*Enigma* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #1281 Del Skrevet 19. juli 2008 Dyp rød som kontrast tror jeg kan bli skikkelig kult. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII Rødt og grått er veldig pent sammen! Det gir et mye mykere inntrykk enn rødt og svart f.eks, og mye renere. Hvilken farge du velger på benken må som nevnt tidligere bestemmes litt sammen med hva du velger som nøytral farge. Velger du en lys beige/kremfarget, vil jeg si den sandfargede, velger du en mer lys grå/blåhvit så tror jeg lys grå er finest. Siden skapfrontene er mørkegrå tror jeg at mørkegrå eller sort benk blir litt overkill og veldig dominerende. Sitti og kikka litt rundt an det Canon-kameraet, og det får visst fine anbefalinger! Vet ikke hva du er utdanna som/jobber som, så beklager, det var ikke meningen å fornærme deg! Jeg ble ikke så veldig fornærmet Jeg er utdannet innen Data- og multimedieteknikk, og design og systemutvikling. Kameraet får gode anbefalinger, i alle fall på det som er aller viktigst for moren min, men jeg har ikke så peiling på foto at jeg får max ut av bildeeksemplene de viser fram i mange tester. Det tekniske derimot kan jeg relatere til. Takk for tips angående kjøkken og farger, jeg heller nok mer mot en lys kremfarget farge som nøytral. Jeg tror det blir penest, det vil vel gi et litt varmere preg? Jeg kan ikke voldsomt mye om farger Tror også det blir litt enklere å overtale moren min til et litt lysere innslag, hun er litt mer tradisjonell. Samtidig er det jo jeg som skal bo her og bruke kjøkkenet, og dermed så må det pusses opp på mine premisser Jeg skeiet skikkelig ut til lunsj i dag Stakk innom åpent bakeri, og de hadde en aldeles nydelig brunsjtallerken med bacon, speilegg, brød og herlig pålegg, og noe jeg først trodde var arme riddere. Det smakte litt som vafler eller noe sånt, og hadde en litt omelettaktig konsistens :klø: godt var det i alle fall, servert med friske jordbær Jeg fikk i det minste litt skikkelig energi, var jo så trøtt da jeg skulle stå opp og gjennom hele frisørbesøket. Jeg hadde så vidt klippet litt på panneluggen selv (ikke verdens beste resultat ) sånn at Axel klippet luggen litt tykkere og tyngre denne gangen. Fatter ikke hvordan han får håret mitt så silkeglatt og lett... Jeg får det ikke sånn. Men på tide å stikke på trening Jeg må jo trene av meg litt av all den heftige brunsjen. Neste gang jeg er fyllesyk skal jeg dit og spise brunsj. Bare synd den ikke kan serveres med et glass iskald hvitvin Hmm....finnes det noe sted jeg kan få sånn fantastisk brunsj servert med vin da tro? Her i Oslo altså, evt. i Edinburgh, uten at man blakker seg? Kanskje jeg skulle sjekke ut det på nettet før jeg stikker til Edinburgh? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. juli 2008 #1282 Del Skrevet 19. juli 2008 Skal du bo på sovesal i Edinburgh? Tror ikke jeg hadde taklet, det, jeg. :-/ Har alt for stort behov for privatliv til å bo sammen med masse, ukjente mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 19. juli 2008 #1283 Del Skrevet 19. juli 2008 Har lurt litt på Canon ixus 860is. Det får rimelig gode kritikker, og har en bra pris. Løp og kjøp! Jeg fikk dette kameraet i julegave fra samboeren min, og er KJEMPEFORNØYD. Bildekvaliteten er super, skjermen er nesten like stor som selve kameraet, og videokvaliteten er ikke mindre enn imponerende. Du kan se video på en 15,4" i en overraskende bra kvalitet. Det er også lett å lære seg med, selv for oss som ikke er veldig glad i å stille inn manuelt. Siden kameraet har innebygd bildestabilisator skal det litt til for å ødelegge et bilde fordi du ikke klarer å være stødig på hånda. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. juli 2008 #1284 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har også veldig gode erfaringer med Canons ixus-kameraer fra tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 19. juli 2008 #1285 Del Skrevet 19. juli 2008 Kunne godt tenke meg søndagsbrunchen på Bølgen og Moi en gang jeg, det skal visst være en helt fantastisk buffet. Dog, ikke så billig da, er vel nærmere 300 kroner. Er veldig fornøyd med min ixus også, forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. juli 2008 #1286 Del Skrevet 19. juli 2008 Søndagsbrunch høres koselig ut. Lurer på hvordan de er på Grand? Grand har så god kakao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #1287 Del Skrevet 19. juli 2008 Skal du bo på sovesal i Edinburgh? Tror ikke jeg hadde taklet, det, jeg. :-/ Har alt for stort behov for privatliv til å bo sammen med masse, ukjente mennesker. Bor på hostel ja, eneste måten jeg har råd til å reise dit. Det er ikke så ille faktisk, jeg sover jo bare der, ok, dusjer også, men det er båser med dør man dusjer og skifter i. Normalt er jeg veldig for privatliv, men har jeg valget mellom minimalt med privatliv og å ikke reise til Edinburgh er valget enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #1288 Del Skrevet 19. juli 2008 Løp og kjøp! Jeg fikk dette kameraet i julegave fra samboeren min, og er KJEMPEFORNØYD. Bildekvaliteten er super, skjermen er nesten like stor som selve kameraet, og videokvaliteten er ikke mindre enn imponerende. Du kan se video på en 15,4" i en overraskende bra kvalitet. Det er også lett å lære seg med, selv for oss som ikke er veldig glad i å stille inn manuelt. Siden kameraet har innebygd bildestabilisator skal det litt til for å ødelegge et bilde fordi du ikke klarer å være stødig på hånda. -misa Jeg har også veldig gode erfaringer med Canons ixus-kameraer fra tidligere. Kunne godt tenke meg søndagsbrunchen på Bølgen og Moi en gang jeg, det skal visst være en helt fantastisk buffet. Dog, ikke så billig da, er vel nærmere 300 kroner. Er veldig fornøyd med min ixus også, forresten Så bra, da anbefaler jeg henne Canon-kameraet. Søndagsbrunchen på Bølgen og Moi ja...det kunne vært bra, vi får gjøre det en gang Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #1289 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Da har jeg vært og trent. Akkurat nå er jeg faktisk glad for den kraftige brunsjen, selv om det for meg strengt tatt var lunsj siden jeg hadde spist frokost. Jeg har holdt gjennom hele treningsøkta uten å holde på å dø av sult (litt sulten er jeg jo) og det skjer ikke ofte. Dagens treningsøkt: 45 min sykling, 30 min styrke mage/rygg, 30 min intervaller AT og 30 min intervaller tredemølle. Akkurat nå er jeg faktisk takknemlig for den voldsomme regnskuren som kom mens jeg trente. Jeg hadde lurt på å gi meg etter økta på AT, men da jeg kikket ut av vinduet og så regnskuren var det enkelt å ta økta på tredemølla også, noe som var planlagt før jeg stakk. I morgen skal jeg trene styrke triceps/bryst/skuldre og spinning. Ellers ser planene for resten av uken slik ut: Mandag: 30 min sykkel 20 min AT 25 min tredemølle 30 min sykkel Styrke biceps/rygg/mage 1 t spinning Tirsdag: 30 min sykkel 20 min AT 25 min tredemølle 30 min sykkel Styrke bein 1 t spinning Onsdag: 30 min sykkel 1 t spinning 30 min sykkel Styrke mage/rygg 1 t energy step Endret 21. juli 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. juli 2008 #1290 Del Skrevet 19. juli 2008 Det finnes ikke slike billige hoteller som i London? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #1291 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Det finnes ikke slike billige hoteller som i London? Ikke som ligger sentralt, og ikke som er billige i juli/august, det er en av de dyreste periodene å reise til Edinburgh i, i tillegg til den vanskeligste perioden å få rom i. På hostel bor jeg for 150 kr døgnet nå i høysesong, 110 - 130 kr i mer lavsesong, og jeg bor midt i smørøyet. Det er kun et sted jeg sover, jeg har min egen seng, og et skap jeg kan låse inn verdisaker i. For meg er det verre å f.eks dele leilighet med en person, enn å dele rom med noen ukjente i kanskje en uke. Vi er alle forskjellige Jeg trodde det skulle være et større problem enn det var. Endret 19. juli 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 19. juli 2008 #1292 Del Skrevet 19. juli 2008 Alle som er der er jo i samme bås, også, så derfor er det vel ekstra greit Lys kremfarget som nøytralt høres lekkert ut, spør om hjelp i fargehandelen slik at de kan velge ut en rød og en kremfarget som passer sammen. Noen kremfargede er svakt gulgrønne, og det er ikke mye pent sammen med rødt, det må være orangeskjær i den. Og veldig viktig å få en som er VELDIG lys. Blir alltid mørkere i virkeligheten enn på fargeprøver, og det er det mange som bommer på! Bildeksempler fra kameraet på nett er bare teit, fordi det er kjempelett å trikse til at et bilde ser dårligere eller bedre ut... Skjønner ikke hvorfor de har det, jeg. Snakka forresten med ei annen fotografvenninne istad, hun har det canon ixus som "vanligkamera" (er ikke alltid speilrefleksen er så kul å drasse med) og var superfornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 19. juli 2008 #1293 Del Skrevet 19. juli 2008 Søndagsbrunchen på Bølgen og Moi ja...det kunne vært bra, vi får gjøre det en gang Ansjoni hehe, jepp. Fantaserte om å spise på Restaurant Oscarsgate når jeg fikk min første voksenjobb-lønning, men innser at jeg nok ikke kommer til å tjene så godt, så Bølgen og Moi kan være et godt alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 19. juli 2008 #1294 Del Skrevet 19. juli 2008 Shit, du er jo helt vill på treningsfronten!!!! Jeg vil være så flink som deg! Hvordan gjør du det?! Seriøst, jeg vil vite det! *kan tenke meg du har en heit kropp* hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #1295 Del Skrevet 19. juli 2008 Shit, du er jo helt vill på treningsfronten!!!! Jeg vil være så flink som deg! Hvordan gjør du det?! Seriøst, jeg vil vite det! *kan tenke meg du har en heit kropp* hihi! Er ikke ofte jeg får trent så mye da, men nå som jeg har ferie kan jeg jo vie ekstra mye tid til min yndlingsforeteelse, nemlig å trene. Nå er jeg litt for glad i is, is, is, god mat, og godt drikke til å ha noen superflott kropp gitt, men håper treninga mi i sommer kan hjelpe litt på den biten der Nettopp kommet hjem fra en liten bytur med lunacia. Veldig koselig Vi var på Jaipur på Egertorget, god mat, og dessuten fant jeg ut at en av kollegaene mine jobber der ettersom familien hans driver stedet. Han ga oss gratis dessert, sånt liker vi Satte utrolig stor pris på det. Skjønte ingenting da kelneren kom bort til oss med dessert, vi hadde jo ikke bestilt noe. Men så sa han at desserten var fra kollegaen min. La igjen en pen porsjon tips i det minste. De hadde veldig god mat der, så definitivt et sted jeg kommer til å gå igjen. Jeg elsker indisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. juli 2008 #1296 Del Skrevet 19. juli 2008 Sant, det er skikkelig høysesong nå... Men kanskje hadde jeg selv taklet et par netter så fremt man har skap å låse inn tingene sine i. Jeg lå faktisk på sånn rom første gang jeg var i Edinburgh, i 1996. Husker hostelet lå i en veldig slangete vei ned fra the Royal Mile. I samme gate lå det noen kule butikker også. Men jeg husker ikke hva veien heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. juli 2008 #1297 Del Skrevet 19. juli 2008 Nettopp kommet hjem fra en liten bytur med lunacia. Veldig koselig Vi var på Jaipur på Egertorget, god mat, og dessuten fant jeg ut at en av kollegaene mine jobber der ettersom familien hans driver stedet. Han ga oss gratis dessert, sånt liker vi Satte utrolig stor pris på det. Skjønte ingenting da kelneren kom bort til oss med dessert, vi hadde jo ikke bestilt noe. Men så sa han at desserten var fra kollegaen min. La igjen en pen porsjon tips i det minste. De hadde veldig god mat der, så definitivt et sted jeg kommer til å gå igjen. Jeg elsker indisk! Signeres! Det var kjempekoselig! Og maten... Er det rart jeg fortsatt er stappmett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #1298 Del Skrevet 19. juli 2008 Sant, det er skikkelig høysesong nå... Men kanskje hadde jeg selv taklet et par netter så fremt man har skap å låse inn tingene sine i. Jeg lå faktisk på sånn rom første gang jeg var i Edinburgh, i 1996. Husker hostelet lå i en veldig slangete vei ned fra the Royal Mile. I samme gate lå det noen kule butikker også. Men jeg husker ikke hva veien heter. Det er nok muligens der jeg skal sove nå Jeg skal ikke sove på det som ligger på Royal Mile denne gangen, for det var fullt. Skal sove på det som heter High Street hostel, fordi det ligger off High street. Husker ikke navnet på gata nå, men den går i alle fall ned mot Cowgate. De har nattevakt i resepsjonen også, det har ikke det jeg vanligvis ligger på, da må jeg først innom High street for å hente resepsjonsvakta, de er nemlig samme kjede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. juli 2008 #1299 Del Skrevet 19. juli 2008 Ja, der var de vi sov, på High Street hostel! Så morsomt. Husker ikke så mye av hostelet, husker mer opplevelsen i Edinburgh første gangen. Ghost walken, kafébesøkene, besøk i butikk med brukte klær, Edinburgh Castle, osv. osv. :rødme: Det er sant det su sa: Det er alt for lenge siden sist jeg var der. Kanskje det blir juleturen min i år? Må antakelig reise alene, men det går fint, har vært mye alene i Edinburgh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #1300 Del Skrevet 19. juli 2008 Ja, der var de vi sov, på High Street hostel! Så morsomt. Husker ikke så mye av hostelet, husker mer opplevelsen i Edinburgh første gangen. Ghost walken, kafébesøkene, besøk i butikk med brukte klær, Edinburgh Castle, osv. osv. :rødme: Det er sant det su sa: Det er alt for lenge siden sist jeg var der. Kanskje det blir juleturen min i år? Må antakelig reise alene, men det går fint, har vært mye alene i Edinburgh... Edinburgh er en by man fint kan være alene i Skottene er så omsorgsfulle, så man finner alltid noen som prater til deg også. Ghost walk skal jeg på denne gangen også. Prøve å finne en av dem jeg ikke har vært på. Det er jo flere forskjellige sånne Ghost-turer. Liker stemningen på dem, de har virkelig flinke guider på de turene. Gleder meg, gleder meg, gleder meg :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg