opp i skyene......

Hvor da??? Jeg har aldri fått lov til å ta bilder.

Skrevet

Jeg fant min egen på tross av mange grinete butikkdamer.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Hadde med forloveren min og mamma :) Svigermor var litt lei seg fordi hun ikke fikk være med da, men hun er min personlige sydame, og tenkte å spørre om hun vil være med å hente den når den kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...