Gjest Icere Skrevet 6. november 2009 #6041 Del Skrevet 6. november 2009 Nå ble jeg sulten, selv om jeg har dyttet i meg to skiver med Nugatti Air nettopp! Fikk veldig lyst på en saftig kyllingbit med sprøtt skinn, mmmmm. Bra at du koser deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 6. november 2009 #6042 Del Skrevet 6. november 2009 restaurantanmeldeles! hurra! du bør begynne å skrive for VG ellernoe hørtes jo veldig god ut den peppersausen hvertfall håper du får en like fin kveld i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 6. november 2009 #6043 Del Skrevet 6. november 2009 Det hørtes hyggelig ut! Og Nabo'n er en koselig pub, komplett med skjevei gulv og alt, så om du svaier er det ikke nødvendigvis fordi du har drukket for mye I Trondheim! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. november 2009 Forfatter #6044 Del Skrevet 7. november 2009 I dag var det Grønn Pepper og Naboen som stod for tur. Dro med EH, E og dama til EH. Veldig trivelig selskap! Vi fikk bord med sofaer, heldigvis, for trestolene de har er forferdelige. Sofabordene minner litt om American diner-bord, og er betraktelig mer komfortable. EH bestilte Sizzlin' fajitas, og fikk en tallerken med masse grønnsaker, salsa, guacamole og rømme, en panne med kylling, biff og rayas (rødløk og paprika sautert i olje) og en boks med tortillas. Dama hans bestilte mexican spareribs, denne er det ikke stort å si om. Spareribs med maissalat, bbq-saus, hvitløksdip og pommes frites. Nå er riktignok chipsen på Grønn Pepper med skall, så de er absolutt gode, men det er ikke noe spesielt med retten egentlig. E bestilte chili rubbed steak: 180 g entrecôte, servert med pico de gallo, maispuré, rayas og pommes frites. Nydelig, mørt kjøtt med en utrolig smakfull og god maispuré. Både E og jeg bestilte litt ekstra hot mat, og fikk en herlig, knallrød chilisalsa til ved siden av. Akkurat passe sterk! Den ga en herlig "kiling" på tunga, og fikk varmen til å bre seg i en frossen kropp, men uten å gi behov for brannslukningsapparat. Jeg bestilte Enchiladas med kylling: maistortillas (veldig fornøyd med at det ikke var hvetetortillas) fyllt med kylling og gratinert med ost, servert med refried beans, salsa, rayas og meksikansk ris. Bestilte med guacamole i tillegg, og fikk da som nevnt også med chilisausen fordi jeg ville ha sterk mat. Som en liten overraskelse fikk jeg også servert pommes frites til, ikke helt sikker på hvorfor, men det fikk jeg nå. Maten er god og smakfull der, guacamolen er hjemmelaget og smaker skikkelig av avokado, og man får skikkelige tortillachips med salsa som en liten smakebit før måltidet, uten å måtte betale noe ekstra. Skal jeg trekke for noe må det være at servitøren ikke ante om husets hvitvin var tørr. Jeg ba om et glass hvitvin, vel og merke bare dersom den var tørr, hvis ikke ville jeg heller ha rødvin. Hun gjentok da: et glass hvitvin da? Jeg måtte da presisere at jeg bare ville ha hvitvin dersom den var tørr, og dermed måtte hun av gårde for å spørre. Det tok litt tid før hun fant noen som visste, og det var kanskje i overkant dårlig synes jeg. Nå er husets hvitvin der tørr, og den er god også, så det var et godt valg, men en servitør bør faktisk vite slike ting. Ellers har restauranten åpent kjøkken, noe som som regel er et kvalitetsstempel. Du kan ikke gjøre en dårlig jobb når kunden sitter og ser på at du lager maten. Jeg var kjempesulten, ettersom jeg hadde vært og trent, så for meg var faktisk enchiladasporsjonen litt liten. Nå skal det også sies at jeg stort sett spiser 7 måltider om dagen når jeg er hjemme, og nå på turen har både antallet og innholdet i måltidene blitt ganske ymse, så normalt ville nok porsjonen holdt. E klarte ikke spise opp sin porsjon, så jeg fikk smake litt av hans. Jeg var også den eneste som bestilte dessert. Dessertutvalget på Grønn Pepper er helt greit, men forholdsvis ordinert bortsett fra pecan pie og arroz con leche. Jeg bestilte sistnevnte, noe som viste seg å rett og slett være en slags riskrem med kanel og appelsinsaus. Helt greit, men kanskje ikke en høydare, jeg hadde håpet på noe bittelitt mer spennende. Absolutt godt altså, men ikke så voldsomt spesielt. Når du ber om regninga får du spørsmål om dere skal betale hver for dere eller betale samlet. Vi ba om å få betale hver for oss, og da kom de med en regning til hver av oss, og de visste hvem som hadde bestilt hva. Helt klart et stort pluss, man slipper å styre med hvem som har bestilt hva og hvor mye hver enkelt skal betale. Etter middagen gikk vi på Naboen, som Ansjoni nevner er dette en pub med sjel. En gammel tømmerbygning med skeivt gulv og god stemning, for ikke å glemme ca 200 sorter øl! Jeg bestilte en Rodenbach, denne fås kun på 0,25 l flaske, og er en aldeles nydelig øl lagret på rødvinsfat. Dermed har den en veldig distinkt smak av rødvin, samtidig som den har en ettersmak av øl. Veldig, veldig godt! I morgen blir det Old Dublin igjen og fest hos EH, men først skal jeg trene og ut og shoppe litt. Trenger vinterjakke, og det er like greit å få det unna i morgen, siden det er siste dagen jeg kan få 30% på fritt valgt vare hos Cubus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 7. november 2009 #6045 Del Skrevet 7. november 2009 Mmm hørtes ut som et nydelig måltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. november 2009 Forfatter #6046 Del Skrevet 7. november 2009 Back to life, back to reality Back to the here and now yeah Show me how, decide what you want from me Tell me maybe I could be there for you [...] How, however do you want me, However do you need me. Back to life, back to the present time, Back from a fantasy yeah Tell me now, take the initiative I'll leave it in your hands until you're ready oh Hvem er du egentlig? Den personen du viser når du har drukket litt, når du er sårbar og trenger noen som er der for deg, eller den personen som ikke bryr seg om noe eller noen, og har det så inmari bra sånn du har det nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libe Skrevet 7. november 2009 #6047 Del Skrevet 7. november 2009 Åh, herregud!! I samme sekund som jeg leste om han som bare bruker første navnet ditt, så fikk jeg akutt jernteppe, og nå husker jeg bare det første navnet! Og så skrev jeg "hjerneteppe" først, for sikkerhets skyld Skulle bare ønske deg god helg, og kanskje anklage deg litt for å sørge for at jeg alltid får så lyst til å dra på restaurant etter å ha lest her. Nå kom jeg på hele navnet ditt igjen. Puh! Back to life, back to the day we have Let´s end this foolish game Hear me out don´t let it waste away Make up your mind so I know where I stand Kanskje vi skal sende disse linjene til hver vår K... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 7. november 2009 #6048 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg sier alltid hjerneteppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. november 2009 Forfatter #6049 Del Skrevet 8. november 2009 Åh, herregud!! I samme sekund som jeg leste om han som bare bruker første navnet ditt, så fikk jeg akutt jernteppe, og nå husker jeg bare det første navnet! Og så skrev jeg "hjerneteppe" først, for sikkerhets skyld Skulle bare ønske deg god helg, og kanskje anklage deg litt for å sørge for at jeg alltid får så lyst til å dra på restaurant etter å ha lest her. Nå kom jeg på hele navnet ditt igjen. Puh! Back to life, back to the day we have Let´s end this foolish game Hear me out don´t let it waste away Make up your mind so I know where I stand Kanskje vi skal sende disse linjene til hver vår K... Jeg hadde absolutt en bra helg, ble godt tatt vare på av EH. Han er nå verdens søteste menneske. Beklager at jeg frister sånn med restaurantbesøk, det skal ikke gjenta seg Håper du også hadde en fin helg I'm so confused ... Been there done that messed around I'm having fun don't put me down I'll never let you sweep me off my feet I won't let you in again Burning bridges, shore to shore I break away from something more I'm not to, not to love until it's cheap This time baby I'll be Bulletproof Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 9. november 2009 #6050 Del Skrevet 9. november 2009 tusen takk for melding. ikke meningen å ikke svare. det betydde mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. november 2009 Forfatter #6051 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) tusen takk for melding. ikke meningen å ikke svare. det betydde mye. Forventet heller ikke noe svar, kjære deg. Ville bare du skulle vite at jeg er her, og bryr meg om deg. Spennende nyheter jobbmessig nå på morgenkvisten. Veldig usikker på hva som skjer framover nå. Forhåpentligvis har ikke nyheten så mye å si for meg og min jobb, men vi går definitivt spennende tider i møte. Endret 9. november 2009 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 9. november 2009 #6052 Del Skrevet 9. november 2009 Så spennende med nyheter! Alltid morsomt når det er utsikter for at det skjer noe nytt. Jeg må forresten si ifra at jeg spurte om du likte blått for noen siden tilbake, fordi jeg hadde tenkt til å lage en liten gave til deg, men nå vet jeg ikke om jeg får tid eller finner de materialene jeg trenger. Bare sånn at du vet hvorfor jeg spurte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. november 2009 Forfatter #6053 Del Skrevet 9. november 2009 Så spennende med nyheter! Alltid morsomt når det er utsikter for at det skjer noe nytt. Jeg kan ikke si jeg synes det er morsomt det som skjer, til det er ting alt for usikkert. Spennende, ja, men ikke på en god måte foreløpig. Det er heller ikke utsikter for at det blir noe nytt, det blir forandringer. Fram til jeg vet mer hva som skjer er jeg meget skeptisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. november 2009 #6054 Del Skrevet 9. november 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 9. november 2009 #6055 Del Skrevet 9. november 2009 Koste meg med restaurantanmeldelsene dine, som alltid. Bra at du hadde en fin tur! Hm, job news er sjelden good news i disse dager. All grunn til å være skeptisk, dessverre. Så lenge man ikke blir direkte berørt, får man kanskje være fornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. november 2009 Forfatter #6056 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Koste meg med restaurantanmeldelsene dine, som alltid. Bra at du hadde en fin tur! Hm, job news er sjelden good news i disse dager. All grunn til å være skeptisk, dessverre. Så lenge man ikke blir direkte berørt, får man kanskje være fornøyd? Ja, turen var veldig fin, selv om jeg ble skuffet over at det ikke ble noen tur på Old Dublin på lørdag. Den var nemlig stengt for arrangement, og erstatningen ble en asiatisk som ikke turte å servere sterk mat selv når man ba om ekstra sterk, for det var jo ikke sikkert vi ville like den hvis den ble sterkere. Noe som resulterte i at vanlig norsk, pepret mat er sterkere Jepp, jeg er veldig, veldig skeptisk til nyheten som ble sluppet i dag. Aner foreløpig ikke om jeg blir direkte berørt eller ikke. Det er en langvarig prosess som skal til før man vet stort, og jeg er ikke alene om å være skeptisk. Endret 9. november 2009 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 9. november 2009 #6057 Del Skrevet 9. november 2009 Fusjoner og omstillinger er ofte ikke til det bedre, men får håpe at det blir bra hos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 9. november 2009 #6058 Del Skrevet 9. november 2009 Nå har du forsvunnet ut av oversikten min, så jeg må huke deg opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 9. november 2009 #6059 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg kan ikke si jeg synes det er morsomt det som skjer, til det er ting alt for usikkert. Spennende, ja, men ikke på en god måte foreløpig. Det er heller ikke utsikter for at det blir noe nytt, det blir forandringer. Fram til jeg vet mer hva som skjer er jeg meget skeptisk! Ah, jeg som leste deg litt feil, beklager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. november 2009 Forfatter #6060 Del Skrevet 9. november 2009 Fusjoner og omstillinger er ofte ikke til det bedre, men får håpe at det blir bra hos dere! Jeg håper det, vi har jo vært gjennom noen nå mens jeg har vært der. Jeg kom inn rett etter et oppkjøp, var med på å kjøpe opp et dansk firma, vi ble kjøpt opp for ikke lenge siden, og nå er vi solgt igjen. Forhåpentligvis blir ikke forandringene for store. Nå har du forsvunnet ut av oversikten min, så jeg må huke deg opp igjen Tittei! Ah, jeg som leste deg litt feil, beklager Det går bra Snakket så vidt med søsteren min nå. Hun er i ei lita knipe når det gjelder seng og trengte svar nuh! Heldigvis trengte hun ikke alle pengene nå, håpløst for meg å skulle skaffe ny seng innen lørdag. Var ikke akkurat forberedt på å skulle bla opp penger for en seng akkurat nå heller. Veit liksom ikke hva jeg skal si til søsteren min. Har jo fryktelig vondt av henne, men er veldig dårlig på å vite hva jeg skal si. Hun snakker jo ikke så mye med meg heller, akkurat. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg