Bokalven Skrevet 16. juli 2008 #1241 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Men nå er det jo ikke lenge til du drar! Men jeg er veldig misunnelig på deg som reiser til min favorittby i hele vide verden. Endret 16. juli 2008 av lunacia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #1242 Del Skrevet 16. juli 2008 Men nå er det jo ikke lenge til du drar! Men jeg er veldig misunnelig på deg som reiser til min favorittby i hele vide verden. Det er bare en uke til nå Jeg gleder meg som en liten unge. Det er min favorittby i hele vide verden også, men det er det vel ingen som har kunnet unngå å få med seg Usj, jeg liker ikke dette været her. På vei hjem begynte det å øsregne, så jeg ble gjennomvåt og iskald. Dermed ble det ikke noe av treninga jeg hadde planlagt i kveld. Tøyet som ble vått var nemlig det siste av det rene treningstøyet mitt, og det frister heller ikke å stikke ut igjen i regnværet for å komme til treningssenteret. Vel, jeg dør ganske sikkert ikke av å droppe treninga i dag, selv om det er trist å gå glipp av yndlingstimen min. Jeg får ta det igjen de neste dagene i stedet og trene ekstra hardt. Neste uke har jeg jo planlagt 2 økter om dagen, så da veier vel det opp for bare en 30 minutters sykkeltur i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 16. juli 2008 #1243 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg vil ha sooool! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #1244 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg vil ha sooool! Sola kom jo, den kom bare et kvarter for seint eller så. Kanskje jeg skulle ta meg en sykkeltur? Frisøren min skal på ferie når jeg skal være fadder i dåpen til nevøen min. Hvem skal fikse håret mitt før dåpen da? På den tida er det på tide å stusse luggen og friske opp stripene. *hyyyyyl* Jeg tør definitivt ikke la hvem som helst av de folka i den salongen fikse håret mitt. Både Kim og Alex skal på ferie, og de er de eneste to jeg egentlig stoler på til å fikse håret mitt. Jeg kan kanskje, kanskje la Gabriella gjøre det. Ok, jeg virker sikkert hysterisk, men jeg er ekstremt nøye når det gjelder håret mitt. Jeg har til tider vært så misfornøyd at jeg har hatt lyst til å grine når jeg kommer derfra. Problemet har da stort sett vært at når jeg har kommet hjem og dusjet så oppdager jeg at håret er utrolig mye kortere enn hva jeg trodde, fordi det er en del av frisørene der som elsker å bruke rettetang på håret før de klipper. Etter en dusj krymper da håret med ganske mange cm. Jeg hadde egentlig tenkt å klippe meg før dåpen også, men da får det bare være. Fargen tviler jeg på at de bommer på når han har lagt inn oppskrift, og luggen bør være grei å stusse litt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 16. juli 2008 #1245 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Frisøren min er superdyktig, poke på med på MSN eller noe hvis du vil ha nummeret... Endret 16. juli 2008 av lunacia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #1246 Del Skrevet 17. juli 2008 Frisøren min er superdyktig, poke på med på MSN eller noe hvis du vil ha nummeret... Spørs om jeg tør det, jeg er utrolig feig. Dessuten er det superviktig at det blir akkurat riktig farge, og tenk om de ikke bruker samme merke, og... Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye om håret mitt før. Tidligere hadde jeg det langt, og det eneste jeg trengte var å klippe litt tupper og klippe det litt opp foran ansiktet. Nå som jeg har kortere hår, striper og skrålugg er jeg plutselig nesten hysterisk Sparer til langt hår, så får vel bare spare enda mer fram til september, men da begynner det jammen å bli på tide å få av litt slitte tupper også tenker jeg. I morgen er det befaring i leiligheten av de som skal tørke opp, så regner med at det blir litt sjauing i helga med å få ting ut av skap osv. Har så vidt begynt, og fortsetter nok litt i dag også, sånn at jeg ikke blir sittende med alt i helga. Jeg har jo litt andre ting som bør gjøres i helga også. Leiligheten må ryddes før jeg stikker på ferie. Jeg gleder meg ubeskrivelig mye til endelig å komme til Edinburgh igjen. Har lyst til å reise dit i desember en gang også, men det er ingen superbillige billetter når jeg kan reise. Jeg vil så gjerne få med meg Christmas lights i år også. Det er noe av det flotteste jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2008 #1247 Del Skrevet 17. juli 2008 Spørs om jeg tør det, jeg er utrolig feig. Dessuten er det superviktig at det blir akkurat riktig farge, og tenk om de ikke bruker samme merke, og... Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye om håret mitt før. Tidligere hadde jeg det langt, og det eneste jeg trengte var å klippe litt tupper og klippe det litt opp foran ansiktet. Nå som jeg har kortere hår, striper og skrålugg er jeg plutselig nesten hysterisk Sparer til langt hår, så får vel bare spare enda mer fram til september, men da begynner det jammen å bli på tide å få av litt slitte tupper også tenker jeg. Jeg er superengstelig når det gjelder håret mitt, men jeg vet at min frisør kan jeg si "ikke style håret mitt til slutt" til, så gjør han ikke det. Har vært superfornøyd både med klipp og farge. Han er faktisk den eneste frisøren jeg har vært fornøyd med når det gjelder farging av håret mitt. Han gjør ikke noe uten å spørre om det er OK først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #1248 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg er superengstelig når det gjelder håret mitt, men jeg vet at min frisør kan jeg si "ikke style håret mitt til slutt" til, så gjør han ikke det. Har vært superfornøyd både med klipp og farge. Han er faktisk den eneste frisøren jeg har vært fornøyd med når det gjelder farging av håret mitt. Han gjør ikke noe uten å spørre om det er OK først. Men jeg har ikke en hvilken som helst farge Jeg har striper i forskjellige farger, og jeg skal ha akkurat DE fargene, ikke nesten Vi har nemlig funnet eksakt oppskrift etter litt prøving med både det ene og det andre. For all del, det har alltid blitt fint, og jeg har alltid blitt fornøyd, men nå har vi kommet fram til en eksakt oppskrift for å få den riktige rødfargen og den riktige brunfargen Det er en egen vitenskap å stripe håret mitt skjønner du. Det er derfor jeg vil gå samme sted så jeg vet at det er samme merke i hårfargen, hvis ikke kan det fort bli litt forskjeller i nyansen. Jeg har absolutt tro på at frisøren din er flink, han bare kjenner ikke håret mitt, han vet ikke fargen min og dermed vil jeg ikke ta noen sjanser. Nå er det bare 1,5 dag igjen på jobb. Er så i feriemodus at jeg sliter med å få gjort noe som helst. Jeg vil bare ha ferie!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2008 #1249 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Det burde ikke være noe problem, de blander jo til fargene. Og han har en fargekunnskap som kan ta pusten fra hvem-som-helst. Om ikke annet, så kunne du jo snakke med ham. Edit: rettet skrivefeil Endret 17. juli 2008 av lunacia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #1250 Del Skrevet 17. juli 2008 Feriemodus, feriemodus, feriemodus, feriemodus... 9 timer igjen til ferie :juhu: De 9 timene blir jo også litt amputert ettersom jeg ikke skal på kontoret før etter lunsj. Må passe på å ha med meg riktig månedskort i morgen da, og kanskje kjøpe barnebillett til sykkelen min på t-banen. 2 ganger denne uka har jeg vært i billettkontroll. Jeg har jo for så vidt tingene i orden jeg da, bare at jeg hadde glemt å ta med månedskortet for juli (har A-kort), men det sjekka de jo bare ut i dag, tidligere i uka bare viste jeg det fort opp fordi jeg skulle av t-banen da de kom til meg. I dag ble jeg sjekka grundigere, og fikk bare beskjed om å kjøpe barnebillett til sykkelen neste gang. Jeg var jo ikke klar over det, har ikke fått beskjed om det før. Skulle ikke forundre meg om det blir kontroll i morgen også, så best å ha det i orden da. Har ikke lyst til å trene i dag egentlig, er for støl i beina til å kunne trene styrke på beina, overkroppen bør få hvile litt til, så da blir det bare kondisjonstrening. Vurderer å ta litt lett mage/rygg, også ta en 40 min på AT, men det er jo så kjedelig det også egentlig. Er litt lei trening for tida, men nå er det bare 7 dager til Edinburgh, og i Edinburgh blir det svømming, så får litt avveksling der. Jeg liker svømmehallene der så godt, mye billigere og bedre enn her i Oslo. I tillegg skal jeg en tur opp på Arthur's seat, en rundtur som tar ca 2 timer. Bruker sikkert litt lenger tid ettersom jeg vil sitte der og nyte utsikten, men selve gåinga tar rundt 2 timer. I Portugal får jeg jo også litt avveksling, skal ha med en sammenrullbar treningsmatte og treningsstrikker sånn at jeg kan ta litt lett trening mens jeg er der også. Så blir det jo masse svømming både i havet og i bassenget, blir sikkert noen gåturer rundtomkring og/eller noen løpeturer på stranda også, eller kanskje jeg leier en sykkel. Det skal visst være mange fine turstier i området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 17. juli 2008 #1251 Del Skrevet 17. juli 2008 I Portugal får jeg jo også litt avveksling, skal ha med en sammenrullbar treningsmatte og treningsstrikker sånn at jeg kan ta litt lett trening mens jeg er der også. Så blir det jo masse svømming både i havet og i bassenget, blir sikkert noen gåturer rundtomkring og/eller noen løpeturer på stranda også, eller kanskje jeg leier en sykkel. Det skal visst være mange fine turstier i området. Hei Enigma. Hvor i Portugal skal du? Vi lurte på å dra dit, har aldri vært der før, men usikker på hvor. Først hadde vi bestemt oss for Azorene, men så er det litt lang reisetid siden vi kun skal være ei uke. Dessuten har vi hørt mer og mer om hvor kjedelig det er der, og at det er et reisemål som passer godt for pensjonister. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #1252 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei Enigma. Hvor i Portugal skal du? Vi lurte på å dra dit, har aldri vært der før, men usikker på hvor. Først hadde vi bestemt oss for Azorene, men så er det litt lang reisetid siden vi kun skal være ei uke. Dessuten har vi hørt mer og mer om hvor kjedelig det er der, og at det er et reisemål som passer godt for pensjonister. -misa Skal til Praia da Rocha på Algarvekysten. Det er kun Apollo som reiser dit nå, og oppholdet er på egenhånd. Tidligere arrangerte også Star Tour reiser dit, men nordmenn flest velger Alvor eller Albufeira, dermed er det ikke så mange selskaper som reiser dit. Jeg har vært der en gang tidligere, da jeg var 21. Jeg stortrivdes der nettopp fordi det ikke var så mange nordmenn. Nå fylles det jo opp med briter, irer og skotter i stedet, så det er jo ikke sikkert alle synes det er så mye bedre Jeg synes Praia da Rocha er triveligere enn Albufeira, stranda er penere og naturen rundt er penere. Jeg sa også da jeg var der nede at jeg skulle tilbake igjen, og da skulle jeg bo på det fantastiske hotellet som ser så stilig ut og ligger helt nede på stranda, gjett hvor jeg skal bo denne gangen Masse koselige restauranter der, god mat (mye god sjømat blant annet) og som nevnt, flott natur. Fint å kjøre litt rundt også, for eksempel opp i fjellene. Heller ikke veldig langt til Sevilla. Nå er jo Praia da Rocha et typisk turiststed, og det er mange barer og en del festing, men ikke plagsomt mye hvis man er vant med å reise på charter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 17. juli 2008 #1253 Del Skrevet 17. juli 2008 Synes å huske at du hadde nevnt det hotellet tidligere ja. Blir du lenge? Det blir supert å komme hjem i dag, men det frister ganske mye med Sydenferie også! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #1254 Del Skrevet 17. juli 2008 Synes å huske at du hadde nevnt det hotellet tidligere ja. Blir du lenge? Det blir supert å komme hjem i dag, men det frister ganske mye med Sydenferie også! -misa Praia da Rocha er 14 dager, men det er jo ikke før i slutten av august da. Nå først skal jeg være i Oslo, deretter noen dager i Edinburgh, og så på Toten for å passe niesen min. Deretter er det 2 uker med jobbing, før Praia da Rocha. Greit å strekke sommeren litt lenger Jeg har halvveis lagt treningsplaner for neste uke. De er kanskje i overkant ambisiøse, men jeg skal i det minste prøve. Mandag: Ashtanga Yoga på formiddagen og trene styrke og spinning på ettermiddagen. Tirsdag: sannsynligvis en joggetur på morgenen, og så styrke og spinning på ettermiddagen. Onsdag: Spinning på morgenen, styrke og energy step på ettermiddagen. Torsdag: Liten joggetur på morgenen, flyet går forholdsvis tidlig, så rekker ikke noen lang, slitsom tur. Fredag, lørdag og søndag regner jeg med at det blir en svømmetur, så sant svømmehallen er oppe da. Dagens trening: 30 min sykkel, 30 min styrke mage/rygg og 1 t spinning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2008 #1255 Del Skrevet 17. juli 2008 Edinburgh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #1256 Del Skrevet 17. juli 2008 Edinburgh! Jaaa, jeg vet!! Vet ikke hvordan jeg skal klare å vente helt til torsdag. Jeg gleder meg sånn! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2008 #1257 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg har egentlig litt lyst til å flytte til Skottland, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 17. juli 2008 #1258 Del Skrevet 17. juli 2008 Her er det London og England all the way! Har engelske aner, nemlig. GOD TUR! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #1259 Del Skrevet 17. juli 2008 Her er det London og England all the way! Har engelske aner, nemlig. GOD TUR! :D Fram til jeg bodde i Edinburgh var jeg også temmelig anglofil, jeg har vært i England mange ganger, og foreldrene mine er temmelig anglofile. Selv holder jeg en knapp på Edinburgh nå Fineste plassen på jord!! Skulle gjerne flyttet dit, men jeg har ting som binder meg her. Planen er jo selvfølgelig å finne en skotsk kjæreste sånn at jeg har en enda større tilknytning til Skottland også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2008 #1260 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg har vært masse i London. Mange flere ganger enn i Edinburgh, men det er noe eget med Edinburgh og Skottland. Og dette kommer fra ei som har bodd i Cardiff i Wales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg