Gå til innhold

Pynting....


Nikki

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer litt på hva dere betaler for borddekorasjonene deres? Og evnt. totalprisen på pynting sånn ca.... :-?

Håper på svar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting... jeg har tenkt å pynte med ting jeg kan finne i naturen og hager til familie og kjente... Grei måte å spare penger på synes jeg. Tror jeg kan få et nydelig og spesielt bord uten å bruke tradisjonelle blomsteroppsatser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å gjøre det enkelt med pynting i festlokalet. Har sett noe som vi har likt - både i utseende og pris. Det er små skåler/fat med vann og blomster/lys oppi. De hadde noen skåler på Panduro, men til en litt for stiv pris. Regner med at Nille har noe som vi kan kjøpe inn litt større mengder av.

Dette er praktisk, da vi regner med å kunne legge på plass vann, lys og blomster dagen før festen. Vi regner med å kjøpe blomster av den lokale blomsterbutikken - som også skal lage brudebuketten.

Jeg er ikke særlig begeistret for klassiske, lave blomsteroppsatser på bordene, så noe må vi finne på.

I dag har min kjære blitt sendt avgårde med klar beskjed om hva jeg vil ha - og ikke ha - av brudebukett. Bilde av brudekjolen trygt i en konvolutt har han også. Resultatet får jeg vite 1406 :-)

Jeg regner med at brudebuketten kommer på mellom 1000 og 2000kr. Resterende blomster blir det ikke mye penger på.

Pynting av kirken er vi meget usikre på. Kan hende vi ikke gjør noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fine boller til flytelys på IKEA til en billig penge.

Vi skal ha eføy-ranker liggende på bordet og noen få blomsteroppsatser - så det i et blad og det var utrolig stilig.

10. mai 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi satt i hesteskoform under bryluppet vårt nå nylig og hadde da 3 blomsteroppsatser i samme stil som brudebuketten. De kostet 300,- per oppsats og var veldig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vi tenkte bare bruke hageblomster!

Har kjøpt kubbelys på IKEA som skal stå på skiferheller...

tror det blir veldig enkelt og stilfullt!

Trenger ikke koste mye penger om en er littegrann kreativ! :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tenkt på boller med flytelys og blomster i. Ikea hadde billige boller..

men poenget her: jeg tror ikke du over skal preppe dette dagen i forveien, men heller be noen om å fikse det rett før de går i kirken. Du har vel sett vann som har stått og får sånne bobler i seg? Blomstene kan også bli stygge. Ivertfall må det stå kaldt isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bordpynt hadde vi gullskåler med blomster i (laget av blomsterdekoratøren), små lysestaker på stett (egentlig små drinkglass) med sløyfebånd rundt og små gull”beholdere” med tannpirkere. I tillegg kan man vel kanskje vi at serviettene og sangheftene var en del av pynten?

Totalt brukte vi:

Borddekorasjoner 150 kr pr stk

Servietter 70 kr

12 Glass på stett 70 kr

Sløyfebånd 50 kr

Sanghefter 0 kr

Skåler/beholdere malt i gull 100 kr

Det blir 440 kr totalt

Her ser du bilder av pynten:

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bor...ddekorasjon.jpg

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bor...orddekking1.jpg

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bor...orddekking2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...