Gå til innhold

Barn med partimerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så jeg en SV-unge med Kristin Halvorsen-pin. Går ut fra at det ikke var en av ungene fortsatt uten barnehageplass :)

Men hva synes dere egentlig om å sette partimerker på en unge eller på en barnevogn? Ungene har da ikke gjort seg opp noen politisk mening ennå? Og det er jo ikke nødvendigvis sånn at barn vokser opp til å mene det samme politisk som foreldrene. Synes faktisk nesten det er noe naturstridig over alle disse politiker-broilerne som går i foreldrenes fotspor. Det ligger da litt i menneskets natur å opponere mot foreldrene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel ikke bare foreldre som setter pins og lignende på barn. Jeg husker at Stratos (!) laget både JA- og NEI-merker de delte ut til barn under EU-valget i -94. :fnise:

Synes for øvrig det er helt greit at noen setter en pin på en barnevogn og lignende. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal vekke så mye mer oppsikt enn barnevogner (eller barn) med skjelletthodefigurer, engle- eller prinsesse-dukker, barneklær som det står Gant på osv.

Alle skjønner at det ikke er barnevognsbarnet som har hatt en finger med i spillet, men at det er foreldrenes smak eller mening som har kommet til ordet.

Det er vel kanskje en smule rart å sette tusenvis av Høyre-merker på en 2-årings genser, men det er sikkert noen foreldre som gjør det òg, hver sin smak.

Selv gikk jeg for øvrig frivillig med Nei til-EU-merker på jakka i 1994, selv om jeg ikke var gamle karen. Jeg syntes det rett og slett var stilig.

Skrevet

Syns det er opp til foreldrene å velge hva de vil gjøre, for det er de som har ansvaret for barna til de er 18 år gamle.

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

Jag är inte heller så förtjust i att utsmycka barnen i partisymboler eller annat med betydning. De lär sig också att gilla märket från det parti (eller den bilhandlare) de får ballonger i från.

När det var val i Sverige i höstas och min son ville ha ballonger såg jag till att han fick tigga TVÅ ballonger. En röd (vänsterpartiet) och en vit med blått på (moderaterna) - så var hela skalan täckt och sonen var nöjd.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg ville ikke drømme om å utstyre ungene mine med pins, og prøver også i det lengste å styre unna ballongutdelingen. Uansett parti, selvom noen partiballonger helt klart ville vært verre enn andre. :ler:

Skrevet

Vil det si at jeg ikke kan oppdra barna mine i min religiøse tro også? La de ha på kjede med kors rundt halsen, fullt synlig?

Det er vel opp til foreldrene det vel, om de vil stappe barna fulle av pins. Ikke noe jeg har noe med.

Gjest Elastica
Skrevet
Vil det si at jeg ikke kan oppdra barna mine i min religiøse tro også? La de ha på kjede med kors rundt halsen, fullt synlig?

Det er vel opp til foreldrene det vel, om de vil stappe barna fulle av pins. Ikke noe jeg har noe med.

Selvfølgelig. Du gjør hva du vil, jeg gjør som jeg vil. :)

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Nå har jeg ikke sett barn med partimerker .. annet enn elever på skoler hvor det foregår skolevalg.

Men barn har alltid hatt en dragning mot alt som det går an å samle på .. ser ikke noe galt i det.

Skrevet (endret)

Hv

Endret av Kosemose
Skrevet
Jag är inte heller så förtjust i att utsmycka barnen i partisymboler eller annat med betydning. De lär sig också att gilla märket från det parti (eller den bilhandlare) de får ballonger i från.

När det var val i Sverige i höstas och min son ville ha ballonger såg jag till att han fick tigga TVÅ ballonger. En röd (vänsterpartiet) och en vit med blått på (moderaterna) - så var hela skalan täckt och sonen var nöjd.

Det var lurt! Kan bli en fin ballongbukett hvis man tar en tur langs valgbodene på Karl Johan.

Skrevet

Kanskje barnet syntes pinen var pen og ville ha den på seg?;)

Skrevet

Det trenger ikke alltid være foreldrene om setter på disse merkene. Da broren min gikk på barneskolen fikk han det for seg at han støttet KrF. Det var ikke min sosialistiske ateistforeldre noe særlig begeistret for, men de lot ham bare drive på. Han hadde full oversikt over KrF-politikere, kommenterte saker fra avisa osv.

Skrevet
Det trenger ikke alltid være foreldrene om setter på disse merkene. Da broren min gikk på barneskolen fikk han det for seg at han støttet KrF. Det var ikke min sosialistiske ateistforeldre noe særlig begeistret for, men de lot ham bare drive på. Han hadde full oversikt over KrF-politikere, kommenterte saker fra avisa osv.

Og så har vi alle de ungene som synes f.eks Frp-capsen er kul selv om hverken de selv eller foreldrene har noe som helst til overs for frp-politikken. Er enig jeg at frp i år har fått tak i kule capser, men kan ikke si jeg, som kandidat høyt oppe på en helt annen liste er spesielt begeistret for at poden sprader rundt i den capsen... :skratte:

Skrevet

:jepp: :jepp: :jepp: :jepp: :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...