Gjest Elastica Skrevet 2. september 2007 #1 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg trenger å rense kaffekannen. Vanligvis pleier jeg å la kannen stå med kokende vann et døgn eller mer, da forsvinner belegget i bunnen. Finnes det en hurtigere metode? Har hørt om bruk av bakepulver - hva gjør jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CatClaw Skrevet 2. september 2007 #2 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg trenger å rense kaffekannen. Vanligvis pleier jeg å la kannen stå med kokende vann et døgn eller mer, da forsvinner belegget i bunnen. Finnes det en hurtigere metode? Har hørt om bruk av bakepulver - hva gjør jeg da? jeg bruker alltid iskaldt vann og en dæsj med klor. 15-30 min senere er den helt blank igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 2. september 2007 #3 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) .. Endret 11. januar 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 2. september 2007 #4 Del Skrevet 2. september 2007 Fyll kanna med varmt vann, ha i 1 ss bakepulver, sett lokket på, rist godt og skyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 2. september 2007 #5 Del Skrevet 2. september 2007 Fyll kanna med varmt vann, ha i 1 ss bakepulver, sett lokket på, rist godt og skyll. Dette har jeg nå prøvd ut - og kan meddele at det funker som F! Takk, Brunhilde! *setter på kaffen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludvig sin mamma :) Skrevet 2. september 2007 #6 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg skrudde min fra hverandre jeg, altså slik at "kolben inni" kom ut, og så satte jeg alle delene i oppvaskmaskinen. Funket som bare det, skrudde den sammen igjen, og det er like tett som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 2. september 2007 #7 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg skrudde min fra hverandre jeg, altså slik at "kolben inni" kom ut, og så satte jeg alle delene i oppvaskmaskinen. Funket som bare det, skrudde den sammen igjen, og det er like tett som før. Helt sikkert lurt, men jeg syns det var veldig mye arbeid når det kan løses med vann og bakepulver på 2 minutter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludvig sin mamma :) Skrevet 2. september 2007 #8 Del Skrevet 2. september 2007 Synes det er mer arbeid med bakepulver og vann jeg da Dessuten får man jo vekk det som er av skitt og grums mellom selve kanna og kolben. Men hver sin måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 2. september 2007 #9 Del Skrevet 2. september 2007 bakepulver fungerer ypperlig, også til TV-kanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 2. september 2007 #10 Del Skrevet 2. september 2007 Kokende vann,litt oppvaskmiddal som brukes i oppvaskmaskina,og et døgn!!! Nå kanne blank og fin inni :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 2. september 2007 #11 Del Skrevet 2. september 2007 Natron kan også brukes på samme måte som bakepulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå