naley Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg har kjøpt sofa som er 46 cm, ikke kjøpt bord enda. Lurte på hvor mye høyere det bør være. Greit vist det går an å spise ved det. Sett på et bord det er 53 cm høyt. blir det for lite?
pusla Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Vi har sofa og bord i omtrent samme høyde, vi. Det går helt fint, men så spiser vi stort sett ikke middag her. Skal man kunne spise ved stuebordet, bør det nok være litt høyere ja.
naley Skrevet 2. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2007 Ja vi må nesten kunne spise der, når vi får gjester. Pga liten leilighet har vi ikke kjøkkenbord eller spisebord. Bare sån barbenk på kjøknet hvor vi to spiser!
ToveM Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Er og på jakt etter et salong bord med litt høyde. Det vi har nå er greit, men skulle gjerne hatt et nytt, men de nymoderne bodene er jo så lave og små. Vi spiser med salongbordet når vi har "kaffe gjester" og fredag og lørdagskveldene. Ikke noe godt når bordene er lavere enn sofanen. Men det du har funnet er jo litt høyere enn salongen, så det burde jo kanskje gå, tror ikke det er så mye større forskejll hos oss, og det går helt bra
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Det finnes vel bord der man kan regulere høyden. Kunne det være noe? Vårt slongbord er ca på høyde med sofaen, men det spises ikke noe annet enn "småsnacks" ved bordet.
Gjest antigartner Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Vi har et bord på 54 cm. Det lette vi lenge etter, for de aller fleste bord som ser ok ut nå, er jo kjempelave. Ville ha et bord som var litt høyere enn sofaen, og som ikke så ut som noe som besteforeldrene våre har i stua. Vårt bord heter Scandic heltre eik, og har klaffer. Det finnes bilde av det på denne siden: http://www.heggen-mobel.no/ Husker ikke nøyaktig pris, bare at det kostet litt mer enn vi egentlig hadde planlagt å bruke. Uansett: vi har ikke angret på kjøpet.
naley Skrevet 3. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2007 Her er bordet jeg har vurdert, er 53 cm. Sofaen her er 46 cm i sitte høyden. Blir det nok?? Vanskelig når man ikke har de ved siden hverandre og kan se
Klematis Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Hva med dette bordet? BoConcept sofabord Vi har sett på det selv, og virker praktisk siden man kan lagre ting og tang nedi og løfte opp "klaffene" og bruke dem til å spise fra. Selges blandt annet hos Skeidar. Lykke til i jakten, jeg jakter selv Vil ha spisebord og sofabord som passer sammen, og har derfor ikke helt bestemt oss for bordet over.
Klematis Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Hm, når jeg så etter litt nøyere kan det se ut som det bordet jeg foreslo ikke er høyere enn 45 cm i "oppslått" tilstand. Så da er det nok kanskje litt lavt for deg hvis du allerede er i tvil om et som er over 50. Men fint er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå