Gjest gjest - anne Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Som sagt har man jo hørt mye om lidls personalpolitikk, men hvor mye av det stemmer egentlig? Er det noen som har noen formening om dette? Finnes det noen her som jobber eller har jobbet på lidl som kan svare på dette?
Gjest Kristin_ Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 (endret) Lidl har et dårlig rykte på seg fra Europa, både for dårlige avtaler og personalpolitikk. Det skal likevel sies at Lidl i Norge har hatt såpass mye fokus på akkurat dette fra dag en (og de må faktisk innfinne seg etter norske lover og regler de også) at jeg for å være helt ærlig ikke tror det er et veldig stort problem. Det har i hvertfall vært særdeles lite fokus på dette i media i den senere tid. Det finnes mange velkjente norske bedrifter som benytter seg mye av studenter og skoleungdommer som de satser på ikke kan reglene. Med venners og egne erfaringer i arbeidslivet har jeg både sett og hørt ganske mye rart etter hvert. Man kan gjøre ganske mye snuskete dersom man baserer seg på unge og ukritiske ansatte og bra gjennomtrekk av folk. Spesielt gjelder det på steder der ny arbeidskraft kan læres opp veldig raskt, da er det ikke så veldig nøye hvordan man behandler de ansatte man har. En som f.eks. ønsket seg overtidsbetalt for berettiget overtid fikk beskjed om at hvis det var sånn det skulle være, kunne vedkommende bare finne seg en ny jobb, enkelt og greit Har hørt lite om Lidl i Norge, men det er viktig å skjønne at det ikke er bare dem som har eventuelt har svin på skogen arbeidsmiljømessig, selv om medier har fremstilt det slik Endret 3. september 2007 av Kristin_
azaelia Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Hei hei, Jeg jobber på Lidl og trives veldig godt Jeg for min del har ikke hørt så veldig masse rart, men det jeg har hørt er det som gjelder i Tyskland. Her i Norge må de forholde seg til de Norske lover. Selvfølgelig er det litt annerledes å jobbe der siden det er en Tysk kjede og det er masse forskjellige utenlandske varer og sånt. Men som sagt; Jeg liker meg der. Hilsen Azaelia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå