Nique Skrevet 26. november 2009 #6161 Skrevet 26. november 2009 Neste uke har jeg ingen store planer akkurat nå annet enn på tirsdag, da har vi vedlikehold. Jeg har to fulle fridager, onsdag og torsdag, resten av uka er kvelds- og helgevakt. Vi finner ut av det
*Enigma* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6162 Skrevet 26. november 2009 Jeg fant nettopp ut at min lokale lefseprodusent har begynt med glutenfrie varer, og de selges her i Oslo De må definitivt testes ut. Dessverre selges ikke de vanlige varene deres her i Oslo, men søsteren min skulle prøve å huske å få med seg noen lefsepakker innover i morgen. I tillegg kan man visst bestille i posten Dette kan jo bli rent farlig.
MarianneE Skrevet 26. november 2009 #6164 Skrevet 26. november 2009 Viste ikke at du og er en glutenfri spiser! Velkommen i klubben! Jeg bestiller glutenfritt fra www.lompe.no Faaarlig gode!
*Enigma* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6165 Skrevet 26. november 2009 Viste ikke at du og er en glutenfri spiser! Velkommen i klubben! Jeg bestiller glutenfritt fra www.lompe.no Faaarlig gode! Det er det som er min lokale produsent Jeg har jobbet der faktisk, men da hadde de ikke glutenfritt. Jeg spiser generelt ikke så mye glutenfritt, jeg er hvetemelfritt, men det er jo hvetemel i de vanlige lefsene og lompene deres, så det kan hende jeg vil reagere litt på dem.
LekeHusmor Skrevet 26. november 2009 #6166 Skrevet 26. november 2009 Jeg er i Oslo stort sett hele jula. Reiser til Toten seint 23. desember, og kommer hjem igjen kvelden 1. juledag. Skal jobbe i jula, hadde vært veldig koselig å treffes Hva gjør du nyttårsaften, forresten? :gjeiper: da må vi absolutt prøve å finne på noe! kunne veldig gjerne tenke meg å prøve Mother India, hadde vært godt med noe litt annerledes oppi alt julematen har aldri spist der før heller. nyttårsaften har jeg litt sånn semi-planer, jeg og E hadde jo egentlig invitert en del av hans venner + følge på middag hos meg, men vet ikke helt hvordan det blir nå eller så kanskje jeg skal på hytta.. men ingenting er skrevet i sten enda hurra for lefser, btw!
*Enigma* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6167 Skrevet 26. november 2009 da må vi absolutt prøve å finne på noe! kunne veldig gjerne tenke meg å prøve Mother India, hadde vært godt med noe litt annerledes oppi alt julematen har aldri spist der før heller. nyttårsaften har jeg litt sånn semi-planer, jeg og E hadde jo egentlig invitert en del av hans venner + følge på middag hos meg, men vet ikke helt hvordan det blir nå eller så kanskje jeg skal på hytta.. men ingenting er skrevet i sten enda hurra for lefser, btw! Jeg er glatt med på Mother India en dag i jula! Mangler du plutselig planer på nyttårsaften så får du skrive ut Søsteren min lo av meg da jeg ba henne ta med lefser i morgen. Så får vi se hva jeg gjør framover, om jeg kanskje bestiller fra nett, eller dersom de glutenfrie er gode kan jeg jo kjøpe her i Oslo.
LekeHusmor Skrevet 26. november 2009 #6168 Skrevet 26. november 2009 Jeg er glatt med på Mother India en dag i jula! Mangler du plutselig planer på nyttårsaften så får du skrive ut Søsteren min lo av meg da jeg ba henne ta med lefser i morgen. Så får vi se hva jeg gjør framover, om jeg kanskje bestiller fra nett, eller dersom de glutenfrie er gode kan jeg jo kjøpe her i Oslo. will do! men da prøver vi å få til en middag der i julen en gang da hvertfall. er ikke helt sikker på familiens planer osv enda, men det kan jeg komme tilbake til deg med så fort jeg vet. kanskje det er fler som er i oslo og vil slenge seg med? hvorfor lo søsteren din av deg?
*Enigma* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6169 Skrevet 26. november 2009 will do! men da prøver vi å få til en middag der i julen en gang da hvertfall. er ikke helt sikker på familiens planer osv enda, men det kan jeg komme tilbake til deg med så fort jeg vet. kanskje det er fler som er i oslo og vil slenge seg med? hvorfor lo søsteren din av deg? Jada, jeg er jo her hele jula, og har ingen spesielle planer, så det er bare å si i fra når det passer Hun lo vel av meg fordi jeg ville ha lokale lefser. Det var ikke noe vondt ment fra hennes side, familien min bare synes det er litt morsomt når jeg ber dem kjøpe med lefser til meg.
LekeHusmor Skrevet 26. november 2009 #6170 Skrevet 26. november 2009 Jada, jeg er jo her hele jula, og har ingen spesielle planer, så det er bare å si i fra når det passer Hun lo vel av meg fordi jeg ville ha lokale lefser. Det var ikke noe vondt ment fra hennes side, familien min bare synes det er litt morsomt når jeg ber dem kjøpe med lefser til meg. åja. jeg kjente jeg ble litt fornærma på dine vegne!
*Enigma* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6171 Skrevet 26. november 2009 åja. jeg kjente jeg ble litt fornærma på dine vegne! Neida, er ikke noe vondt ment når de ler av meg, de bare synes det er litt pussig når jeg ber dem kjøpe med noe så trivielt som lompe/lefse. Fant ut at det skal være mulig å finne produkter fra Totenkjøtt i butikkene her i Oslo, så får sjekke om jeg kan få tak i medisterkaker og spekepølse. Blir reint nostalgisk nå
Nótt Skrevet 26. november 2009 #6172 Skrevet 26. november 2009 Skjønner godt hva du mener *Enigma*. Jeg har det på nøyaktig samme vis med en julepølse man kun får tak i der pappa kommer fra. Så hver jul må jeg få tante eller så til å kjøpe inn til meg så jeg får det på julaften. Ingen jul uten.
