Gå til innhold

Den norske Enhetsskolen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at psykisk utviklinghemmede og funksjonshemmede skal integreres i den norske offentlige enhetsskolen? Er det riktig eller feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der kan bli en lang drøfting. Høres ut som en eksamensoppgave..

Skrevet
Hva synes dere om at psykisk utviklinghemmede og funksjonshemmede skal integreres i den norske offentlige enhetsskolen? Er det riktig eller feil?
Her kunne jeg sagt en del. Jeg skal begrense meg til dette: Det som er feil er å tråkke psykisk utviklingshemmede inn i den offentlige skolen UTEN å sørge for at tilstrekkelige ressurser følger med, slik at skolen får gitt vedkommede et godt tilbud som ivaretar både den utviklingshemmede og de rundt h*n.
Skrevet

Så sant ressursene er der, tror jeg det kan bli helt riktig for enkelte. En jente som bor i området vårt har Downs Hun har fulgt barne - og ungdomskolen her. Nå går hun på videregående. Skolegangen her har ikke vært problemet. Problemet har i.flg foreldrene vært etter skoletid. Når SFO ikke lengre var et alternativ

Gjest Kaploink
Skrevet

Eg tykjer det kjem an på graden av utviklingshemming. Dersom barnet kan delta i og ha glede av mange fag og aktivitetar saman med klassa si er det jo berre positivt.

Har imidlertid lest om ein del saker der barnet har såpass nedsatt mental kapasitet at eit forsvinnande lite antal timar blir tilbrakt saman med resten av klassemiljøet. Om barnet da i stor grad blir isolert saman med eigen pedagog/assistent hadde det kanskje hatt det betre på ein dertil egna institusjon med større fagmiljø/ fleire barn i same situasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...