Gjest ¤bella¤ Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 (endret) Det har vært utallige diskusjoner her på kg om man skal, eller ikke skal vaksinere barna. Her kan man se hvor viktig det er å følge vaksninasjonsprogrammet. Endret 2. september 2007 av ¤bella¤
ToveM Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Helt enig med deg. Sykdommene en blir vaksinert mot er jo ikke utrydet på verdensbasis, og så mye som folk reiser overalt nå, så er alltid faren for å dra smitte med seg hjem.
Gjest Elastica Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Vi var veldig i tvil om vi skulle følge vaksinasjonsprogrammet, men valgte å gjøre det. Spredning av sykdommer som man forsøker å unngå ved hjelp av vaksine, var et av de argumentene som gjorde at vi valgte å følge opp det statlige programmet. Jeg tror dette kan bli et økende problem i fremtiden.
Gjest imli Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Faren ved å ikke vaksinere er mye større enn faren ved å vaksinere.
ATV Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 det er utrolig egoistisk og ikke vaksinere, om du vil ha div sykdommer så finn deg en egen holme og bo på, jeg vil ikke at minne barn skal bli smittet fordi en dust skal være "moderne og naturlig"..
Kykkelikokos Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 det er utrolig egoistisk og ikke vaksinere, om du vil ha div sykdommer så finn deg en egen holme og bo på, jeg vil ikke at minne barn skal bli smittet fordi en dust skal være "moderne og naturlig".. Men dine barn er jo vaksinert, så da er det vel ikke noe fare?
ToveM Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Men enkelte sykdommer blir de jo ikke vaksinert for før de er ganske store, så da er jo sjangsen for at de kan bli smittet av uvaksinerte unger før de selv blir vaksinert tilstedet..
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Huff. Håper enkeltvaksinen med meslinger kommer på markedet før det blir aktuelt med barn her i huset. Men er umulig å få tak i enkeltvaksine av rubella, og sist jeg så etter var også meslinger kun i MMR. (Burde tatt selv, er såpass lenge siden jeg ble rutinavaksinert at den begynner gå ut, men jeg er fortsatt fertil)
la Flaca Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Yngste barnet mitt reagerte enormt på en vaksine han fikk som baby, så ille at helsestasjonen anbefalte oss å vurdere å ikke gå videre med vaksinasjonsprogrammet. Derfor har jeg satt meg inn i vaksinepolitikken, og gjort mitt eget valg. Det må hver enkelt få lov til. Det skal sies at ved helsestasjonen får en beskjed om at vaksinasjon er helt frivillig, men det er ikke tillatt å ha propaganda mot vaksinasjon liggende på kontoret. Dermed får en kun tilgang til den ene siden av saken, med mindre en setter seg inn i ting på eget initiativ. Ved en rutinekontroll spurte jeg legen ved helsestasjonen om han vaksinerte sitt eget barn, som er jevngammel med min yngste. Han gav meg motvillig et svar til slutt... 1
Kipa Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 det er utrolig egoistisk og ikke vaksinere, om du vil ha div sykdommer så finn deg en egen holme og bo på, jeg vil ikke at minne barn skal bli smittet fordi en dust skal være "moderne og naturlig".. Det har da ikke noe med å være moderne og naturlig å gjøre!! Jeg jeg må jo si jeg ble skeptisk etter at det har vært endel fokus på de plagene/ sykd man kan få. Har blant annet sett på tv om ei fra Bergen, hun havna vel i rullestol. Så det var ikke bare å vaksinere etter å ha sett det synes jeg. Men begge er vaksinert ja. Og at de som ikke velger å vaksinere er egoistiske det synes jeg er tull å si! Har hatt noen i bhg som har valgt bort dette, men siden de andre er vaksinert er det jo ingen problem...
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Dette er standard skremselspropaganda: "- Sykdommen ser ut til å håndplukke de barna som ikke har fått vaksinen. Kun når barnet ditt har hatt meslinger, vet du hvor forferdelig den kan være, sier legen." Hahaha!!! Rett og slett latterlig! De som har satt seg inn i vaksinepolitikken og dens virkninger, rister godt på hodet av denne uttalelsen Der finnes utallige eksempler på det motsatte: At vaksinerte utvikler sykdommen dem er vaksinert mot, mens ikke-vaksinerte er frisk som en fisk.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Der finnes utallige eksempler på det motsatte: At vaksinerte utvikler sykdommen dem er vaksinert mot, mens ikke-vaksinerte er frisk som en fisk. Tenk på hvor mange som hadde blitt syke om man ikke hadde blitt vaksinert.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Har hatt noen i bhg som har valgt bort dette, men siden de andre er vaksinert er det jo ingen problem... Dette stemmer ikke helt, det er alltid noen vaksinen ikke virker på og jo flere som får vaksinen jo bedre. Det er noe som heter "herd-immunity". Dersom hele flokken er vaksinert er det veldig få som blir syke.
Gjest gaja ii Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Og at de som ikke velger å vaksinere er egoistiske det synes jeg er tull å si! Har hatt noen i bhg som har valgt bort dette, men siden de andre er vaksinert er det jo ingen problem... Jo, de er egoistiske. De utsetter nemlig de barna som ikke kan vaksineres av medisinske grunner for smitte. Det er ikke alle som er så heldige at de kan velge. De må bare stole på at andre er såpass oppegående at de sprer smitte med vitende og vilje.
lakkalis Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 At folk ikke vaksinerer barna sine er et stort problem i den forstand at man øker faren for at uvaksinerte pga immunforsvar/reaksjoner osv blir smittet. I en populasjon hvor vaksinasjonstettheten er høt reduseres dette problemet betraktlig. Jeg er av den for,ening at alle bør vaksinere barna sine hvis mulig, noe annet er egoistisk og potensielt farlig. En liten oppfording til alle voksne: Husk å fyllle på med vaksinene dere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå