Kitsune Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Skulle få en "god deal" på ca 25 m hvite duker. OVER 2000 KR! Det synes jeg er for ille. Det kan da ikke være så vanskelig å få kjøpt stoff og sydd kantene selv, evt. bestille billige duker fra et billigfirma.. Er det noen som tips/ideer? Jeg trenger nettsteder for å bestille endten stoff eller ferdigsydde duker..
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Skulle få en "god deal" på ca 25 m hvite duker. OVER 2000 KR! Det synes jeg er for ille. Det kan da ikke være så vanskelig å få kjøpt stoff og sydd kantene selv, evt. bestille billige duker fra et billigfirma.. Er det noen som tips/ideer? Jeg trenger nettsteder for å bestille endten stoff eller ferdigsydde duker.. Kr 80 pr duk? Var ikke så galt det da. Det du kan gjøre er å kjøpe hvit lin/bomul og så sømfikse dem selv. Men det blir jo mye arbeid. Billige duker fra et billig firma? Hvilket da?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 IKEA har hvit ubleket bomull til kr 15/meter. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/51725112
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 IKEA har også ferdige bomullsduker 145x145 cm til kr 49/stk http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50069624
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Skulle få en "god deal" på ca 25 m hvite duker. OVER 2000 KR! Det synes jeg er for ille. Det kan da ikke være så vanskelig å få kjøpt stoff og sydd kantene selv, evt. bestille billige duker fra et billigfirma.. Er det noen som tips/ideer? Jeg trenger nettsteder for å bestille endten stoff eller ferdigsydde duker.. En av disse ekstra utgiftene som gjorde at vi fant ut at typen grendehus faktisk ikke er det billigste alternativet. Men hva med papir duker eller leie fra et utleie firma?
Kitsune Skrevet 3. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2007 Papirduker har jeg tenkt på, men slått ifra meg. Drømmen er å bo i kjøreavstand til en Ikea en gang, men desverre.. Av firma tenker jeg på sånne som selger metervare pr. postordre. F. eks. tror jeg det er noe som heter "Stoff og sy" eller noe slikt.. Er ikke helt inne på dette.. Det var utleiefirma som skulle ha over 2000 kr.. Takker for mange svar allerede!
emi Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Gjesten Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Vi pleier låne av alle naboane, det held alltid for bryllup med vel 100 gjester... Og så vaskar og rullar vi dei så klart før levering. Det er sånt som gjer at grendehus går å ha fest på
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Papirduker har jeg tenkt på, men slått ifra meg. Drømmen er å bo i kjøreavstand til en Ikea en gang, men desverre.. Kjenner du ingen som kan ta turen da? Altså som bor i nærheten og som kan kjøre innom og så sende til deg? Jeg synes ikke 80/duk var dyrt ut fra at det er duker du slipper å vaske og stryke både før og etter på. Alle andre løsninger og du må det. Er det et stort hotell i nærheten og har du hørt med dem om du kan leie dukene rimeligere hos de? De har jo storkunde fordel hos disse firmaene så hvis du spør pent? Ellers er de dukene som kalles Dunilin veldig fine - du må faktisk ta på de før du skjønner at det er papir. Etter min mening slår det bomullsduk mange ganger ned i støvlene som alternativ til lin.
prinsessa Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Ellers er de dukene som kalles Dunilin veldig fine - du må faktisk ta på de før du skjønner at det er papir. Etter min mening slår det bomullsduk mange ganger ned i støvlene som alternativ til lin. Jeg har også veldig bra erfaring med Dunilin dukene. Jeg rynket noe veldig på nesen da svigermor sa at vi kunne ha papirduker men da jeg så disse var rynkningen borte http://www.binders.no/web/ePortal/ctrl?act...Node_ri=5041662
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 hm, det var ganske drøyt ja, jeg kjøpte damask duker på kid og hansen og dysvik, tror vi betalte ca 199,- for 2,8X1,45 m på Kid og litt mindre for de fra hansen og dysvik. det ble allikevel billigere enn det du må betale for å leie dukene... Du kan jo spørre om det er noen som også trenger duker så kan dere kjøpe noen hver og låne av hverandre. Stoff og stil har helt sikkert stoff til duker men du må regne med ca 50-60 kr m for stoff som egner seg til pen duker. Jeg hadde tenkt å kjøpe stoff derfra og sy selv, men endte opp med å kjøpe ferdige duker da det kostet omtrent det samme. du må dessuten regne med noe i frakt hvis du ikke kan reise innom butikken selv...
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Her vi bor er det en vernet bedrift som blant annet vasker tekstiler for ulike institusjoner i nærheten. I tillegg leier de ut duker o.l - såvidt jeg vet ganske rimelig. Det kan ikke finnes noe slikt der du bor, da? Bedriften i vår kommune markedsfører seg lite, så det er ikke alle som kjenner til tilbudet
Kitsune Skrevet 3. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2007 Hehe, vaske og stryke selv, nei.. Mamma fixer den biten, så det blir ikke mye merarbeid for meg! Dessuten tenker jeg at kjøper vi duker så har storfamilien det dekket til alle konfirmasjoner og barnedåper som kommer i de neste par årene..
Elle_liten Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Vi kjøpte duker på Europris til 49,- og 69,- pr. stk. (to forskj. str.) Nå skal det sies at kvaliteten ikke var av den beste, men holdt til den kvelden. Måtte kaste noen av dem etterpå.
pinkybride Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 (endret) Sjekk på spar kjøp. hvis du ikke har det i nærheten kan du bestille på nett/postordre. har mange duker. Sjekk om det kan være noe http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=541344-8 ca 25 meter damaskduk vil jo da komme på ca 600 kr Endret 7. september 2007 av pinkybride
naley Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 Vi kjøpte papirduker fra duni (tykke og gode) På toppen av disse hadde vi dette stoffet. Ble kjempe fint og forbandt det ikke med papirduk da.
Sunbird Skrevet 3. september 2007 #17 Skrevet 3. september 2007 Vi tok en liten runde i skap og skuffer til nærmeste familie. Der fant vi mer enn nok, litt forskjellige mønster da,men det vises ikke uansett. Hør litt rundt, utrolig hva som befinner seg rundtomkring i hjemmene. Særlig de litt eldre har en del duker....
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #18 Skrevet 3. september 2007 Hehe, vaske og stryke selv, nei.. Mamma fixer den biten, så det blir ikke mye merarbeid for meg! Dessuten tenker jeg at kjøper vi duker så har storfamilien det dekket til alle konfirmasjoner og barnedåper som kommer i de neste par årene.. det var det jeg tenkte også da jeg kjøpte( damaskdukene). har skapet fullt av duker og servietter, men har gitt bort noen av de, men jeg vet at jeg kan låne de tilbake skulle vi trenge de.... når det koster nesten det samme med damask som med papirduker syntes jeg det var mye bedre å kjøpe damask, det har vi tross alt veldig lenge...
Kitsune Skrevet 3. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 3. september 2007 Er usikker på hva damask er for noe, men det finner jeg vel ut. Hvor kjøpte du dine damaskduker, og hva kostet det? Hvis du husker..
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #20 Skrevet 4. september 2007 Er usikker på hva damask er for noe, men det finner jeg vel ut. Hvor kjøpte du dine damaskduker, og hva kostet det? Hvis du husker.. Damask er egentlig bumull, men det er vevd slik at det blir et slags mønster i det, og dukene er ganske tykke. Mønsteret er ikke veldig fremtredende så man kan gjerne blande flere forskjellige duker, det er ingen som ser forskjellen. Hvis du spør en gammel dame hva hun mener man bør bruke av duker er det damask. Det er gjerne damask og lin som blir brukt i slike sammenhenger, så jeg ble litt overrasket over at det ikke kostet mer... som jeg skrev før her så betalte jeg 199,- for 2,8 m og 210,. eller noe slikt for 3,1 m Disse kjøpte jeg på Kid, jeg kom på dagen før bryllupet at jeg trengte flere til kakebordet osv så jeg kjøpte 3 på Hansen og dysvik og de kostet mindre enn de fra Kid og de hadde de i flere størrelser, men jeg husker ikke nøyaktig hva de kostet.. dagen før bryllupet var jeg en smule stresset.. he he...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå