Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

...og der håper jeg jeg formulerte meg klart nok. En projektor som man bruker til å vise powerpoint fra pc, feks, kan den også brukes om man vil se dvd-filmer på lerret via pcen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
...og der håper jeg jeg formulerte meg klart nok. En projektor som man bruker til å vise powerpoint fra pc, feks, kan den også brukes om man vil se dvd-filmer på lerret via pcen?

Mmm-m. :)

Bare å spille av DVD'en fra PC'n det.

Mange projektorer som også støtter direkte tilkobling av en dvd-spiller.

Tar med jobben sin projektor hjem titt og ofte i helgene jeg for det formål :)

Endret av caso
Skrevet

En dataprosjektor kan fint brukes til å vise frem film, det vil funke..

Men..

Det er visst best å bruke en prosjektor dedikert for nettopp film for å vise frem filmmateriale. Det er fordi kontor/presentasjonsprosjektorer er bygget for å levere ett høyt lysutbytte. Dette må de klare for å overvinne bakgrunnsbelysningen i typiske kontorlokaler (lysrør, dagslys som strømmer inn store vinduer osv). Dette høye lysutbyttet går utover svartnivået i bildet fra prosjektoren, som er veeldig viktig ved gjengivelse av hudtoner, gress (og mørke!) osv, typisk innhold i mange filmer..

Mer om det finner du sikkert på avforum.no, hvis du er interessert.. ?

Skrevet

Takk for svar, Nedfall!

Jeg skal ikke se en hel film, bare vise fram en liten snutt, så da tror jeg det går fint til mitt behov. Men takk for svar, hadde ikke tenkt på at det fantes slike forskjeller :sjenert:

Skrevet
Takk for svar, Nedfall!

Jeg skal ikke se en hel film, bare vise fram en liten snutt, så da tror jeg det går fint til mitt behov. Men takk for svar, hadde ikke tenkt på at det fantes slike forskjeller :sjenert:

ISJ !!

Kastet jeg vekk en lang avhandling på en filmsnutt ??

Makan..

Skrevet

Kastet bort og kastet bort, jeg ble nå glad for det for det grundige svaret du orket å gi meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...