Nique Skrevet 26. november 2009 #6173 Skrevet 26. november 2009 Kjenner også til denne med mat fra spesielle steder/produsenter. Jeg har det med pinnekjøtt, det må kjøpes på vestlandet. Der er det tørket, mens på østlandet får du så og si bare røkt pinnekjøtt
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. november 2009 #6174 Skrevet 26. november 2009 Egg da? Totenegg: "Skal du ha ferskere egg, må du kjøpe høne" Jeg synes alltid den er så fantastisk, desverre har de dem bare på ica (såvidt jeg har sett) så det blir ikke til at jeg kjøper dem så ofte. Ellers må du si fra hvor du finner totenkjøtt produkter, de lager definitivt de beste medisterkakene, eller kjøttkaker som jeg kaller det
Bokalven Skrevet 26. november 2009 #6175 Skrevet 26. november 2009 (endret) *slettet* Endret 27. november 2009 av Bokalven
*Enigma* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6176 Skrevet 26. november 2009 (endret) *deleted* Endret 27. november 2009 av *Enigma*
*Enigma* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6177 Skrevet 26. november 2009 Kjenner også til denne med mat fra spesielle steder/produsenter. Jeg har det med pinnekjøtt, det må kjøpes på vestlandet. Der er det tørket, mens på østlandet får du så og si bare røkt pinnekjøtt Da jeg var i Trøndelag tidligere i november satt dama til kompisen min og jeg om snakket om våre lokale mattradisjoner, mens alle de andre satt og lo rått av oss. Vi mimret om søll (flatbrød eller kavring med kulturmjølk eller kefir og sukker), lefse med sylte, ribbe eller medisterkaker osv. Det var vel egentlig da jeg virkelig ble nostalgisk. Egg da? Totenegg: "Skal du ha ferskere egg, må du kjøpe høne" Jeg synes alltid den er så fantastisk, desverre har de dem bare på ica (såvidt jeg har sett) så det blir ikke til at jeg kjøper dem så ofte. Ellers må du si fra hvor du finner totenkjøtt produkter, de lager definitivt de beste medisterkakene, eller kjøttkaker som jeg kaller det Hehehehe, ja, den er så bra. De var på Matstreif, det var Totenkjøtt også. Har sett lite Totenegg rundt omkring dessverre, så det kjøper jeg aldri. Skal si i fra dersom jeg finner Totenkjøttprodukter. Vurderer faktisk sterkt å kjøpe medisterkaker derfra når jeg er på Toten Jeg må jo ha lefse med medisterkaker i jula.
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. november 2009 #6178 Skrevet 26. november 2009 Jeg fikk en pose med medisterkaker av mamma jeg, kjøttet er fra totenkjøtt, men de er stekt av mamma Kan det bli mer perfekt liksom Også fikk jeg gjøvik lompe også Du snakker om søll du, men ingenting slår jordbærsøll, spesielt ikke den med selvplukket markjordbær. Jeg bruker faktisk heller hvitsaus til flatbrødet mitt, men jeg lager en slags søll av det også Morsomt å skrive ordet søll, skrives det egentlig slik :klø: Føles ikke helt riktig, men så er jeg også veldig dårlig på å skrive dialekt Håper du har en fin kveld
*Enigma* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6179 Skrevet 26. november 2009 Jeg fikk en pose med medisterkaker av mamma jeg, kjøttet er fra totenkjøtt, men de er stekt av mamma Kan det bli mer perfekt liksom Også fikk jeg gjøvik lompe også Du snakker om søll du, men ingenting slår jordbærsøll, spesielt ikke den med selvplukket markjordbær. Jeg bruker faktisk heller hvitsaus til flatbrødet mitt, men jeg lager en slags søll av det også Morsomt å skrive ordet søll, skrives det egentlig slik :klø: Føles ikke helt riktig, men så er jeg også veldig dårlig på å skrive dialekt Håper du har en fin kveld Markjordbærsøll eller blåbærsøll, mmm ... Minner meg om da jeg var liten Flatbrød med kefir/kulturmjølk er jo dessert da. Husker jeg gjerne spiste det til dessert de dagene vi hadde fisk. Jeg elsket det, og tror det var moderns måte å få meg til å spise de fiskemiddagene jeg ikke var så glad i. Jeg er egentlig glad i fisk, bare ikke så glad i fiskegrateng osv (med mindre den er hjemmelaget da), men fikk jeg flatbrødsøll, eller kavring så gikk det ned uten de helt store protestene. *mimre* Heldiggris som fikk hjemmelagete medisterkaker, modern orker aldri lage det lenger. Som regel kjøper hun gilde sine også tror jeg. Montro om hun kan overtales til å kjøpe Totenkjøtt sine. Gleder meg til Gjøviklompe i morgen Stresser litt fordi jeg må rydde mer her før søsteren min kommer i morgen, og jeg tipper jeg reiser om ca 35 min
Stellia Skrevet 26. november 2009 #6180 Skrevet 26. november 2009 Dermed kommer de i bakgrunnen, selv om de puster liv i ilden som fyrer opp de vonde tankene, de gir brennstoff til depresjonen, men jeg enser dem ikke i like stor grad fordi de alltid er der. Aiaiai, der beskrev du så altfor godt tankene mine også. Ikke alltid like lett å sette ord på følelser, men du klarte det med en hårfin balanse. Synes det er tøft av deg å være så åpen og ærlig som du er i dagboken din. Stå på!
Fremhevede innlegg