Gå til innhold

Hva skal jeg ha til kaffen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg skal feire bursdagen min til uken og trenger litt hjelp av dere snille sjeler her inne :)

Vi blir 10 stykker, noen av disse er noen skikkelige storspisere så må beregne ektra med mat. Jeg ønsker å gjøre det så enkelt som mulig, pga en hektisk hverdag. Jeg har heller ikke noe stor lagringsplass til maten, fordi jeg har så lite kjøleskap og en liten fryser som allerede er full :)

Til middag blir det winer i lompe, til dessert blir det geletog (hadde det aldri som barns, så nå er det på tide!) og sjokoladepudding.

Men hva skal jeg ha til kaffen? Vil ikke ha noe form for kaker (ikke småkaker eller muffens heller), og da aner jeg ikke hva jeg skal gi dem? Tenkte på fruktsalat, men å kutte frukt til så mange personer (og de som spiser mye) tar jo lang tid.

Noen som har noen gode forslag å komme med?

På forhånd tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skal ha middag med dessert, så er det ikke sikkert folk orker så mye til kaffen uansett :) Men du kan jo bare sette frem et fruktfat, og gjerne litt nøtter, tørked frukt o.l. i tillegg? Dette syns jeg burde holde :)

Skrevet

Hva med is med sjokolade- og/eller bringebærsaus?

Ellers kan du sette frem småsjokolade, det smaker godt til en kopp kaffe.

Skrevet

Her kom dere med gode svar!tusen takk!

Is har jeg desverre ikke plass til i fryseren ellers skulle jeg hatt det både til dessert og til kaffen, for jeg elsker iskrem :)

Men tørket frukt, nøtter, frisk frukt og litt sjokolade høres jo veldig godt ut. Det kan jeg kanskje bare sette fram i skåler og la folk ta det de vil ha selv?

Skrevet

Sett frem frukt & nøtter og sjokolade til kaffen.

Men kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ha kake? Litt rart å ikke ha kake på bursdagen sin er det ikke?

Skrevet

Ja, bare sett det frem og la folk ta det de vil, enkelt og greit :)

Skrevet

Jeg ville nok også valgt små sjokolader. Folk er jo sikkert mette etter så mye mat. Og kanskje en liten baileys :bursdag:

Skrevet

takk for bursdags hilsen :)

Syns det blir så mye med kaker egentlig, også har jeg ikke tid eller plass til kaker. Hadde lyst på noe som var litt lettere enn kaker, og nå har jeg fått så gode tips her så har begynt å hadle inn allerede :)

Skrevet

Hva med en konjakk eller likør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...