Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Jeg har sett noen lage en slag smuldrepai med blåbær på tv. Men der tok de ikke med mengdene, tid etc. Men man legger blåbær i bunnen av en form, vendt i melis? Så lager man en smuldredeig av mel, sukker, vaniljesukker, havregryn og smør. Så smuldrer man denne blandingen over bærene og steker. Noen som kan hjelpe?
Gjest Gjest_Lillemeg_* Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Jeg har sett noen lage en slag smuldrepai med blåbær på tv. Men der tok de ikke med mengdene, tid etc. Men man legger blåbær i bunnen av en form, vendt i melis? Så lager man en smuldredeig av mel, sukker, vaniljesukker, havregryn og smør. Så smuldrer man denne blandingen over bærene og steker. Noen som kan hjelpe?
Gjest Gjest_Lillemeg_* Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Min smuldrepai er som følger: Legg den frukten/bærene du vil ha i bunnen av ei smurt form. Sukre hvis du har noe surt, men er strengt tatt sjelden nødvendig. Bland sammen 200 g sukker, 200g margarin, 100 g hvetemel og 100 g havregryn. (Halver om du bruker en liten form. Dette rekker til en liten langpanne.) Smuldre dette over frukten/bærene. Stekes ved 200 grader til toppen er begynt å få farge. Serveres med krem eller iskrem (eller kanskje vaniljeyoghurt?) Nam! Har ikke prøvd med blåbær, men med eple, rabarbra, bringebær, plomme, fersken osv osv. Alltid vellykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå