Meaty Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Støvsugeren jeg har nå er på 1100W, jeg føler at den ikke "tar" så mye som jeg ønsker. Jeg har vurdert å kjøpe en støvsuger som er på 1600W, men lurer på om jeg vil merke stor forskjell i styrken? Jeg har ikke noe greie på sånt...
Gjest Støvsuger'n Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Vær klar over at støvsugerannonsene er villende - I hvertfall meget ofte. De som selger støvsugere annonserer som oftest der de oppgir wattstyrke på apparatet. I realiteten har ikke dette noe med effekten å gjøre. En støvsugers effekt måles faktisk i apparatets evne til å suge en vannsøyle oppover i et vertikalt stående rør av gitt dimensjon. Årsaken til at annonsene ikke nevner noe om dette er ganske enkelt at folk er vant med, og tror at wattstyrke er ensbetydende med effekt. Selgere av produktet ønsker derfor ikke "forandre" på denne måten å selge sitt produkt på. Det er ofte at produkter med høy oppgitt effekt faktisk suger dårligere enn apparater med lavere oppgitt effekt. Dette har å gjøre med apparatets oppbygning; rør, bend, vibrasjon, kvalitet på el-motor osv. Hvis du ønsker ei nærmere forklaring så ta kontakt med leverandøren til en av de store merkene, feks Miele, Bosch, Electrolux osv. Lykke til
Gjest itla Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Eller sjekk Forbrukermagasinets siste test av støvsugere, som stort sett lyver mindre enn levereandørenes egne sider. Vi har en Miele, som har kommet best ut i test flere ganger, og er kjempefornøyd med den.
Oliven Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 I de fleste produktspesifikasjoner i brosjyrer fra leverandørene og på nettsidene deres står også nå sugeeffekten oppgitt som er det som er nevnt over her og det du bør gå etter. Forbrukerrapporten eller de som utfører testene får jo produkter og info tilsendt fra leverandørene så det er nok likt på informasjon. Så kommer testen oppå det igjen.....
Meaty Skrevet 9. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2007 Tusen takk for svar, jeg visste ikke at Watt-styrken kanskje ikke har så mye å si after all. Fint at jeg har lært noe nytt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå