Kayli Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg har altså vært en kronidiot og mistet lommeboka mi . Tror jeg må ha lagt den igjen på butikken i går, siden den ikke er å oppdrive hverken hjemme eller i bilen. Betjeningen hadde ikke funnet den, så da regner jeg egentlig med at den er tapt... Jeg har sperret Visa-kortet mitt, men hva skal jeg gjøre med førerkortet? Egentlig har jeg vel ikke lov til kjøre uten, men det er jo stengt på lensmannskontoret i helgene. Drar dit på mandag og ordner med en midlertidig kjøretillatelse. Er det noe annet som er lurt?
Gjest Tweek Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Man får bot for å ikke kjøre med førerkortet, selv om det er mange som har sluppet det. Du må melde det stjålet og så får du midlertidig førerkort. Så kan du få ordentlig førerkort etter en stund (husker ikke hvor lenge). Det er litt stress ja, men ikke så mye du kan gjøre med. Tror nok politiet forstår (ja, noen gjør det) hvis du har mistet det, de vet jo du har lappen uansett
Gjest Pepper Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Ta med deg passet ditt og dra til nærmeste politistasjon/lensmannskontor. Der skriver de ut en midlertidig kjøretillatelse til deg som er gydig i 3 mnd. Etter 1mnd kan du reise på biltilsynet og ordne deg nytt førerkort.
Silvert Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Min lommebok ble stjålet fredag 13 mai for 2 år siden. Dette var en skikkelig langhelg med pinse OG 17. mai. Stengte visa og statoil kortet med en gang og meldte lommeboken stjålet pr. telefon til politiet. Avtalte at jeg skulle komme inn over helgen og levere anmeldelse og få midlertidig førerkort. Polititet sa da at hvis jeg i mellomtiden skulle bli tatt for å kjøre uten sertifikat, så var det bare og henvise til loggførte telefonsamtale. Første dag etter denne langhelgen var jeg hos politiet. Da var den narkomane damen blitt hentet inn fra en Narvesen kiosk. Der hadde hun prøvd å starte mobilabonnement i mitt navn. Betjeningen reagerte da hun ikke klarte å stave det riktig. Hadde oppholdt henne med snakk mens de tilkalte politiet. Det må sies at denne unge damen ikke var særlig smart. Narvesten kiosken hun gikk i, er like ved der mesteparten av alt narkosalg foregår. Alle i kiosken kjente henne av utseende. Men hun hadde klart og starte to mobilabonnement i mitt navn ett annet sted OG ta ut penger kontant i en bank med mitt visakort.
Kayli Skrevet 2. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2007 Uffda, det var ikke særlig beroligende... Jeg håper i det lengste lommeboka mi dukker opp igjen, men.. Drar på lensmannskontoret i morgen i alle fall, så får vi se hva de råder meg til der.
Gjest Tweek Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Tviler på at lommeboka kommer tilbake. Ikke frekt ment, men folk er frekke Jeg mista selv lommeboka mi på en kjøpesenter på lier. Var innom en butikk 5 min før stengetid for skulle kjøpe en liten ting. Hadde lommeboka med meg inn, men hadde den ikke lengere i bilen og det merket jeg først da vi nesten var i kr.sand igjen.. Ringte senteret og butikken med en gang dem åpnet dagen etter og ingen hadde sett noen lommebok.. Dårlig gjort, for jeg vet jo at de var hun som var i butikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå