Gå til innhold

kattunge som biter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd å gi meg??

Tok til meg en kattunge for ca to mnd siden,han er nå 4-5 mnd og biter masse...uff begynner å bli litt lei!

Prøvd å kjefte og ta han i nakken,men ser ikke ut til å hjelpe.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær tålmodig.

Dette vil den helt sikkert gi seg med etter at den har felt melketennene sine. Husk at katten din fortsatt er ung og den har helt sikkert behov for å leke/lære.

Gjest vimselot
Skrevet

Selvsagt biter en kattunge, leker og lærer seg å sloss. Men nå er den 5 mnd. Si NEI, og sett den ned på gulvet. dvs leken er slutt nå.

Vent til dagen etter før du deltar i lek igjen, men du kan jo kose med katta men katter er så forskjellige.

Likevel, når katten er 5 mnd cirka, og biter (unntatt om den er forsiktig, men den er vel lært til å bare lekebite /lekesloss. og det er et sunt tegn, men...)

Og det er dens instinkt.

Alle katter bør jo steriliseres (er ikke det samme som å kastreres), men som eier trenger du ikke ta katten i nakken, nei er nok, og litt avvisning ved å si nei og sette den ned på gulvet igjen, om den angriper og biter for hardt)

Mener ikke at du skal la være å gi kattungen oppmerksomhet, men den klarer seg ganske bra når den er ca halvt år, om du ikke nettopp har fått den i hus selvfølgelig.

Er så lenge sia jeg har hatt egen kattunge, og de angrep bare menn, uten at dere må spørre meg grunnen fordi det vet jeg ikke...

men den skadet aldri noen.

Skrevet

Det er nok melketennene som skal ut, ja :) Pass på å ikke la ham bite på hendene (si AU og trekk deg unna om han gjør det), men gi ham en tyggeleke i stedet. Da lærer han etterhvert at det ikke er ok å bite mennesker.

Ordner seg!

Skrevet

Min lille pus holdt også på sånn,i et års tid tenker jeg.. som andre her har sagt,det er nok melketenner som skal ut,det klør og derfor biter h*n litt ekstra. Min ga seg bare med det av seg selv,da han ble eldre. Han er litt over 2 år nå og ikke no problem med sånn biting i det hele tatt. Men gi han noen biteleker,det burde hjelpe.

Skrevet

Når katten din biter deg bør du snu deg vekk og ikke gi den oppmerksomhet. Også viktig at de aldri får lov til å leke med hender. Da tror de at de får lov til å leke/bite på de, i stede for at de lærer at hendene er til kos..

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Min biter og. Jeg tar henne vekk eller snur meg vekk. Må jo tåle det en stund til. Hun får jo nye tenner, og er bare kattungen enda.

Skrevet

Den er tatt altfor tidlig fra moren sin! Kattunger skal ikke under noen omstendigheter tas fra moren før de er minst 12 uker gamle. Mange tror det er 8 uker, fordi det er det med hunder. Så hvis din kattunge biter så er det fordi moren aldri rakk å lære ham av med det, siden du tok ham for tidlig. Huff. Du skal aldri ta en kattunge i nakken og kjefte!!! Kattunger blir tatt i nakken av moren for å bli løftet, ikke noe annet! Man skal ikke bli fysiske med forsvarsløse dyr. Det holder å si nei, og slutt å leke med pusen når den er "slem".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...