Gå til innhold

Crème fraîche i grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke prøvd verken rømme eller crème fraîche i grøt før, men var for en liten stund siden hos en, og hun brukte da litt rømme oppi grøten, og det syntes jeg smakte veldig godt. Jeg skal lage grøt i dag, og har litt crème fraîche i kjøleskapet, så jeg lurer på om det kan gå bra å bruke i stedenfor rømme? Og i så fall, hvor mye skal jeg ha oppi når jeg skal lage grøt til 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hatt rømme/c.f i risgrøt selv, men gir sikkert god smak, et halvt beger er sikkert bra, men ville vært forsiktig med å koke rømmen lenge da den kan skille ut fettet. C.F tåler koking bedre.

Skrevet

Seffen går de an!! Jeg har nesten bestandig en klatt rømme eller fraiche i risgrøten, det gir det lille ekstra piffen! Ikke noe poeng i å ha i rømmen/cf fra starten av, ha i en klatt like før servering, la det bli varmt, bingo!! :spise:

Gjest vimselot
Skrevet

Den lettkokte (15 min) risengrynsgrøten er best med skummet melk (dessverre), mens den egentlige er best med helmelk, og da kan man bruke overnevnte.

Jeg spiser aldri grøt mer, smake kan jeg, men ...

(glem det)

Men jeg kan lage det da...

Og høres veldig godt ut med risensgrynsgrøt med (ikke rømme)men cF når man skal ha dessert til f.eks. en hel dølaflokk, som allerede har smakt alt av landets varianter (bortskjemte fy fy )

Aldri mer, jeg lager heller

bløtkake.

Og det er jeg også god på.

Når jeg har laget bløtkake, gjør jeg det enkelt, men folk spiser (en f.eks) i løpet av 12 timer, så hva er det med mitt talent (nei, jeg er ikke kokk, jeg bare kan og alt er ferdig, men perfekt, pynte kan jeg og...

så hvorfor er jeg singel...

he he he.

Mat er mat, og noen liker lage mat, andre bør lære litt i alle fall...

Skrevet
Den lettkokte (15 min) risengrynsgrøten er best med skummet melk (dessverre), mens den egentlige er best med helmelk, og da kan man bruke overnevnte.

Jeg spiser aldri grøt mer, smake kan jeg, men ...

(glem det)

Men jeg kan lage det da...

Og høres veldig godt ut med risensgrynsgrøt med (ikke rømme)men cF når man skal ha dessert til f.eks. en hel dølaflokk, som allerede har smakt alt av landets varianter (bortskjemte fy fy )

Aldri mer, jeg lager heller

bløtkake.

Og det er jeg også god på.

Når jeg har laget bløtkake, gjør jeg det enkelt, men folk spiser (en f.eks) i løpet av 12 timer, så hva er det med mitt talent (nei, jeg er ikke kokk, jeg bare kan og alt er ferdig, men perfekt, pynte kan jeg og...

så hvorfor er jeg singel...

he he he.

Mat er mat, og noen liker lage mat, andre bør lære litt i alle fall...

hmmm.litt brisen eller))) :fnise: ikke lett å forstå det innlegget der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...