Devana Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Nå har jeg fått en hel haug med vitaminer og mineraler av legen som jeg skal begynne med, så er igang med det, men etter en GOD stund uten å bevege meg noe særlig pga sykdom så har muskelstyrken i bena mine blitt veldig dårlig. Jeg kjenner når jeg beveger meg at jeg nesten har problemer med å holde meg oppe og klarer ikke gå turer engang...Er heldig hvis jeg klarer en vanlig handlerunde i matbutikken. - dette er også pga svimmelhet, men dette blir ordnet nå i hvert fall. Det jeg lurer på er om noen her har noen gode råd for å trene opp bena til tilnærmet normalt igjen? Jeg er også plaget med muskelsmerter og problemer i ryggen..Har gått til fysioterapeut som skulle hjelpe meg, men det endte opp med at jeg ble sendt tilbake til legen igjen pga dette med manglene mine på mineraler osv...Hun syntes visst jeg var håpløs å jobbe med så lenge jeg var så svimmel som jeg var. :gråte: Jeg vil ikke gå enda ett halvt år før jeg kan komme igang ordentlig..legen sa at det kunne ta opptil ett halvt år før jeg virkelig ble bedre med vitaminene og mineralene osv. Noen tips? Kan en form for styrketrening av bena hjelpe? Jeg er litt blank på dette så vet ikke helt hvor jeg skal begynne.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Tja.. du finner kanskje noe inspirasjon her ? Ville uansett gått til ett treningssenter med en god instruktør.
Gjest Gjest_Siril_* Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Treningsstudioet jeg går på har et fysikalsk institutt i etasjen over. De har en avtale om bruk av treningsstudioet. Samtidig så er det et par av fysioterapeutene som også jobber som treningsveiledere på treningsstudioet. Synes jeg får veldig god veiledning der. Har som deg pga sykdom/skade mistet en hel del styrke i beina.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Pilates er spesielt bra for å trene deg opp på en skånsom måte som også er terapeutisk for eventuell skader man har. Det ble tross alt utviklet for å hjelpe krigsrekonvalesenter. Yoga er også glimrende for dette. Spesielt siden du har en del andre plager som yoga hjlper godt mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå