*melis* Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Merker at det blir stadig mer populært å skjule vennelista si på facebook, men har enda ikke forstått hva som er vitsen med dette. Kan noen fortelle meg hva det er jeg ikke har forstått? Hva er poenget med å skjule vennene sine??
mustapippuri Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Mener du venner du allerede har lagt til, eller slike du søker opp og kan legge til som venn?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Så vidt jeg har forstått er begrepet “venner” ganske løst på facebook, så jeg vil tro at iblant kan følgende være grunnen: - Sjalu partner. - Familie som ikke liker man har kontakt med enkelte. - Venner som ikke tåler hverandre. - Venner som kan virke “belastende” i jobbsammenheng. Og sikkert 100 årsaker til.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Jeg skjuler vennene mine fordi en hvem-som-helst-er fordi sånne ikke har noe med hvem jeg har der. Jeg skjuler også profilbildet og profilen er sperret helt for folk som ikke er på min egen venneliste. Hvorfor skal hvem som helst få lov til å snuse i min venneliste? 1
mustapippuri Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Jeg skjuler vennene mine fordi en hvem-som-helst-er fordi sånne ikke har noe med hvem jeg har der. Jeg skjuler også profilbildet og profilen er sperret helt for folk som ikke er på min egen venneliste. Hvorfor skal hvem som helst få lov til å snuse i min venneliste? Stort sett det samme her. De som søker meg opp får "add to friends" eller "send message", men de får se bildet av meg da. Vennelista fjerna jeg da jeg fant ut hvor mye jeg fikk vite om andre bare ved å se på vennelista deres, og de nærmeste vennene. De jeg har på begrenset profil får heller ikke se vennelista.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Hvordan skjuler man vennelisten? Jeg finner ikke dette...
Lillemei Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 En annen ting er at det så mange applikasjoner på fjaseboken, at man blir nødt til å fjerne noe innemellom for i det hele tatt finne noe igjen på siden
Orestes Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Merker at det blir stadig mer populært å skjule vennelista si på facebook, men har enda ikke forstått hva som er vitsen med dette. Kan noen fortelle meg hva det er jeg ikke har forstått? Hva er poenget med å skjule vennene sine?? Det jeg for min del lurer på, er hvorfor så mange trenger en slags forklaring på hvorfor enkelte benytter seg av diverse profilvalg man nå engang har på ymse nettsteder, og da snakker jeg ikke bare om facebook. Jeg ser dette nokså ofte, noen benytter seg av et valg de har til å legge viss informasjon mer privat, og andre vil ha en forklaring på "hva som er grunnen bak". Akkurat den der skjønner ikke jeg.. Angående kommentaren om applikasjoner: disse finner jeg så meningsløse, skulle ønske folk kunne spart seg å sende ut disse masse-invitasjonene når de legger dem til selv. Litt lei av å måtte klikke ignore for hver og en (går det forresten an å stille in slik at man ikke får disse mon tro?) Har selv bare funnet to applikasjoner jeg synes var verdt å legge til.
Gjest Jenna88 Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Hei. Jeg har valgt å "skjule" vennelista mi for de som ikke er på vennelista. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor de skal se den? Jeg har forøvrig fjernet alle muligheter med unntak av "send message" og "add as a friend", rett og slett fordi jeg ikke er interessert i at alle skal ha mulighet til å kartlegge hvem jeg er, og hva jeg driver med. Utenforstående kan heller ikke se bilde av meg. Fikk over kanten flørtende meldinger av to gutter jeg ikke ante hvem var en periode jeg hadde bildet mitt synlig for alle, og fjernet derfor funksjonen. Ser rett og slett ikke vitsen i at hele verden skal vite både navn, hvordan jeg ser ut, og hvilke venner jeg har. Paranoid? Jeg kaller det nettvett. Merker at det blir stadig mer populært å skjule vennelista si på facebook, men har enda ikke forstått hva som er vitsen med dette. Kan noen fortelle meg hva det er jeg ikke har forstått? Hva er poenget med å skjule vennene sine??
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 Jeg skulle gjerne skjult vennelisten min for alle. Er det noen snille sjeler som kan forklare hvordan man gjør dette da jeg ikke finner ut av det selv...
*melis* Skrevet 14. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. september 2007 Jeg skulle gjerne skjult vennelisten min for alle. Er det noen snille sjeler som kan forklare hvordan man gjør dette da jeg ikke finner ut av det selv... Du går inn på privacy-innstillingene også inn på instillinger for search. Der tikker du bare bort alternativet "view friends" eller noe sånt. Har forressten funnet ut hvorfor folk velger å skjule vennelisten sin, så da har jeg vel egentlig besvart mitt eget spørsmål. Men takk for hjelpen
Gjest Privaten Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Du går inn på privacy-innstillingene også inn på instillinger for search. Der tikker du bare bort alternativet "view friends" eller noe sånt. Har forressten funnet ut hvorfor folk velger å skjule vennelisten sin, så da har jeg vel egentlig besvart mitt eget spørsmål. Men takk for hjelpen Takk, men dette skjuler vel listen bare for de som søker på deg? Hvordan skjule for de andre på vennelisten?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 privacy - profile - friends - velg det som passer for deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå