Gjest pyse Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Skal ha siste tilpassing på kjolen min, skal ha korsett under men er litt bekymret for at det kan bli ubehagelig utover dagen/kvelden? Dere som har hatt MS/andre korsett kjoler/eller bare korsett, er det lurt å starte dagen med et ganske stramt korsett? Blir man vant til det eller blir det vondt?
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Jeg hadde et "korsettliv" på min MS-kjole. Jeg tenkte over da jeg skulle ha den på i timesvis og kunne sitte og bevege meg mye med den. Likevel var det utrolig deilig å få den av om kvelden!! Så jeg vil ikke anbefale deg å stramme den og satse på å "venne deg til at det gjør vondt". Men min hadde ganske stor "variasjon i strammings"-muligheter, så jeg kunne også få løsnet på det i løpet av dagen om det ble nødvendig (det orket jeg aldri å begynne med).
Gjest ts Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Takk for svar. Har ikke tenkt å ha den så stram at den er vond, bare slik at jeg kjenner den er stram og at jeg ikke får gravid-mage etter middagen. Kanskje jeg burde gå med den en dag og se hvordan det funker.
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Kanskje jeg burde gå med den en dag og se hvordan det funker. Kan sikker være lurt. Husk da på å både sitte og danse, da.. (ikke bare stå rett opp og ned )
Gjest Vampyra Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Bare husk at mange slike korsetter blir bøyde utover dagen. Et bryllup jeg var i hadde bruden en korsettkjole, og utpå ettermiddagen var spilene i korsettet bøyde og rare. Det så ut som om hun hadde mange bilringer (ujenvne sådan). Nå var dette en fyldig dame, men det så ikke ut som om det var hennes kropp de hadde formet seg etter.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Hvis du skal ha skikkelig korsett under så blir det noe helt annet enn korsettkjole.. Er veldig sjelden man har skikkelig spiler i en korsettkjole i forhold til i et korset.. Kortsettspiler skal ikke bøye seg, uansett hvor mye man prøver, og de formes hvertfall ikke etter kroppen, da er noe galt og det er ikke et ekte korsett. Nå er jeg usikker på hva du skal ha, men jeg anbefaller deg hvertfall å bli vant til det om det er et korsett.. Går man med korsett et par timer om dagen kan man også lære seg og stramme litt etterhvert om du ønsker det, ikke masse men kanskje en cm eller to..
Gjest Gjest_nygift_* Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Det kommer tydeligvis ann på hva slags kjole du har. Min MS-kjole med korsettliv var helt super! Hadde ikke noe under. Kjolen ble ikke strammet ubehagelig stramt, nok til at den ikke skled ned, men man hadde god plass til flere fingre mellom snøringen og ryggen. Den var lekker, og jeg fikk fantastisk midje :juhu: Jeg behøvde ikke å stramme den til fotograferingen, og ikke slakke på den etter middag. Ikke har det blitt bulker i den heller etter å ha sittet i flere timer. Rett og slett den perfekte kjole Hørtes nesten ut som en salgsannonse dette Men uansett så tror jeg ikke du skal starte for stamt. Man blir vant til det etter hvert, og kan heller stramme da hvis det er behov for det. Er det bra korsett/korsettliv skal det ikke behøve å strammes veldig for å ha god effekt. Husk at du skal sitte i kirka og alle ser på deg, det er veldig dumt å ha strammet så mye at du ikke tør puste av frykt for at det skal sprekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå