mamut75 Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 I det siste , eller kanskje det alltid har vært sånn (?) , har det blitt mere og mere vanlig med tilbehør av allverdens slag . Feks smykker , belter , vesker (ok den var ikke så ny da hehe ) . Jeg blir helt svett av alt det dilldallet som man skal passe til resten av habitten , og lurer på hvor mye som er "vanlig" å bruke på sånt i året eller måneden ?
Mischa Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker nok ca 1000 kr i måneden på tilbehør.. mest smykker og vesker.
Tabris Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker ikke slikt. Kjøper jeg vesker, smykker og hårspenner (selv om jeg ikke husker sist jeg kjøpte disse tingene) så kjøper jeg slikt som passer til det meste jeg har.
Gjest Elastica Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker ganske mye penger på tilbehør. Da kjøper jeg fine ting som varer lenger enn en sesong. De dyre veskene jeg har blir bare finere og finere. Jeg ser også at jeg bruker smykkene jeg kjøpte for flere år siden like ofte i dag. Jeg har en del Dyrberg/Kern-smykker og regner dette for noe mer "ordentlig" enn juggel fra h&m. Derfor har jeg funnet ut at det lønner seg å bruke penger på litt ordentlige ting - og heller ikke kjøpe så ofte. Etter noen år har jeg nå opparbeidet meg en anseelig mengde - og drar med glede frem ting gang på gang. De billige tingene jeg av og til faller for fristelsen og kjøper, havner fortere innerst i skapet.
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Jeg kjøper ikke mye, men jeg kjøper ting jeg virkelig liker godt selv om det koster litt. Har unnet meg 3-4 kjeder som jeg bruker mye. Og jeg er på utkikk etter et par varige vesker. (ønsker meg mørk brune skinnveksker i enkel klassisk stil, i to ulike størrelser =en "liten" og en "mer romslig") Utenom vesker og kjeder bruker jeg ikke mye tilbehør. Noen sjal/skjerf om vinteren, men der har jeg "hamsret inn" såpass mange at jeg "har for noen år".
Gjest Alou Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker kanskje 500,- i ÅRET! Kjøper ikke så mye(eller dyre) vesker og smykker. Tja, det blir ca. da 40,- i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Det er veldig sjelden jeg kjøper slikt, men om jeg finner noe jeg virkelig liker, unner jeg med det om jeg har råd og synes det virker som en fornuftig investering, altså som noe jeg kommer til kunne bruke mye. Vil anta at jeg bruker gjennomsnittlig en tusenlapp i året på slikt, men det spørs vel hva man regner som tilbehør... Dessuten har jeg bedre økonomi nå enn tidligere, og da er det nok naturlig å regne med at summen øker litt, ved at jeg kan unne meg dyrere ting...
Banshee Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker veldig lite penger på tilbehør, kanskje 1000 kroner i året, eller mindre. Har også veldig lite av slike ting (har f.eks. bare to-tre vesker, et par smykker jeg bruker, litt forskjellige hår-ting), men det jeg har passer til "alt".
Elbereth Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Vet ikke helt hvor mye jeg bruker i året, for jeg er veldig lite strukturert når det gjelder sånne kjøp. Finner jeg en veske, et belte, smykke osv som jeg liker, så kjøper jeg det gjerne etter en stunds overveielse Det meste jeg har kan brukes til "alt". Selv om mannen synes jeg har aaalt for mye vesker og sko.... (Som om man kan ha for mange par sko )
Gjest Elfrida Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Jeg kan tenke meg at jeg bruker rundt 200,- i gjennomsnitt pr måned. Noen ganger kjøper jeg dyre ting, ofte er det billig. Og mange ting bruker jeg i årevis, eller de kan ha ligget i skuffen i flere år, og plutselig tar jeg den i bruk igjen. Selv om mannen synes jeg har aaalt for mye vesker og sko.... (Som om man kan ha for mange par sko )Jeg ble til slutt lei av maset om at jeg hadde så mye sko, og foretok en opptelling. HAN hadde flere sko enn meg! Da ble så klart alt tatt med, som sykkelsko, skistøvler, klatresko, motorsykkelstøvler, rulleskøyter osv.
Mediocre Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker ganske mye på tilbehør tror jeg. Armbånd, smykker, kjeder, øredobber, vesker. Synes antrekket blir mer "helt" og litt mer definert med rette accsessorizer (assesoirer? :klø.
Mischa Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Accessories are everything! Nesten hvertfall... Det er utrolig hva et kjede, en ring eller et belte kan gjøre med et antrekk. Syns det fort kan bli kjedelig om man ikke har noen form for tilbehør til. Trenger ikke være så voldsomt, men et par enkle, stilige øredobber kan virkelig sprite opp et antrekk:) Jeg er uten tvil mest opphengt i vesker.. særlig clutchvesker har jeg en forkjærlighet for. Liker vintage-stil. Ellers har jeg fått dilla på ringer, særlig de som går under cocktail rings, ringer med store stener, gjerne med vintage-preg. Har også kjøpt en del silkeskjerf i det siste.. Typiske motediller gidder jeg ikke bruke så mye penger på, ettersom det går fort av moten.. så da blir det ofte ting fra billigkjeder. Når jeg begynner å jobbe heltid håper jeg på å kunne investere i mer klassiske og tidløse accessories også
Søtpotita Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 Eeelskar dilldall! Kjøper mest billege greier på HM. Min favorittbutikk er den nederste HM på Oslo City, der kan eg gå leeeenge og sjå Har ikkje sååå mykje dyre greier, og har funne ut at eg burde heller kjøpa mindre og meir eksklusivt (om ein kan kalla det det). Som Mischa syns eg at tilbehør kan verkeleg piffa opp eit antrekk og så er det så gøy
Gjest Morbær Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Bruker en del på belter, vesker, skjerf og sko siden jeg synes fint tilbehør kan heve et ellers enkelt og rimelig antrekk opp flere hakk. Leser jo stadig at en bør satse på klær av god kvalitet og heller kjøpe rimelig tilbehør for å oppdatere men tenker faktisk motsatt selv. Synes nemlig det er større kvalitetsmessig forskjell på f.eks rimelige og dyre sko enn rimelige og dyre klær (selv om det selvfølgelig finnes unntak). Er by the way på jakt etter et tynt ullskjerf/sjal i en gråbrun farge, så hvis noen har tips tas de i mot med takk
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 Jeg klarer ikke å si hvor mye penger det blir hver måned, men jeg liker tilbehør. Jeg er ikke typen som har et gullkjede jeg alltid bruker f.eks. Jeg bytter øredobber, andre smykker eller sjal hver dag, avhengig av hva jeg har på meg. Det betyr ikke at jeg lesser på, men at jeg liker å variere. Å kjøpe smykker er ikke noe jeg gjør ofte, da det føles litt for luksus å skulle kjøpe mye sånt til seg selv når man har stramt budsjett. Når jeg ser på det jeg bruker, er det mest ting jeg har fått (mye Arts & Crafts) eller lagd selv. Jeg har heldigvis en svigermor og en samboer med veldig god smak, som vet hva jeg liker.
Parfumfreek Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 Jeg prøver å begrense innkjøp av tilbehør, siden jeg ikke er flink til å bruke det. Jeg er nok ikke spesielt flink til å se muligheter heller. Noe langt og flagrende orker jeg iallefall ikke, og blir dessuten hengende fast i dørhåndtak osv ...
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #17 Skrevet 3. september 2007 Når jeg ser på det jeg bruker, er det mest ting jeg har fått (mye Arts & Crafts) eller lagd selv. Jeg har heldigvis en svigermor og en samboer med veldig god smak, som vet hva jeg liker. Jeg også - det er kanskje derfor jeg ikke bruker mye penger selv pr år på smykker i hvert fall. Det meste jeg har (i hvert fall av verdi) har jeg fått av samboer, svigerforeldre, foreldre og besteforeldre, og det er en salig blanding av fint sølvhåndverk, et par gullsmykker, vintage/bruktbutikkfunn, arvegods (ikke så verdifullt, men fint) og ting a la A&C og Pilgrim. Det eneste jeg tror jeg kjøpte i fjor var en veske og et kjede - men det skal sies at om vi regner med luer, sko, strømper osv kommer jeg opp i et mer normalt budsjett Ellers nyter kontoen min godt av at jeg bor og jobber utenfor byen - når jeg har hatt dårlig økonomi har det ikke vært noe vits i å dra og handle, og nå som jeg har råd har jeg nesten aldri tid...
Gjest Tweek Skrevet 3. september 2007 #18 Skrevet 3. september 2007 Jeg kan ikke si hvor mye jeg bruker i mnd, fordi det er litt opp og ned. En mnd kjøper jeg ingenting, neste 2 smykker kanskje og noen mnd er det mange fine vesker at jeg bruker 1500 kr på det. Men jeg har en del smykker og det er mye forskjellig. Har dyre ting og glitter kvalitet, samt en god del fra london.
skanky Skrevet 4. september 2007 #19 Skrevet 4. september 2007 Usikker på hvor mye jeg bruker i måneden, det kommer veldig an på hvor mange vesker jeg kjøper. Kjøper mest billig dilldall, synes juggel ofte er kulere enn ekte (i hvert fall til min stil). Dessuten skifter jeg tilbehør etter antrekk og trender, så det hadde blitt dyrt å kjøpe ekte varer hver måned! Har egentlig ikke så mye til overs for såkalt klassiske og tidløse smykker som "passer til alt". Synes det blir litt tamt å kombinere ethvert antrekk med sølvsmykket fra konfirmasjonen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. september 2007 #20 Skrevet 5. september 2007 jeg har begynt å kjøpe vesker, smykker og hårbånd på www.etsy.com. Etsy er et nettsted med bare håndlagde ting. Jevnt over lave priser og topp kvalitet. Og grundige beskrivelser bl.a. mht materialvalg, så du vet hva du får. De fleste bruker f.eks bare sølvdeler i smykkene sine. Etsy er ikke en butikk, men mange tusen små butikker (som e-bay).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå