Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2003 #1 Skrevet 1. april 2003 Jeg er gravid i 6. uke og ligger nå hjemme med feber. Kan feberen være skadelig for fosteret?
Gjest Scampi Skrevet 1. april 2003 #2 Skrevet 1. april 2003 Fosteret er godt beskyttet, så det er ingen fare. God bedring Er syk jeg og, så god bedring til meg også :D På ingen måte meningen å fare med feil informasjon. Har lest innleggene under her, og beklager at jeg sa at det ikke var noen fare... Har båret fram 3 barn - har hatt feber, men legen min har ikke gitt meg inntrykk av at det var noen slags fare på ferde. Uansett, en telefon til legen når man lurer på noe er alltid det lureste. Fortsatt god bedring :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2003 #3 Skrevet 1. april 2003 Jeg fikk en virus infeksjon i uke 20, men legen sa at dersom jeg fikk feber så skulle jeg ta kontakt. Dersom du er usikker ta en telefon til legen din du. Lykke til.
Trebarnsmor Skrevet 1. april 2003 #4 Skrevet 1. april 2003 Mange som lurer på om det er skadelig å ha feber når de ammer eller er gravid. Her er noe jeg fant online om feber og svangerskap: feber og influensa kan innebære en risiko for misdannelser på fosteret, særlig hvis feberen er høy og går over flere dager. Det kan være vanskelig å vite hva som kan være mest skadelig i tidlig graviditet - å ha feber eller ta febernedsettende midler. I første rekke bør den gravide selv prøve å avkjøle seg ved å kle seg lett og ha lite over seg, slik man anbefaler for barn med feber. Må man ta et febernedsettende middel, bør man sannsynligvis ta et middel som inneholder paracet og ikke acetylsalisylsyre, sier Nylander. Jeg har vært syk selv men ikke i begynnelsen av svangerskapet.Jeg tror nok at det går greit men man må være forsiktig
Cathrine Skrevet 1. april 2003 #5 Skrevet 1. april 2003 Jeg har akkurat vært syk med feber. Tok ingenting for feberen da, men snakket med legen min senere. Han sa at det er mindre skadelig for fosteret at du tar en paracet for å dempe feberen enn at du går med feber. Så jeg gjorde feil, men tror neppe det har så mye å si. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå