*Enigma* Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #1341 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Reisebrev del 1 Da er jeg endelig her i Edinburgh. Tenkte jeg skulle skrive reisebrev herfra sånn at jeg husker alt som skjer Jeg begynte ferien min allerede på flyplassen. Man kan si hva man vil om nordmenn som begynner å drikke allerede i baren på flyplassen, men det er noe deilig syndig med å sitte i baren ved gaten med et glass iskald, tørr hvitvin og lese bok og høre på musikk kl 11 på formiddagen Det første jeg gjorde var å sjekke inn på hostelet, før jeg stakk ut og gjorde unna turens usunne bit. Stakk innom Starbucks og kjøpte Dark mocha lite frappuchino og innom Subway og kjøpte en foot long subway (en av liteversjonene, de smaker faktisk ordentlig godt i motsetning til en del av de fetere mulighetene). Spiste halve sub-en min mens jeg satt utenfor St. Giles, en nydelig katedral på Royal Mile. Jeg har vært inne der på konsert også, en av venninnene mine hadde a cappella-konsert der mens vi bodde her. Etter at jeg hadde fortært halve lunsjen min skiftet jeg og gikk opp på Arthur’s Seat for å leke meg med kameraet mitt. Utsikten er fantastisk allerede oppe på the Craigs, men når man kommer opp på Arthur’s Seat blir den spektakulær. Arthur’s Seat er en høyde som ligger rett ved Holyrood Palace, dronningens residens når hun er i byen. Slottet ligger i enden av Royal Mile som strekker seg fra Holyrood Palace opp til Edinburgh Castle. Du har flere ruter opp til Arthur’s Seat, jeg gikk en av de bratteste noe som var temmelig varmt og slitsomt. Det er faktisk lettskyet, sol og vaaarmt! Jeg er overlykkelig. Opp til toppen har du en stigning på 280 m, og du kan se hele Edinburgh, East Lothian, Midlothian og over til Firth of Forth (sjekk kartet over Skottland, jenter ) På veien opp og oppe på toppen lekte jeg meg med kameraet og fikk spist lunsjen min. På tilbakeveien gjorde jeg unna enda en av mine usunne ting på to-do-listen min, nemlig cone with a flake Det er en sånn ting jeg bare må ha når jeg er her, men det holder i massevis med én. Det er gratis trådløst internet i resepsjonsområdet på hostelet jeg bor på, så da kan jeg både sjekke ut hvor jeg bør dra og oppdatere meg på kvinneguiden mens jeg er her Jeg er litt lettet over det. Hadde jeg skullet være over 10 dager uten nett hadde jeg blitt gal (jeg får fortsatt 5 dager uten nett (ok da bare 3 hele dager , siden jeg drar til hjemtraktene onsdag ettermiddag, og kommer hjem søndag) på Toten, og det er ille nok.) Men da har jeg dusjet og skal ut og gjøre byen utrygg Mens jeg er her MÅ jeg innom Bar Roma, ekte italiensk restaurant, med nydelig mat; Wannaburger, det nærmeste du kommer burgere på gourmetvis, for ikke å snakke om coffee-chocolate milkshaken deres; jeg skal spise mexikansk, men det gjøres unna med en bekjent og noen venner av ham i morgen; og så må jeg spise pubmat. Pubmat på Dirty Dicks og Wannaburger skal nok gjøres unna etter 2 dager med fyll, morgendagen og søndag kveld blir nok fylledager og da må jeg ha skikkelig fyllemat etterpå I dag blir det nok en tur på Omni centre for å spise tapas på La Tasca, det virker som en fornuftig idé Tata Endret 24. juli 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 24. juli 2008 #1342 Del Skrevet 24. juli 2008 Ååååh det høres virkelig ut som en DEILIG dag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 24. juli 2008 #1343 Del Skrevet 24. juli 2008 For et program!! Kjenner du mange der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. juli 2008 #1344 Del Skrevet 24. juli 2008 Pubmat i Storbritannia og Irland er noe helt annet enn pubmat i Norge. Og etter å ha lest reisebrevet ditt lengter jeg bare enda mer etter Edinburgh! Men nå går visst Skottlandturen min i boks, ser det jammen meg t til. :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 24. juli 2008 #1345 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) anerkjennende til reisebrev -jeg er jo en rev til å skrive reisebrev selv; fra junaiten Måtte innom og lese de nå, hyggelig å lese tilbake på alt det herlige vi gjorde: Mye mat på programmet, ser jeg! Det liker man Endret 24. juli 2008 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1346 Del Skrevet 25. juli 2008 For et program!! Kjenner du mange der? Jeg kjenner noen her ja, ettersom jeg bodde her i 6 måneder Jeg hadde knapt kontakt med andre enn lokalbefolkningen og, vel, andre engelsktalende Nå har jeg fått kontakt med en kompis/ex-date også, så vi skal møtes for en kaffe eller øl i løpet av tida jeg er her. Så ser det ut til at jeg skal møte fyren fra i går kveld en dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1347 Del Skrevet 25. juli 2008 Ååååh det høres virkelig ut som en DEILIG dag! :D Det var det Jeg havna på fylla også gitt :gjeiper: Ikke veldig planlagt Pubmat i Storbritannia og Irland er noe helt annet enn pubmat i Norge. Og etter å ha lest reisebrevet ditt lengter jeg bare enda mer etter Edinburgh! Men nå går visst Skottlandturen min i boks, ser det jammen meg t til. :juhu: Pubmat er nam! Spesielt maten på Dirty Dick's. Ikke bare er maten god der, men betjeningen er hyggelige og selve stedet er såpass smått og trangt at det er veldig koselig inne der også. anerkjennende til reisebrev -jeg er jo en rev til å skrive reisebrev selv; fra junaiten Måtte innom og lese de nå, hyggelig å lese tilbake på alt det herlige vi gjorde: Mye mat på programmet, ser jeg! Det liker man Jeg mener at UK er litt undervurdert som matland. De har faktisk veldig mange gode restauranter. Selv om de ikke nødvendigvis har verdens mest spennende mat selv, har de så mange fra andre land med gode mattradisjoner boende her, at det blir mye spennende mat likevel. Også er det en viss forskjell på England og Skottland da. Haggis med neepes and tatties er godt, og Skottland er ramme på biffen sin, kuene her skal ikke klage, de blir tatt godt vare på, de skal jo tross alt bli delikatesser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1348 Del Skrevet 25. juli 2008 Reisebrev del 2 Jeg endte på La Tasca i går for å spise. La Tasca er en kjede med spanske tapasbarer/restauranter, og det finnes 70 av dem fordelt over England, Skottland og Nord-Irland. Jeg var på en La Tasca for første gang i London i oktober og de har god mat, så da var det et enkelt valg da jeg fant ut at de hadde en restaurant i Edinburgh også. Spiste Serranoskinke, Manchegoost, Pan de catalana (hvitløksbrød med tomat og koriander) og en salat bestående av spinat, kikerter og paprika og overstrødd med koriander. Slett ikke dumt, spiste mousse de crema catalana til dessert: mørk/hvit sjokolademousse fylt med crema catalana liqueur Det var ikke så dumt det, nei Ellers var jeg ute på byen i går. Her er det i alle fall ikke farlig å gå ut aleine, eller, det er kanskje nettopp det det er. Satt på Walkabout og kjedet meg så smått med et glass vin da 2 gutter tok kontakt. Jeg som er vant med norske gutter ute på byen falt selvfølgelig pladask for gentleman-manerene deres. De syntes det var alt for galt at ei jente som meg satt aleine, så hvis jeg ville kunne jeg gjerne holde dem med selskap. Jeg kjedet meg jo, og guttene var hyggelige nok de, så vi satt nå og skravlet og de vartet meg opp etter alle kunstens regler. Det telte ikke akkurat negativt at noe av det første de spurte om var hvor i Australia, Uk eller Irland jeg var fra heller Så lenge folk tror engelsk er morsmålet mitt er jeg happy :juhu: Jeg ble en smule mer skeptisk da jeg fikk vite at den eldste av dem hadde en gravid kjæreste med termin i løpet av den neste uken… Han ble også en smule mindre sjarmerende etter hvert, uten at man skal gå i detaljer, vi får vel heller bare si at fylla har skylda, for full DET ble han, som skotter flest blir når de er ute Uansett, jeg ble nå overøst med komplimenter, og det var ikke snakk om at jeg fikk kjøpe drinkene mine selv. Jeg prøvde å insistere, men forsøkene mine ble blankt avvist. Jeg var jente, dermed skulle jeg ikke betale drinkene mine selv, i Edinburgh var da guttene gentlemen, så det så. Den yngste av dem var veldig søt og insisterte på å følge meg hjem, greit nok at jeg sikkert var mer en kapabel til å ta vare på meg selv og komme trygt hjem, men han ville uansett ikke ha noen god følelse dersom han forlot meg utenfor en pub etter stengetid, så da fulgte han meg til hostelet. Han fikk nr mitt, så skal vi kanskje møtes igjen over helga. Han var i grunnen ganske interessant å prate med også, selv om han sikkert var litt i yngste laget for meg. Han var nettopp ferdig med å studere psykologi og sosiologi på Napier (et av tre universiteter i Edinburgh), så han var ikke totalt blottet for intelligens, men han var heller ikke det man kanskje forbinder med sosiologi- og psykologistudenter på Blindern, eller er det bare meg som har fordommer mot dem? Uansett måtte han love å sende meg en melding når han kom hjem, sånn at jeg kunne vite at han hadde kommet trygt hjem Nå sitter jeg her i resepsjonen. Våknet kl 5 i morges, da hadde jeg fått melding fra Andy, og formen var heller laber. Jeg var lysvåken, forferdelig tørst (hvorfor er det sånn at man glemmer alle gode forsetter om å drikke vann bare man får i seg nok alkohol?), og hadde tannverk. Jeg har noen kranglete visdomstenner, tannkjøttet mitt hovner opp og det går til stadighet betennelse rundt visdomstennene. Riktignok er tannlegen min nå verdens snilleste, men skrekken sitter fortsatt i fra da jeg fjernet visdomstennene nede ved hjelp av operasjon og tannlegen var så utålmodig at han både satt sprøyter feil slik at jeg måtte ha flere enn egentlig nødvendig og at han ikke gadd å vente på at de funket, så han begynte å skjære før bedøvelsen satte i gang. Å bli skåret i tannkjøttet med skalpell før bedøvelsen har slått til ordentlig er mildt sagt ingen god opplevelse. Uansett pleier det å gå over etter en dag eller to. Har det ikke gitt seg innen i morgen tidlig får jeg ta noe betennelsesdempende slik at det går over igjen. Tannlegen har sagt at det må jeg bare gjøre inntil jeg får fjernet dem, ettersom det er vanskelig å bli kvitt betennelser i tannkjøttet av seg selv pga. mat og tannpuss osv. Det var faktisk deilig å ta med seg vannflaska og sette seg på trappa utenfor hostelet kl halv 6 om morgenen og trekke frisk luft og se og lytte til Edinburgh våkne. Det ser ut til at jeg får nok en dag med pent vær her i dag. Jeg har planer om å stikke i svømmehallen i dag, og kanskje en tur til opp på Arthur’s Seat. Det er et fint sted å sitte og forsøke å sortere tankene. Dessuten er det det perfekte stedet for å leke seg med kameraet. Må gå mye rundt i dag og leke turist for å teste det ut. Riktignok er det noe jeg ikke liker å gjøre her i Edinburgh, leke turist mener jeg. Jeg regner ikke meg selv som turist i denne byen her lenger, og jeg gjør også sjelden typiske turistting her. Sånne ting er jeg på en måte ferdig med og det er mer ”hjembyen” min, enn et sted jeg besøker som turist. Home is where the heart is, eller hur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 25. juli 2008 #1349 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Uff, så kjipt med tannverk når du er på ferie, håper det går fort over har samme problemer jfr mine egne visdomstenner, det er ikke godt wherever I lay my hat, that's my home Endret 25. juli 2008 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 25. juli 2008 #1350 Del Skrevet 25. juli 2008 her også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 25. juli 2008 #1351 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Teite visdomstenner. Jeg er så utrolig glad jeg er kvitt alle mine, jeg fikk også betennelse, og det var så vondt! Var en stor befrielse å få dem trukket. Tannlegen min gir overflatebedøvelse før han stikker med sprøyte. Er så glad for det! Forrige tannlegen din hørtes ikke noe serlig ut. Enig med deg at britisk mat er undervurdert. Nå styrer jeg unna haggis , men skikkelig fish n' chip er snadder. Endret 25. juli 2008 av lunacia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 25. juli 2008 #1352 Del Skrevet 25. juli 2008 har vært med på at en tannlege har satt bedøvelse, men begynt å trekke den tanna som ikke var bedøvd :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #1353 Del Skrevet 26. juli 2008 Del 3 Nå begynner jeg så smått å bli menneske igjen :gjeiper: Hva skulle man vel gjort uten a large Scottish breakfast (må ikke forveksles med den puslete English breakfast )? Hva en large Scottish breakfast inneholder, varierer litt, men den jeg fikk i dag bestod av Hash brown, potato scone, 2 pølser, bacon, speilegg, bønner i tomatsaus, haggis, black pudding, sopp og tomat. Scottish breakfast inneholder alltid haggis, det er det som hovedsakelig skiller den fra English breakfast, i tillegg til at man gjerne får med hash brown og potato scone i tillegg da. Jeg fikk også en kjempekopp med kaffe, og litt appelsinjuice. Det hjalp! Jeg trodde hodet skulle sprenges da jeg våknet i dag, og hadde egentlig ikke trodd jeg skulle klare å spise noe som helst, jeg var så usannsynlig kvalm, og ville helst trekke lakenet over huet og dø. Dagen i går gikk egentlig bare bort. Jeg våknet jo kl 5 og satte meg i resepsjonen og skrev reisebrev, stakk til svømmehallen for å få timeplan og gikk tilbake til hostelet. Turen til og fra svømmehallen tok en drøy time, men det var godt å gå, for formen var ikke helt på topp i går morges heller Planene om å svømme gikk i vasken, jeg var for dårlig til å gjøre sånt, det ble ingen tur opp på Arthur’s Seat pga. tåka der oppe, men jeg gikk en liten tur i området der. Ellers satt jeg mest og sløvet i resepsjonsområdet, og fikk egentlig ikke gjort noen ting. Fikk meg en times hvile på ettermiddagen før jeg skulle møte en bekjent og hans venner. Vi var på en meksikansk restaurant med aldeles nydelig mat. Bestilte Tostada tower, som var 3 taco bowls med fyll satt oppi hverandre til et tårn på en seng av salat. Underste skjellet var fylt med refried beans, skjell 2 med masse guacamole og skjell tre med det du hadde valgt av fyll, i mitt tilfelle kylling, salsa og ost. På restauranten ble det også et par Margaritas. Deretter gikk vi til en pub på Grassmarket, kalt the last drop. Bakgrunnen for navnet var at i gamle dager var det på Grassmarket folk ble hengt. Litt grotesk navn med andre ord Fyren jeg skulle møte kjenner jeg egentlig ikke så voldsomt godt. Det var vel 3. gang vi møttes eller noe sånt, men vi snakker en del på msn. Fyren er hyggelig nok han, og vennene hans var også trivelige. Det var første gang jeg traff dem i går, og jeg fant tonen med bestekameraten hans ganske fort ettersom vi har veldig lik musikksmak. Vi satt på puben en god stund og drakk og skravlet og drakk enda mer. Etter en stund stakk vi videre til Opium, som er min favorittklubb. Bra musikk (les: hardrock/metal/punk) og folka som går dit er stort sett alternative/punkere/rockere. Jeg mistet etter hvert tellinga på hva og hvor mye jeg hadde drukket, og var rimelig full da min nyervervede kompis/beundrer fant ut at han skulle følge meg hjem. Problemet var jo bare at han egentlig ikke ville forlate meg, så jeg måtte nesten love at vi kunne møtes i løpet av de neste dagene. I dag er planen å shoppe litt her i Edinburgh hvis formen bare blir litt bedre. Været er ikke noe særlig i dag, så det blir definitivt ikke noen tur for å ta bilder. Vet ikke om jeg orker å svømme heller, selv om det egentlig var planen. Har ingen store planer om å drikke enorme mengder i dag, så kanskje jeg klarer å ta meg sammen og komme meg av gårde for å svømme da. Jeg ombestemte meg i forhold til å dra på shopping i Glasgow da jeg fant ut at butikkene som er hovedgrunnen til at jeg reiser til Glasgow, nå har åpnet i Edinburgh. Da sparer jeg heller pengene togturen koster og shopper her. I dag er planen å gå på Bar Roma for å spise, og ellers bare slappe av tror jeg. Tanken på å drikke noe i dag gjør meg dårlig, dessuten trenger jeg søvn. Kan ikke ødelegge alle dagene her med å være fyllesyk. Tannverken er ikke borte, og det er så smått litt vondt å spise, men det går vel over. Har tatt et par ibux for å få vekk betennelsen, så da bør det hjelpe snart. Tenkte det var på tide ettersom hevelsen er rimelig tydelig :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 26. juli 2008 #1354 Del Skrevet 26. juli 2008 Enigma tar de skotska guttene med storm! Kjipt med sånn tannverk. Hadde det en gang jeg var i Sverige, husker jeg. Ferieturen ble liksom litt amputert av vondten. Håper det går over snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 26. juli 2008 #1355 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg storkoser meg mens jeg leser brevene dine, det høres virkelig ut som en fantastisk tur. Pubmat spiste verdens beste hamburger på en pub i london, mmm. Får helt vann i munnen bare ved tanken! Og pokker, nå fikk jeg lyst på burger, er hangover jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #1356 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Del 4 I think I just died and went to heaven, food heaven that is Bar Roma har fantastisk mat, og en service du ikke får mange andre steder. Servicen er personlig, alltid tilstedeværende, men aldri påtrengende eller slitsom. Hvis dere noen gang drar til Edinburgh er et besøk på Bar Roma et must. Denne gangen spiste jeg kalvefilet med parmaskinke og salvie som hadde trukket i hvitvin, servert med grønnsaker og chips. De fleste steder i Norge som skryter av hvitvinsskyen sin serverer noe som ikke smaker i nærheten av hvitvin, her var det hvitvin, kjøttkraft og krydder og lite annet. Jeg var der alene, men ble tatt veldig godt vare på av lekre italienske kelnere Du må nemlig være italiensk for å få jobbe der, de leker ikke italiensk restaurant. Til dessert spiste jeg Tiramisú, og dette var ekte saker. Ikke noe juks med sukkerbrødbunn her nei. Etterpå gikk jeg på Henry J Beans, der jobber nemlig min favorittdørvakt, en søt liten døv fyr, som alltid tar godt vare på meg når jeg er der. Han passer på at jeg har det bra, at jeg ikke blir unødig plaget av innpåslitne fulle menn, med mindre jeg ønsker det selv. Han kommer alltid bortom meg flere ganger i løpet av kvelden for å passe på at jeg har det bra, og at jeg ikke blir for full eller dårlig. Husker ikke helt hvordan historien der startet, men noe i retning av at jeg var der en gang mens jeg bodde her, i det jeg gikk forbi ham dasket han meg på rompa på spøk, og da jeg kom ut litt senere ordentlig drita full kom han bort og passet på at det gikk bra med meg. Han har også tidligere bedt meg på date mens jeg har vært her, men det har aldri passet. Dessverre var han ikke til stede i dag. Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet, men jeg får stikke innom neste gang jeg er her også, og se om han kanskje er der da. Jeg fikk nok en gang bevist at man ikke trenger å gå ut sammen med noen her i Edinburgh for å få selskap. Denne gangen fikk jeg selskap av en litt eldre, innpåsliten fyr, men han hadde da noen trivelige yngre kamerater som var morsomme å snakke med, og jeg stod i det minste ikke aleine. Han hadde blant annet en ung kamerat som bodde i Fredrikstad, som syntes det var stor stas å snakke med en norsk jente, på norsk selvfølgelig. I morgen skal jeg i Zoo sammen med gjengen fra i går, har så vidt småflørtet litt på sms med min beundrer fra i går. Litt spent på hvordan det blir i morgen, når jeg ikke er full En annen ting som nesten er et must når man besøker Edinburgh er Edinburgh Zoo, for all del, jeg er ikke stor fan av dyr i fangenskap, men der tror jeg faktisk de har det ganske bra. De har mye plass å boltre seg på. De har også en fantastisk koloni av pingviner, som jeg kan kikke på i timesvis. Jeg elsker pingviner Nå skulle jeg bare ønske at den søte fyren fra torsdagen kunne ta kontakt og si at han er ferdig på jobb for kvelden, men jeg har mine tvil, han er litt skeptisk til en norsk jente som skal reise allerede på tirsdag. Endret 26. juli 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #1357 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg storkoser meg mens jeg leser brevene dine, det høres virkelig ut som en fantastisk tur. Pubmat spiste verdens beste hamburger på en pub i london, mmm. Får helt vann i munnen bare ved tanken! Og pokker, nå fikk jeg lyst på burger, er hangover jeg også... Pubmat er bra Men verdens beste burgere lages fortsatt på Wannaburger i Edinburgh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #1358 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg fikk forresten gjort unna litt shopping i dag Var vel alle steder jeg hadde tenkt bortsett fra Bravissimo som jeg ikke klarte å finne. Jeg får stikke innom der i morgen eller mandag når jeg har sjekket kartet en gang til. Jeg fikk kjøpt meg en tøff, kortermet skjorte på Topshop (svart selvfølgelig ), 2 dressbukser og 1 dressjakke på New Look, og undertøy på La Senza. Var litt skuffet over shoppingen her nå, det var et salig rot nesten i hver eneste butikk pga. salget, og det var vanskelig å finne noe fint. Dessuten er det noe rart med passformen på buksene her, så jeg prøvde vel sikkert 20 bukser før jeg fant noe som passet meg. Det var ikke størrelsen som var problemet, bare måten de var sydd på, men på New Look fant jeg endelig noe lekkert, så da var jeg fornøyd. Ikke ble det så forferdelig dyrt heller, litt over £50 for 2 bukser og en dressjakke er ikke ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 26. juli 2008 #1359 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg fant meg olabukser på Top Shop, jeg finner ALDRI bukser som passer lenger, mens de satt som et skudd. Sist jeg var i london (var 17) kjøpte jeg noen bukser fra New Look, det er favorittbuksene mine og de ser fortsatt helt nye ut. Jeg har bare ikke fått brukt dem det siste året fordi de er for små Men det er ingen tvil om at det er mye, mye bedre kvalitet enn olabuksene på H&M! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 27. juli 2008 #1360 Del Skrevet 27. juli 2008 Bravissimo kunne jeg godt tenkt meg å vært innom en gang, ser ut til at de har mye bra:) Så bra du koser deg på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg