minienthe Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 noen som vet hvordan man setter opp slik at man kan låse maskinen ved hjelp av ctrl + alt + del kommandoen slik de har på flere skoler og arbeidsplasser ? det er snakk om xp pro og xp home
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 noen som vet hvordan man setter opp slik at man kan låse maskinen ved hjelp av ctrl + alt + del kommandoen slik de har på flere skoler og arbeidsplasser ? det er snakk om xp pro og xp home Bruk heller windaugetasten og L (Win+L), den funker alltid, uansett pro eller home !
minienthe Skrevet 2. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2007 Bruk heller windaugetasten og L (Win+L), den funker alltid, uansett pro eller home ! det er ikke det jeg spør om... jeg lurer på hvordan jeg setter opp slik de gjør det på bedrifter, skoler etc. dvs at man bruker ctrl+alt+del og får opp vinduet hvor man kan velge mellom å låse/åpne +++
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Ok, du må visst skru av "fast user switching", og "welcome screen". Da skal det visst funke ! Løp og prøv !
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Hm.. jeg tipper du gjør dette for å "standardisere brukergrensesnittet" ? Brukerne slipper med andre ord å forholde seg til forskjellige måter å låse maskina på, uansett OS versjon ?
Gjest Blondie65 Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Start Innstillinger (Settings) Kontrollpanel (Control Panel) Brukerkontoer (Users) Endre måten brukere logger av eller på (aner ikke hva det er på engelsk) Slå av begge valgene. Tast "Bruk alternativene" (aner ikke hva dette er på engelsk heller) Dette virker på min norske XP i alle fall.
minienthe Skrevet 2. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2007 Gjest og Blondie... takker (klasker meg selv litt i hodet for dette visste jeg egentlig selv... )
minienthe Skrevet 2. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. september 2007 Hm.. jeg tipper du gjør dette for å "standardisere brukergrensesnittet" ? Brukerne slipper med andre ord å forholde seg til forskjellige måter å låse maskina på, uansett OS versjon ? he he, nei jeg fikk et spesifikt spørsmål om akkurat dette og hukommelsen min stoppet totalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå