Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Æsj, stress og helvete altså. Fant nettopp ut at jeg har glemt lommeboka mi hjemme, noe som da gjør at jeg ikke kan stikke innom senteret på veien hjem, men må først hjem, så på senteret og så hjem igjen :sukk: Så må jeg altså pakke ferdig (noen klær som ikke var tørre da jeg kom hjem) og sikkert pakke om kofferten et par ganger også, før jeg blir fornøyd :roll: og spise middag og ...

Urk! Det på en dag da jeg har mest lyst til å synke ned i sofaen under et teppe og bli der. Aller, aller, aller helst i en god, trygg og varm armkrok :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du trenger jo ingenting for å hente klistremerke på senteret, de vet jo at du trener der. ;) Eller er det noe annet du skal ha?

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trenger jo ingenting for å hente klistremerke på senteret, de vet jo at du trener der. ;) Eller er det noe annet du skal ha?

Kommer ikke på bussen uten busskort, og busskortet mitt ligger i lommeboka. Hjem tar jeg T-banen så det er liksom greit.

Og jada, de vet jeg trener der, de kan til og med navnet mitt. Jeg glemte kortet mitt noen ganger på rad og de spurte ikke om navnet mitt engang det var bare *Enigma*, ikke sant? :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viser aldri månedskortet på bussen, men det er fordi jeg ble lei av at de aldri så på det uansett. Nå sier jeg bare "god morgen" eller "hei" også sier de ikke noe. :)

God tur i dag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viser aldri månedskortet på bussen, men det er fordi jeg ble lei av at de aldri så på det uansett. Nå sier jeg bare "god morgen" eller "hei" også sier de ikke noe. :)

God tur i dag! :hug:

Takk for det. Blir sikkert greit bare jeg kommer meg på hotellrommet :hug:

På 21-bussen sjekker de når man går på på Helsfyr. I alle fall hvis man ikke har med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen snurrer meg rundt lillefingeren i kveld. Det er bare så enkelt når det er sånn som i kveld. :sjenert:

Fikk trist melding fra søstera mi i kveld. Eller, egentlig så var vel ikke første meldinga så trist, mer rett på sak og kald. Tror ikke hun har det så bra, stakkar. Hun flytter ut. Har ikke fått snakket med henne, får ringe henne i morgen eller noe sånt. Vet bare ikke helt hva jeg skal si. Er så dårlig på sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Oppe halv to, og oppe nå igjen? Fikk ikke sove noe særlig jeg heller, og nå vurderer jeg om jeg skal ringe jobben før jeg drar i dag. Hoster som bare juling, lurer på om de anbefaler hjemmekontor når man har symptomer på influensa. Hva er rutinen hos dere?

Så trist med søsteren din, det er alltid kjipt når ting ikke fungerer, spesielt når det er barn med i bildet. Håper dere får pratet litt. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Oppe halv to, og oppe nå igjen? Fikk ikke sove noe særlig jeg heller, og nå vurderer jeg om jeg skal ringe jobben før jeg drar i dag. Hoster som bare juling, lurer på om de anbefaler hjemmekontor når man har symptomer på influensa. Hva er rutinen hos dere?

Så trist med søsteren din, det er alltid kjipt når ting ikke fungerer, spesielt når det er barn med i bildet. Håper dere får pratet litt. :hug:

Vi har muligheter for hjemmekontor, så når det er symptomer på influensaen anbefales man å jobbe hjemmefra. :)

Veldig trist med søsteren min ja. Urk, får se om jeg får ringt henne og hørt hvordan det går med henne og finne ut hva som skjer framover.

Flyet var forsinka fra Gardermoen pga. drittværet, så kom seint til hotellet, og da var jeg ikke trøtt. Så ble jeg sittende oppe og prate med en flørtete og småfull K i godt humør. :sjenert: Jada, han har meg rundt lillefingeren, det bare var så koselig når han tok kontakt og virkelig ville skravle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Leit å høre om søsteren din, håper dere får pratet litt! Det viktigste er jo ikke hva man sier ofte, men at man sier noe, liksom. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner du syns det var koselig å snakke med K når han først tok kontakt.. ikke så enkelt alltid! :hug:

håper du koser deg der oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner du syns det var koselig å snakke med K når han først tok kontakt.. ikke så enkelt alltid! :hug:

håper du koser deg der oppe :)

Nei, det er ikke så enkelt. Særlig ikke når han tar kontakt på måten han gjorde i går. Det er så sjelden han gjør det. Han måtte riktignok spørre om en jobbrelatert ting også, noe vi har diskutert tidligere. Jeg spurte halvveis på spøk om det var en baktanke med at han tok kontakt. Det føltes nemlig litt sånn en liten stund, for han pushet litt på akkurat denne saken.

Han ble litt fornærmet da jeg spurte, og sa at han hadde faktisk ingen baktanke, og at han bare ville ta kontakt fordi jeg hadde sendt så koselig melding her om dagen og han hadde satt så stor pris på akkurat det. Dessuten var det lenge siden vi hadde hatt noe ordentlig kontakt, så han ville høre hvordan det stod til.

Han spurte om vi ikke kunne møtes snart også, for det var så lenge sida han hadde sett meg :sjenert: Er nå bare en måned da, og jeg begynner å bli litt lei av å føle at jeg maser hele tida, så jeg har ikke orket å ta initiativ til å møtes, men jeg sier ikke nei når han spør. Burde sikkert ha gjort det, men.

Vanskelig det der, når han flørter, gir meg komplimenter, bryr seg. Det er jo når han er sånn jeg skjønner hvorfor jeg ble så glad i ham som jeg er. Så får vi se da, om han tar seg tid til å møte meg. Tror det frista med elgbiff.

Foreløpig har jeg det helt fint her oppe. Var et helvetes styr å komme seg til jobb siden vi ikke skal bruke drosje. Endte opp med å gjøre det et lite stykke likevel, for jeg ble sluppet av på feil bussholdeplass og jeg hadde ikke peiling på hvor jeg skulle gå. Jaja, fikser det fint i morra. Her er det strålende sol, og faktisk varmere enn i Oslo. Litt deilig å komme seg vekk. Hotellrommet er også fint.

Blir vel bare avslapping, litt trening og ut og spise aleine i kveld, så blir det selskap av E i morra, og fest med en gammel Telenor-kollega på lørdag. Tror det kommer til å bli ordentlig trivelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hilsen til deg der oppe i trøndeland ;)

:klem:

Lite som er så deilig som å komme tilbake til hotellet etter en trivelig kveld med god mat, vin og kjempetrivelig selskap, ta seg en varm sjokolade og sette seg i hotellsenga og se litt på tv før man legger seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Lite som er så deilig som å komme tilbake til hotellet etter en trivelig kveld med god mat, vin og kjempetrivelig selskap, ta seg en varm sjokolade og sette seg i hotellsenga og se litt på tv før man legger seg. :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hvor har du spist?

og hva spiste du? :hoppe:

:fnise:

Det lurer forresten jeg også på, men hvis det blir et stk eminent Enigma-anmeldelse så kommer hun nok til å bruke litt tid på den. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, i går ble det fort og "gæli" holdt jeg på å si. Jeg var så sulten og sliten etter trening at jeg orket ikke gå langt for å finne et sted å spise. Dermed ble det Old Dublin pub.

Jeg var på Old Dublin Steakhouse i fjor, og elsket maten der. De serverer den samme maten i pub-en, og maten er absolutt veldig god. Skal dit igjen på lørdag, med noenlunde samme gjengen som jeg var der med i fjor. Det er et koselig sted med god mat og god service, og restauranttilbudet i Trondheim er litt begrenset. De har noen gourmetrestauranter jeg gjerne skulle testet, men denne gangen tillater ikke budsjettet at jeg skeier ut, derfor litt enklere bevertning denne gangen.

Jeg var altså på Old Dublin pub. Denne ligger veldig sentralt i Trondheim, i krysset Prinsens gate - Kongens gate. Maten er irsk pubmat/steakhousemat, menyen er irriterende nok full av skrivefeil, men det er vel kanskje ikke noe folk flest vil legge merke til ;)

Jeg bestilte Creole chicken i går og fikk servert 2 stk marinert kyllingfilet, med sprøtt skinn. Vanskelig å si hva som var i marinaden, det smakte ikke så mye annet enn svakt krydret, sprøtt kyllingskinn av den. Tror kanskje den mørke peppersausen den ble servert med overdøvet en del av smaken fra marinaden. Når det er sagt, er den peppersausen aldeles nydelig. Det er en mørk, ganske kraftig saus, med masse smak av grønn pepper. Her er pepperkornene helt myke så de gir masse smak. Til kyllingen blir det servert hvit ris, og salat. Pluss for mange forskjellige typer salater, blant annet red rhubarb, ruccula og friséesalat, altså ikke den vanlige kinakålen eller issalaten. I tillegg består den av cherrytomater, litt agurk og paprika.

Drakk et glass tørr hvitvin til. Grei match, men kanskje litt i letteste laget til den ganske kraftige sausen. Til dessert ble det crème brûlée med lune skogsbær og jordbæris. Jeg synes nok karamellokket kunne vært hakket sprøere. Jeg foretrekker at det er litt mer karamellisert enn det jeg fikk servert i går og at crème brûléen er ørlite grann fastere, men smaken var det ingenting å si noe på og forskjellen mellom for lite og for mye er hårfin, så jeg skal egentlig ikke klage så lenge smaken i det minste var bra. Det blir litt pirk å sitte og klage på litt for lite sprøtt karamellokk og litt for "flytende" konsistens. Dette er jo også litt smak og behag. Det viktigste er jo at de har brukt masse, ekte vanilje :sikle:

Omtrent midt i desserten fikk jeg selskap av en tidligere kollega. Det er alltid like trivelig å treffe EH. Jeg kjenner ingen andre som klarer å være like blid og positiv bestandig som det han er. Vanligvis går sånne ting meg litt på nervene, når en person alltid er blid, men han er så genuint blid og trivelig at det automatisk smitter. Han er også den eneste personen med tillatelse til å kalle meg med bare første fornavn. Rett og slett fordi jeg har gitt opp å få ham til å bruke begge navn, og fordi han tross alt er så blid, trivelig og snill at jeg klarer ikke bli sint.

Vi satt og skravlet og drakk øl/vin i et par timer, og avtalte at han og dama skal være med E og meg ut i dag på Grønn Pepper, som er en texmexrestaurant. Var der i fjor, og de bestod den ultimate testen, nemlig å ha god guacamole, så da blir det nytt besøk der i år. :ler: Guacamolen der er ren og frisk, med skikkelige biter av avocado. Jeg kan ikke fordra guacamole som er blandet ut med rømme, en guacamole skal bestå av avokado, lime og krydder og være litt frisk, med smak av avokado. Ikke gjøres enda fetere og tammere med rømme, så det så! ;)

Etter restaurantbesøket er planen å dra videre til Den Gode Nabo, populært kalt Naboen, for å drikke øl. Her har de et meget godt utvalg av øl både på tapp og flaske, så et besøk her er et must for ølelskere.

Da jeg kom tilbake til hotellet fant jeg meg en kopp varm sjokolade som jeg tok med meg opp på rommet. Satt bare i senga og slappet av med tv og sjokolade til jeg skulle legge meg. Var i utrolig godt humør da jeg la meg, det var så koselig i går, og humøret til EH er så smittende. Gleder meg til i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...