Gjest Alwa u.i Skrevet 2. september 2007 #1 Del Skrevet 2. september 2007 Hvor mye toll må jeg regne med å betale for et produkt rett i underkant av 2000,- sendt fra Danmark. Jeg fikk en dvdfilm til 399,- i posten i går med et "forenklet" tollbeløp på 190,- Hva kan jeg forvente på en vare til 2000,- da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #2 Del Skrevet 2. september 2007 Da summen overstiger 1000kr så vil det bli ordinær fortolling. Du kan selv fortolle på internett, men ikke summer på over 1000 kr. Har vært på toll.no, men ikke funnet noe om hvor mye tollen er på det forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #3 Del Skrevet 2. september 2007 Moms 25% av 2000 + 93 i gebyr + toll 10,7% av 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 2. september 2007 #4 Del Skrevet 2. september 2007 Trodde bare en betalte mva for det meste fra utlandet jeg , men det er vel enkelte varer som i tillegg er tollbelagt . Ja , iallefall hvis de varene du har kjøpt ikke er tollppliktige , bare mva pliktige må du betale ca 500 kroner (25% av ca 2000) + eventuelle gebyrer fraktfører tar for å fortolle varen for deg . Eventuelt kan du dra til tollvesenet og fortolle det selv (og unngå gebyr) , men det tar som regel litt tid . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå