Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

tenkte privat ja, fins jo en haug av forskjellige turer, vinsmaking, mat"turer" osv.. hvor det er lett å dra alene da, for det er liksom lagt opp til å møte folk.

Ikke så lett å finne sånne ting når jeg har begrensa med penger (veldig, veldig begrensa) og ikke kan ta ferien når som helst. Det er et ganske tettpakka program fram til jul nå. Ellers hadde det så klart vært en fin idé :)

wow! hvorfor ringte han så plutselig da??

Tja, sikkert fordi jeg har vært litt sløv med å svare på meldingene hans eller noe sånt. Jeg ble bare så totalt satt ut av at han ringte, så jeg var nok litt avvisende og jeg spurte ikke hvorfor han ringte. Sa jo bare at det passa dårlig :gjeiper:

Jeg som hater å prate i telefonen også, særlig da med en fyr jeg ikke har noe å snakke med om. Tror på en måte han skjønte ting også, for han spurte om jeg kunne ringe seinere, hvis jeg gadd ... Samtidig så blir jeg litt sånn ... det virker som du skjønner at jeg kanskje ikke er så interessert, men likevel så prøver du så jævlig hardt.

Virkelig dagen for å føle meg som en bitch også, som om det ikke er nok at jeg er deppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så lett å finne sånne ting når jeg har begrensa med penger (veldig, veldig begrensa) og ikke kan ta ferien når som helst. Det er et ganske tettpakka program fram til jul nå. Ellers hadde det så klart vært en fin idé :)

Tja, sikkert fordi jeg har vært litt sløv med å svare på meldingene hans eller noe sånt. Jeg ble bare så totalt satt ut av at han ringte, så jeg var nok litt avvisende og jeg spurte ikke hvorfor han ringte. Sa jo bare at det passa dårlig :gjeiper:

Jeg som hater å prate i telefonen også, særlig da med en fyr jeg ikke har noe å snakke med om. Tror på en måte han skjønte ting også, for han spurte om jeg kunne ringe seinere, hvis jeg gadd ... Samtidig så blir jeg litt sånn ... det virker som du skjønner at jeg kanskje ikke er så interessert, men likevel så prøver du så jævlig hardt.

Virkelig dagen for å føle meg som en bitch også, som om det ikke er nok at jeg er deppa.

:ler:

ikke meningen å le av deg altså, bare må le litt av han fyren.

skjønner deg godt, jeg hater også telefoner, spesielt fra folk som du ikke har noe særlig lyst å skravle med.. foretrekker meldinger og msn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

ikke meningen å le av deg altså, bare må le litt av han fyren.

skjønner deg godt, jeg hater også telefoner, spesielt fra folk som du ikke har noe særlig lyst å skravle med.. foretrekker meldinger og msn jeg.

Sendte en melding nå, om at jeg syntes det ble litt mye mas, særlig siden jeg hadde sagt fra at jeg hadde det hektisk for tida osv. Han tok det veldig pent, og var i grunnen enig. Da var den saken ute av verden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete så trøtt jeg er. Må lære meg til at selv om det er koselig å skravle på msn til langt på natt, og natta er en utrolig fin tid å være våken på, så er det ikke så hyggelig neste morgen. Jeg har vært inne i en fin uke der jeg faktisk har vært blid og hyggelig, selv mot en del mennesker som overhodet ikke fortjener det. Kan ikke ødelegge det med å bli gretten og slem fordi jeg er trøtt.

Godfølelsen overfor K er tilbake også. Vi snakka litt på msn i går. Fikk beskjed om å ikke tenke mer på fredagen, sånt skjer i blant, og det var ikke noen krise. Så satt vi og pratet om hverdagslige ting, og det er når vi bare kan ha en normal samtale den ordentlige godfølelsen kommer tilbake.

I dag er det samtale med ernæringsfysiolog på senteret. Håper virkelig at jeg kan få noe fornuftig ut av den, at det ikke bare blir tåpelig pjatt som jeg kan fra før, men at jeg får et skikkelig opplegg.

Noen som vet om noen fine plasser å ha jobbjulebord forresten? Tviler på at budsjettet er særlig høyt, så fancy steder ala Eik og sånn er rimelig utelukket, men jeg vil for alt i verden ikke ha det i kantina sånn enkelte mennesker med økonomisk makt her på huset, ønsker. Hvem vil vel dresse seg opp i fancy outfits for å sitte i kantina og spise kjip cateringjulemat? Ikke jeg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre om samtalen med ernæringsfysiologen!

Ang. julebord så kan kanskje Fjord være et alternativ? Det tilhører samme 'kjede' som Eik tror jeg, men det er billigere. Vi spiste der på bursdagen min, og betalte rundt 500,- for en femretters (som egentlig blir niretters med alle mellomrettene de serverer).

...

OK, det er ikke så mye billigere enn Eik: http://www.restauranteik.no/annenetage.html :gjeiper: Men det går jo an å ta en treretters! :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre om samtalen med ernæringsfysiologen!

Ang. julebord så kan kanskje Fjord være et alternativ? Det tilhører samme 'kjede' som Eik tror jeg, men det er billigere. Vi spiste der på bursdagen min, og betalte rundt 500,- for en femretters (som egentlig blir niretters med alle mellomrettene de serverer).

...

OK, det er ikke så mye billigere enn Eik: http://www.restauranteik.no/annenetage.html :gjeiper: Men det går jo an å ta en treretters! :)

-misa

Hehe, jeg regnet egentlig Fjord i samme gate som Eik ;) Nettopp fordi det ikke er veldig mye billigere og de er samme "kjede". Samtidig synes jeg jo det er litt kjipt dersom man ikke skal kunne spandere litt på det julebordet. Greit at de heller vil bruke masse penger på kick-off, men det er nesten bedre å ikke ha julebord enn å ha et dritkjipt et synes nå jeg da. Vi får se hva budsjettet er på.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, husker eksjobben til eksen hadde julebord på et hotell i Holmenkollen ett år, og kantina det neste. Litt nedtur, kan man trygt si.

Ernæringsfysiolog høres bra ut. Treningssenteret ditt virker som ett der de har litt peil, får tro du slipper å høre det verste pjattet da, for du har jamen peil du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, et julebord burde være litt fancy. :)

-misa

Ja, jeg synes det. Altså, det trenger ikke være 9 retter, fri bar osv. Bare det er koselig, god stemning og hyggelig atmosfære er jeg i grunnen fornøyd. Ja, også god service da så klart. Julebordet i fjor var ikke noe å skryte av, så vi må få til noe bedre i år, og det innebærer ikke julebord i kantina.

Hehe, husker eksjobben til eksen hadde julebord på et hotell i Holmenkollen ett år, og kantina det neste. Litt nedtur, kan man trygt si.

Ernæringsfysiolog høres bra ut. Treningssenteret ditt virker som ett der de har litt peil, får tro du slipper å høre det verste pjattet da, for du har jamen peil du også.

Hehe, det er nedtur ja :gjeiper:

Ja, de har mye god kompetanse på treningssenteret vårt, og de er litt opptatt av å ha et godt tilbud også. Nå har jeg sendt henne en mail da, hvor jeg har presisert hva målet mitt er, så hvis jeg da bare får det vanlige pjattet så nekter jeg faktisk å betale.

Vet ikke helt hvor mye peiling jeg har, jeg tror vel jeg har litt peiling, og noe riktig må jeg jo gjøre. Men greit å få litt input fra noen som skal være eksperter, og få et litt annet perspektiv kanskje. Jeg sliter litt med forholdet til mat, og er nok litt i overkant redd for å spise med tanke på hvor mye jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre rapport fra hva du syns om å gå til ernæringsfysiologen. Finnes det på treningssenteret der du trener?

Ja, senteret har ansatt 2 stk ernæringsfysiologer for å kunne utbedre tilbudet. Alle PT-er har noe utdannelse innenfor ernæring, men ikke på samme nivå som ernæringsfysiologer. Da de begynte å få en del mer spesifikke spørsmål (blant annet fra meg) så fant de ut at de skulle ansette noen som kunne hjelpe til med mer spesielle behov. Veldig positivt synes jeg, så nå er jeg veldig spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Spennende med ernæringsfysiologer da! Kan jeg spørre ca hva prisen på treningssenteret ditt er på? Jeg sitter og er litt :overrasket: over prisen hos Elixia, men jeg har liksom ikke noe sammenligningsgrunnlag; jeg aner ikke hva som er ansett som vanlig pris på et treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med ernæringsfysiologer da! Kan jeg spørre ca hva prisen på treningssenteret ditt er på? Jeg sitter og er litt :overrasket: over prisen hos Elixia, men jeg har liksom ikke noe sammenligningsgrunnlag; jeg aner ikke hva som er ansett som vanlig pris på et treningssenter.

Elixia og Sats er veldig dyre, mitt treningssenter ligger på 475 kr i måneden. Det finnes jo billigere sentre enn det også, men synes det er en veldig grei pris i forhold til hva man får på senteret mitt. :)

Veldig spennende med ernæringsfysiologen :Nikke: Jeg synes hun var flink, og hun var veldig søt, så nå har jeg fått noen mål å jobbe med. Kommer med fyldig resultat om litt. Fikk mye å tenke på og fordøye, og dessuten er jeg suuuuulten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var litt mye å skrive om og prosessere, så det tok litt tid. I tillegg satt jeg med J og prøvde å hjelpe ham med jobbsøknad. Poster innlegget i treningsdagboka mi, men jeg fikk i det minste bekreftet at jeg gjør stort sett alt riktig, med unntak av at jeg spiser for lite. Jeg må putte inn 2 mellommåltider til, kommer jo til å føle at jeg ikke gjør annet enn å spise. Har fått litt råd og tips til hva/hvordan jeg kan spise da, så forhåpentligvis klarer jeg det.

Kommer nok også til å slite litt med å se at kcal-inntaket mitt øker. Jeg har kjørt meg litt fast i hvor mye jeg kan spise, og nå må jeg spise en god del mer enn det. Det tror jeg kanskje blir største bøygen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt vektnedgang som er hensikten med å gjennomgå kostholdet ditt, eller andre grunner? Ja, jeg skal sjekke treningsdagboka di og se også, slikt stoff får jeg aldri nok av :ler:

(Jeg betaler bare 450 på mitt Elixia, gitt, men da tror jeg arbeidsgiver er generøs og sponser med en 50-lapp i mnd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt vektnedgang som er hensikten med å gjennomgå kostholdet ditt, eller andre grunner? Ja, jeg skal sjekke treningsdagboka di og se også, slikt stoff får jeg aldri nok av :ler:

(Jeg betaler bare 450 på mitt Elixia, gitt, men da tror jeg arbeidsgiver er generøs og sponser med en 50-lapp i mnd.)

Nei, hadde det vært vektnedgang som var målet så hadde jeg nok ikke fått beskjed om at jeg spiste for lite. ;) Målet er å få litt mer muskelmasse og gå ned i fettprosent, samtidig som vekta skal holde seg noenlunde på samme nivå. :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frustrert nå. Satt og dillet hjemme i går med en webløsning for firmaet. Ting fungerte ikke skikkelig, så jeg poket på K for å få ham til å teste litt. Siden han ikke svarte poket jeg J i stedet og han hjalp meg. Han er jo også egentlig bedre å spørre siden han driver med webutvikling, og kunne hjelpe meg med å finne kilden til problemet og en løsning.

Uansett, K kom på mens jeg var borte og lurte på hva det var, og jeg svarte at jeg ikke trengte ham lenger. Så kommer han på i dag og er nysgjerrig på hva som var greia og hinter veldig tydelig til kofferttenkning på alt jeg sier. Hva er vitsen? Han har gjort det klart at han ikke synes det er noen god idé å ha noe fysisk forhold, hvorfor da erte meg opp? Som om ikke jeg tenker nok på det fra før. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...