Gjest vimselot Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg kan flere, men kan karre opp "fola fola blakken" uten at andre besvimer når jeg synbger sopran. Noen burde fortelle nå, hva de ikke kan synge som sopran?
Grønt blad Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Vet ikke helt om jeg forstod hva du mente, men prøver med et lite svar likevel... Jeg og ei venninne pleier å synge "Alle fugler" tostemt, og det skjer også ofte at vi drar i vei med "We will rock you" (komp. + "melodistemme"). Hender vi får noen rare blikk, men de fleste synes det er gøy.
Elbereth Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Eeh, synger igrunn bare sopran når jeg synger, og det gjør jeg ofte. Kan en del tekster, enda flere hvis jeg synger til en cd. Eneste stedet jeg aldri synger er i dusjen, men noen ganger i badekaret.
Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Synger kun sopran når jeg ser en edderkopp!! Eller en kakerlakk... det gjorde jeg forøvrig på badet på et hotell i Tunisia. Kunne ha knust et glass med min høye C!
Rosalie Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Siden jeg ikke har sopran-stemme, synger jeg naturligvis ikke sopran.
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Tror ikke jeg helt skjønner spørsmålet, men da jeg sang i kor, var jeg alt. Og jeg kan mange sangtekster, så har litt å velge mellom når jeg står i dusjen. Hva har det å si hvilket stemmeleie man har? Det er bare å tilpasse det, når man synger alene.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jeg synger heller aldri sopran, da jeg har en alt-stemme. Kan en drøss barnesanger og salmer ol helt uten teksten, men når jeg synger i dusjen eller bilen synger jeg heller refrenger og strofer fra rock/pop-låter jeg ikke kan hele tekste av.
Badlands Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Synger klassisk (2. sopran) med bra stemme. MEN der stoppar det. Sjølv om eg held tonen, så har eg ikkje nokon fin stemme når eg skal synge vanlege viser, eller pop og slikt. Eg må opp på eit ganske høgt register og få ta i litt for at stemmen skal bli fin. Dessverre!
Gjest s0l Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Den eneste sangen jeg kan synge virkelig pent er Christina Aguilera - Beautiful.. Sikkert fordi den passer yppelrig til min stemme eller noe, ikke vet jeg.. Har imponert med den på karaoke et par, og de som har hørt det tror jeg har en fantastisk stemme, noe jeg altså ikke har.. Høres forferdelig ut på alle andre sanger enn denne.
ashera Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Litt krøkkete formulert spørsmål - synger det meste innen mezzoleie - klassisk kormusikk, viser, musicals og noe jazz.
Gjest Fjellsippa Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 Jeg synger både sopran og alt. Liker å synge og folk sier at jeg har fin sangstemme, men jeg er helt håpløs på å huske tekster.
Gjest su querida Skrevet 8. september 2007 #12 Skrevet 8. september 2007 Aner ikke hva jeg synger i. Jeg kan 100vis av sanger uten tekst, men særlig pent er det aldri.
Gjest Alyx Skrevet 8. september 2007 #13 Skrevet 8. september 2007 Jeg kan "Eternal Flame" av Bangles utenat... Det er ikke min musikk-smak, men jeg lærte den utenat som 10-åring- og siden har den blitt der.
Champagnepiken Skrevet 8. september 2007 #14 Skrevet 8. september 2007 Kan sikkert tre tusen sangtekster utenat, så har alltid litt å velge mellom på repertoaret... og siden jeg er mezzosopran, er vel egentlig det meste i sopranleie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå