Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Neste uke har jeg ingen store planer akkurat nå annet enn på tirsdag, da har vi vedlikehold. :)

Jeg har to fulle fridager, onsdag og torsdag, resten av uka er kvelds- og helgevakt. Vi finner ut av det :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:strix: Jeg fant nettopp ut at min lokale lefseprodusent har begynt med glutenfrie varer, og de selges her i Oslo :strix: De må definitivt testes ut. Dessverre selges ikke de vanlige varene deres her i Oslo, men søsteren min skulle prøve å huske å få med seg noen lefsepakker innover i morgen.

I tillegg kan man visst bestille i posten :fnise: Dette kan jo bli rent farlig.

Skrevet

Viste ikke at du og er en glutenfri spiser!

Velkommen i klubben! :fnise:

Jeg bestiller glutenfritt fra www.lompe.no

Faaarlig gode!

:tommel:

Skrevet
Viste ikke at du og er en glutenfri spiser!

Velkommen i klubben! :fnise:

Jeg bestiller glutenfritt fra www.lompe.no

Faaarlig gode!

:tommel:

Det er det som er min lokale produsent ;) Jeg har jobbet der faktisk, men da hadde de ikke glutenfritt.

Jeg spiser generelt ikke så mye glutenfritt, jeg er hvetemelfritt, men det er jo hvetemel i de vanlige lefsene og lompene deres, så det kan hende jeg vil reagere litt på dem.

Skrevet
Jeg er i Oslo stort sett hele jula. Reiser til Toten seint 23. desember, og kommer hjem igjen kvelden 1. juledag. Skal jobbe i jula, hadde vært veldig koselig å treffes :) Hva gjør du nyttårsaften, forresten? :gjeiper:

:) da må vi absolutt prøve å finne på noe! kunne veldig gjerne tenke meg å prøve Mother India, hadde vært godt med noe litt annerledes oppi alt julematen :ler: har aldri spist der før heller.

nyttårsaften har jeg litt sånn semi-planer, jeg og E hadde jo egentlig invitert en del av hans venner + følge på middag hos meg, men vet ikke helt hvordan det blir nå :vetikke: eller så kanskje jeg skal på hytta.. men ingenting er skrevet i sten enda ;)

hurra for lefser, btw! :hoppe:

Skrevet
:) da må vi absolutt prøve å finne på noe! kunne veldig gjerne tenke meg å prøve Mother India, hadde vært godt med noe litt annerledes oppi alt julematen :ler: har aldri spist der før heller.

nyttårsaften har jeg litt sånn semi-planer, jeg og E hadde jo egentlig invitert en del av hans venner + følge på middag hos meg, men vet ikke helt hvordan det blir nå :vetikke: eller så kanskje jeg skal på hytta.. men ingenting er skrevet i sten enda ;)

hurra for lefser, btw! :hoppe:

Jeg er glatt med på Mother India en dag i jula! :) Mangler du plutselig planer på nyttårsaften så får du skrive ut ;)

Søsteren min lo av meg da jeg ba henne ta med lefser i morgen. Så får vi se hva jeg gjør framover, om jeg kanskje bestiller fra nett, eller dersom de glutenfrie er gode kan jeg jo kjøpe her i Oslo.

Skrevet
Jeg er glatt med på Mother India en dag i jula! :) Mangler du plutselig planer på nyttårsaften så får du skrive ut ;)

Søsteren min lo av meg da jeg ba henne ta med lefser i morgen. Så får vi se hva jeg gjør framover, om jeg kanskje bestiller fra nett, eller dersom de glutenfrie er gode kan jeg jo kjøpe her i Oslo.

will do! :) men da prøver vi å få til en middag der i julen en gang da hvertfall. er ikke helt sikker på familiens planer osv enda, men det kan jeg komme tilbake til deg med så fort jeg vet. kanskje det er fler som er i oslo og vil slenge seg med?

hvorfor lo søsteren din av deg? :dry:

Skrevet
will do! :) men da prøver vi å få til en middag der i julen en gang da hvertfall. er ikke helt sikker på familiens planer osv enda, men det kan jeg komme tilbake til deg med så fort jeg vet. kanskje det er fler som er i oslo og vil slenge seg med?

hvorfor lo søsteren din av deg? :dry:

Jada, jeg er jo her hele jula, og har ingen spesielle planer, så det er bare å si i fra når det passer :)

Hun lo vel av meg fordi jeg ville ha lokale lefser. Det var ikke noe vondt ment fra hennes side, familien min bare synes det er litt morsomt når jeg ber dem kjøpe med lefser til meg.

Skrevet
Jada, jeg er jo her hele jula, og har ingen spesielle planer, så det er bare å si i fra når det passer :)

Hun lo vel av meg fordi jeg ville ha lokale lefser. Det var ikke noe vondt ment fra hennes side, familien min bare synes det er litt morsomt når jeg ber dem kjøpe med lefser til meg.

:ler:

åja. jeg kjente jeg ble litt fornærma på dine vegne! :fnise:

Skrevet
:ler:

åja. jeg kjente jeg ble litt fornærma på dine vegne! :fnise:

Neida, er ikke noe vondt ment når de ler av meg, de bare synes det er litt pussig når jeg ber dem kjøpe med noe så trivielt som lompe/lefse. Fant ut at det skal være mulig å finne produkter fra Totenkjøtt i butikkene her i Oslo, så får sjekke om jeg kan få tak i medisterkaker og spekepølse. Blir reint nostalgisk nå :ler:

Skrevet

Skjønner godt hva du mener *Enigma*. Jeg har det på nøyaktig samme vis med en julepølse man kun får tak i der pappa kommer fra. Så hver jul må jeg få tante eller så til å kjøpe inn til meg så jeg får det på julaften. Ingen jul uten. :lol:

Skrevet

Kjenner også til denne med mat fra spesielle steder/produsenter.

Jeg har det med pinnekjøtt, det må kjøpes på vestlandet. Der er det tørket, mens på østlandet får du så og si bare røkt pinnekjøtt :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Egg da?

Totenegg: "Skal du ha ferskere egg, må du kjøpe høne" :fnise:

Jeg synes alltid den er så fantastisk, desverre har de dem bare på ica (såvidt jeg har sett) så det blir ikke til at jeg kjøper dem så ofte.

Ellers må du si fra hvor du finner totenkjøtt produkter, de lager definitivt de beste medisterkakene, eller kjøttkaker som jeg kaller det ;)

Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av Bokalven
Skrevet (endret)

*deleted*

Endret av *Enigma*
Skrevet
Kjenner også til denne med mat fra spesielle steder/produsenter.

Jeg har det med pinnekjøtt, det må kjøpes på vestlandet. Der er det tørket, mens på østlandet får du så og si bare røkt pinnekjøtt :)

Da jeg var i Trøndelag tidligere i november satt dama til kompisen min og jeg om snakket om våre lokale mattradisjoner, mens alle de andre satt og lo rått av oss. Vi mimret om søll (flatbrød eller kavring med kulturmjølk eller kefir og sukker), lefse med sylte, ribbe eller medisterkaker osv. Det var vel egentlig da jeg virkelig ble nostalgisk.

Egg da?

Totenegg: "Skal du ha ferskere egg, må du kjøpe høne" :fnise:

Jeg synes alltid den er så fantastisk, desverre har de dem bare på ica (såvidt jeg har sett) så det blir ikke til at jeg kjøper dem så ofte.

Ellers må du si fra hvor du finner totenkjøtt produkter, de lager definitivt de beste medisterkakene, eller kjøttkaker som jeg kaller det ;)

Hehehehe, ja, den er så bra. De var på Matstreif, det var Totenkjøtt også. Har sett lite Totenegg rundt omkring dessverre, så det kjøper jeg aldri. Skal si i fra dersom jeg finner Totenkjøttprodukter. Vurderer faktisk sterkt å kjøpe medisterkaker derfra når jeg er på Toten :fnise: Jeg må jo ha lefse med medisterkaker i jula. :nigo:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg fikk en pose med medisterkaker av mamma jeg, kjøttet er fra totenkjøtt, men de er stekt av mamma :nigo: Kan det bli mer perfekt liksom :laugh: Også fikk jeg gjøvik lompe også :nigo:

Du snakker om søll du, men ingenting slår jordbærsøll, spesielt ikke den med selvplukket markjordbær. Jeg bruker faktisk heller hvitsaus til flatbrødet mitt, men jeg lager en slags søll av det også ;) Morsomt å skrive ordet søll, skrives det egentlig slik :klø: Føles ikke helt riktig, men så er jeg også veldig dårlig på å skrive dialekt :laugh:

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Skrevet
Jeg fikk en pose med medisterkaker av mamma jeg, kjøttet er fra totenkjøtt, men de er stekt av mamma :nigo: Kan det bli mer perfekt liksom :laugh: Også fikk jeg gjøvik lompe også :nigo:

Du snakker om søll du, men ingenting slår jordbærsøll, spesielt ikke den med selvplukket markjordbær. Jeg bruker faktisk heller hvitsaus til flatbrødet mitt, men jeg lager en slags søll av det også ;) Morsomt å skrive ordet søll, skrives det egentlig slik :klø: Føles ikke helt riktig, men så er jeg også veldig dårlig på å skrive dialekt :laugh:

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Markjordbærsøll :sikle: eller blåbærsøll, mmm ... Minner meg om da jeg var liten :) Flatbrød med kefir/kulturmjølk er jo dessert da. Husker jeg gjerne spiste det til dessert de dagene vi hadde fisk. Jeg elsket det, og tror det var moderns måte å få meg til å spise de fiskemiddagene jeg ikke var så glad i. Jeg er egentlig glad i fisk, bare ikke så glad i fiskegrateng osv (med mindre den er hjemmelaget da), men fikk jeg flatbrødsøll, eller kavring så gikk det ned uten de helt store protestene.

*mimre* Heldiggris som fikk hjemmelagete medisterkaker, modern orker aldri lage det lenger. Som regel kjøper hun gilde sine også tror jeg. Montro om hun kan overtales til å kjøpe Totenkjøtt sine. Gleder meg til Gjøviklompe i morgen :nigo:

Stresser litt fordi jeg må rydde mer her før søsteren min kommer i morgen, og jeg tipper jeg reiser om ca 35 min :ler:

Skrevet
Dermed kommer de i bakgrunnen, selv om de puster liv i ilden som fyrer opp de vonde tankene, de gir brennstoff til depresjonen, men jeg enser dem ikke i like stor grad fordi de alltid er der.

Aiaiai, der beskrev du så altfor godt tankene mine også. Ikke alltid like lett å sette ord på følelser, men du klarte det med en hårfin balanse. :)

Synes det er tøft av deg å være så åpen og ærlig som du er i dagboken din.

Stå på!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...