Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Jeg har lest en del bdsm-noveller, og mens de virker pirrende og jeg liker å fantasere om det jeg leser, synes jeg ingen av dem er spesielt saklige. Så da lurte jeg på hvordan folk som lever i bdsm-forhold faktisk gjør det. Jeg mener, de fleste må jo faktisk gå på jobb, og så må man inniellom gå på do (noen gjør det til en del av novellene, mens i andre er de bundet fast til sengen tre dager i strekk), og mange andre praktiske og "ikke-erotiske" hensyn. Det høres morsomt ut å late som om man er noens sex-slave, men ikke noe gøy å faktisk være det. Noen ganger må andre hensyn gå forran sexlivet, og noen ganger har man rett og slett ikke lyst. Også har nesten alle egne rom (gjerne i kjelleren) som er fylt av kjettinger og leketøy. Det er også noe jeg synes virker høyst upraktisk. Folk legger jo merke til en dør som alltid er låst, og familie og venner finner det naturlig å spørre hva som er der inne. Jeg tror jeg hadde død hvis noen av mine nærmeste fant ut at jeg hadde et helt rom dedikert til bondage! Så, hvordan gjøres slikt i det virkelige liv? Håper noen med erfaring kan forklare.
Gjest Pax Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Hehe. Det finnes forskjellige grader av det. Vanligvis er det ikke snakk om noe 24/7-opplegg. Det vanligste er vel et helt vanlig forhold hvor begge er likestilte utenom senga, og i senga praktiseres det BDSM enten hele eller deler av tiden.
mamut75 Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Jeg kjente for lenge siden noen som som levde i det som kalles 24/7 tpe forhold , dvs at rollene gjaldt i alle aspekter av livet . Jeg lurte , før jeg hadde snakket noe særlig med dem , på om det var skadelig for dama (som var den underlegne/sub) , eller om hun var letter sinnsyk eller noe i den leia , men dama var veldig hyggelig hun og helt oppegående og virket glad og fornøyd med opplegget . Hva de gjorde med "lekene" sine , glemte jeg å spørre om Tror nok også PAx har rett i at de fleste som er interessert i BDSM praktiserer det mest som sengehalm kink , og at det har et definert slutt og startpunkt mht når man påtar seg rollene og når man ikke er underordnet og overordnet lengre ,(eller Dom/sub Master/slave som det heter på "fagspråket") men 2 likestilte som i de fleste vanlige forhold .
Gjest Reven Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Å være BDSMer er omtrent som å være homo eller hetero: Man er det døgnet rundt, men praktiserer ikke hele tida. -Og når man praktiserer, så er det ikke nødvendigvis synlig for andre enn de involverte.
Gjest Pax Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 -Og når man praktiserer, så er det ikke nødvendigvis synlig for andre enn de involverte. Ikke det at det er så vanlig at folk ser på, altså.
Gjest Chrizzy Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Å være BDSMer er omtrent som å være homo eller hetero: Det synes jeg høres rart ut? Jeg tror det er noe ved siden av å være homo eller hetro?!
Gjest judas Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Jeg har lest at det er forskjellige grader av bdsm , fra de som bare driver med det litt , til de som gjør det hele tiden . Tror ikke man kan være litt homo hehe
Gjest Reven Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Det synes jeg høres rart ut? Jeg tror det er noe ved siden av å være homo eller hetro?! Les resten av innlegget mitt Chrizzy.
Gjest Reven Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Jeg har lest at det er forskjellige grader av bdsm , fra de som bare driver med det litt , til de som gjør det hele tiden . Tror ikke man kan være litt homo hehe Klart man kan være litt homo. Da heter det bifil (eller biseksuell for den som foretrekker det). Og du har helt rett. Det er forskjellige grader. Noen leker litt røft i senga, andre lar BDSM bli en del av dagliglivet. For noen er BDSM en svært privat sak, for andre er det en synlig del av livet. Noen utøver aldri BDSM sammen med andre enn partneren, andre gjør det også sammen med venner som vet.
Gjest Chrizzy Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Les resten av innlegget mitt Chrizzy. Joda, jeg leste det, men jeg forstod det bare ikke helt? Det at det sidestilles med å være homo eller hetro...
Gjest Reven Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 (endret) Joda, jeg leste det, men jeg forstod det bare ikke helt? Det at det sidestilles med å være homo eller hetro... Mange BDSMere gjør faktisk det. De ser på BDSM som en legning på lik linje med hetero-, bi- og homofili. De sier at de er sånn, har alltid vært sånn, og kommer alltid til å være sånn. De er ikke enige om hvorfor de er BDSMere, men mange enes om at det ikke finnes noen av- og på-knapp. Det vesentlige i innlegget mitt klokka kvart på tre i natt var imidlertid at akkurat som en er hetero eller homo hele tida, så er man BDSMer hele tida. Man praktiserer imidlertid ikke hele tida slik som i novellene trådstarter henviser til. Når det er sagt: Det er mange måter å praktisere på. Dominans og underkastelse kan komme til uttrykk på mange måter, for eksempel i form av et smykke som symboliserer forholdet (i praksis noe av det samme som en giftering) eller ved at en i stedet for å skriver "Jeg elsker deg" i en SMS ved lunsjtider sender en SMS og spør "Hvem eier deg?" (Og mener det samme.) Endret 3. september 2007 av Reven
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Joda, jeg leste det, men jeg forstod det bare ikke helt? Det at det sidestilles med å være homo eller hetro... Man er homo hele tiden akkurat som man er BDSM'er hele tiden. Men akkurat som (de fleste) homofile ikke har sitt sexliv til offentlig beskuelse og omtale i enhver sammenheng har ikke (de fleste) BSDM'er sitt sexliv til offentlig beskuelse og omtale i enhver sammenheng heller. Det var det hun mente.
Gjest Chrizzy Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Mange BDSMere gjør faktisk det. De ser på BDSM som en legning på lik linje med hetero-, bi- og homofili. De sier at de er sånn, har alltid vært sånn, og kommer alltid til å være sånn. De er ikke enige om hvorfor de er BDSMere, men mange enes om at det ikke finnes noen av- og på-knapp. Det vesentlige i innlegget mitt klokka kvart på tre i natt var imidlertid at akkurat som en er hetero eller homo hele tida, så er man BDSMer hele tida. Man praktiserer imidlertid ikke hele tida slik som i novellene trådstarter henviser til. Når det er sagt: Det er mange måter å praktisere på. Dominans og underkastelse kan komme til uttrykk på mange måter, for eksempel i form av et smykke som symboliserer forholdet (i praksis noe av det samme som en giftering) eller ved at en i stedet for å skriver "Jeg elsker deg" i en SMS ved lunsjtider sender en SMS og spør "Hvem eier deg?" (Og mener det samme.) Ok. Jeg vet jo ikke noe om det. Jeg har nok tenkt mere at det er noe man kanskje fatter interesse fir etterhvert, eller noe man forsøker for å utvide horisonten eller "sprite opp" sexlivet med. Er det virkelig sånn, at man har det medfødt, at det altså blir slik at de første seksuelle fantasiene man har inkluderer BDSM? Jeg spør ikke for å krangle, jeg bare lurer.
Gjest Reven Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 (endret) Jepp. Begge varianter forekommer. Edit: Dette innlegget ser en smule kategorisk og uforståelig ut. Utfyllende kommentar i neste innlegg. Endret 3. september 2007 av Reven
Gjest Chrizzy Skrevet 3. september 2007 #17 Skrevet 3. september 2007 Jeg har faktisk vanskelig for å tro at man blir født sånn, på lik linje med at man er hetrofil eller homofil...
Gjest Chrizzy Skrevet 3. september 2007 #19 Skrevet 3. september 2007 Hvorfor det? Fordi jeg tror at fleste seksuelle tilbøyeligheter spinner ut av opplevelser og erfaringer, gjerne fra barndommen...
Gjest Reven Skrevet 3. september 2007 #20 Skrevet 3. september 2007 Jeg er mer enn tilbøyelig til å være enig med deg, Chrizzy. Mange har en opplevelse av at BDSM-tiltrekningen "alltid" har vært der, og svært mange nevner opplevelser og hendelser i barndommen som "sin første BDSM-opplevelse". Noen konkluderer med at de alltid har vært BDSMere, andre med at de har utviklet BDSM-tiltrekningen, men gjerne svært tidlig. Men sånn kan det jo også være med hetero- og homofili? I mitt hode er ikke en legning ødvendigvis noe medfødt. Imidlertid er det noe som ikke uten videre kan forandres eller fjernes. Seksuelle tenningsmønstre, derimot, er i stadig endring og utvikling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå