Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Si ifra hvis du finner ut hvor de selger slike, jeg trenger også en :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Si ifra hvis du finner ut hvor de selger slike, jeg trenger også en :klemmer:

Hehehe, hvis jeg faktisk finner noe sånt, så skal jeg si i fra :fnise:

Da er jeg i Stockholm. Hotellet er absolutt bra, men ikke helt fornøyd med at man må betale ekstra for internettilgang. Det virker litt gammeldags.

Rommet er romslig, og senga ganske bred til å være enkeltlseng. Dessverre er det ingen norske tvkanaler på rommet (hvorfor i alle dager er det ikke det? Det er da det når man er på hotell i Danmark?)

Har nettopp vært ute og spist og er litt småbrisen :ler: Endte opp på Restaurant Michelangelo. Absolutt en hyggelig og bra italiensk restaurant i Gamla Stan. Lokalet er trivelig, med hvite murvegger og flisgolv. Dette er en populær restaurant, den var rimelig full da jeg kom mellom 20 og 20:30 og fullere ble den.

Jeg bestilte Zuppa di cozze riviera - blåskjell med tomatsuppe, servert med hvitløksbrød. Fikk masse blåskjell, og suppa var som beskrevet full av hvitløk og persille. Hvitløksbrødet smakte virkelig hvitløk, men var dessverre litt brent. En god forrett, men i forhold til at den skulle være smaksatt med piri-piri hadde jeg forventet at det var ørlite grann mer sting i den. Uansett skal de ha stort pluss for mange blåskjell.

Til hovedrett valgte jeg pasta. Jeg så porsjonene med kjøtt, og kjente at jeg orket ikke en såpass stor kjøttrett i dag. Både kjøtt- og fiskerettene var store, og så helt nydelige ut. Jeg bestilte Fettuccine Montanaro. Tagliatelle med pancetta, parmesan og Karl-Johansopp i kremet hvitvinssaus. Det smakte veldig godt, og jeg var spesielt fornøyd med at kremet hvitvinssaus ikke betydde en fyldig fløtesaus med litt hvitvin i, i stedet var det en litt kremet/tykk hvitvinssky øst over pastaen.

Parmesanen var skikkelig myk og virket fersk, ikke en tørr, ferdigrevet parmesan som hadde stått for lenge. Litt skuffet over at jeg ikke ble tilbudt nykvernet pepper. Jeg så pepperkvernen på et annet bord, så normalt går jeg ut fra at man blir tilbudt dette, men min kelner virket en smule rar og bortreist, så tipper det bare var det som var problemet.

Til å drikke bestilte jeg en mugge med husets hvitvin. Denne finnes i størrelsesorden 23 cl, 50 cl og 75cl. Jeg bestilte 50 cl. Husets hvitvin er helt ok, tørr uten å være snurpete, og helt grei å bestille hvis man er alene. Dersom man er 2 eller flere bør man nok bestille en flaske.

Jeg valgte blåbærpannacotta og espresso til dessert. Pannacottaen ble servert med blandede bær (rips, bringebær og blåbær), en bringebær- og pasjonsfruktsaus, kjeks, stjernefrukt og physalis. En god dessert, men kanskje litt tam? Espressoen var i bitreste laget. Jeg er veldig glad i sterk kaffe, men denne var rett og slett bitter, så jeg skjønner godt hvorfor personene på nabobordet pøste på med sukker.

Hovedsaklig vil jeg nok si at det eneste som virkelig var noe å utsette på var servicen. Kelneren min var lite oppmerksom, og en smule rar. Nå virket det som om de fleste andre som jobbet der var mer oppmerksomme og interesserte enn min kelner, så jeg skal ikke si for mye om dette.

Må også nevne at en av kelnerne kom bort til meg og sa at det var to herremenn som gjerne ville spandere noe på meg, så dersom jeg ønsket noe mer så måtte jeg bare si i fra. Da hadde jeg allerede spist meg god og mett (dessverre), men det var jo hyggelig gjort likevel.

Jeg satt med utsikt til døra, og smilte til to unge herremenn da de kom inn døra, så regner med at det var dem som var galante nok til å ønske å spandere noe på meg.

Kort oppsummert er Michelangelo absolutt et hyggelig sted å gå for italiensk mat. Atmosfæren i restauranten er hyggelig og maten er god. Hvorfor ikke gå for en 4-retters, italian style, med forret, pasta, kjøtt- eller fiskerett og dessert. Pastarettene er definitivt tilpasset en slik ordning, mens kjøtt- og fiskerettene er rikelig posjonert.

Jeg gikk forbi den andre restauranten jeg vurderte, Papa Sisto, på vegen og denne var ikke på langt nær like full som Michelangelo. Uvisst om dette var fordi det tross alt er onsdag og Papa Sisto ligger litt mer bortgjemt enn Michelangelo, eller om det er et tegn på at maten ikke er like fantastisk. Papa Sisto så også koselig ut, og menyen deres er også fristende.

Sitter nå og ser på Black Adder på tv4+. Er en smule søvnig og brisen. Regner med at jeg legger meg når dette er ferdig. Har grublet mye i dag, tenker veldig på ting som ble sagt i går. Kan ikke spørre K om hva han egentlig mente heller, selv om jeg mer enn noen gang lurer på hva som er greia og gjerne skulle hatt noen svar.

I morgen blir det jobb, deretter trening på et satssenter ikke så langt unna, og 3-retters middag her på hotellet regner jeg med. Man må jo nesten benytte anledningen til å spise på en restaurant med stjerne i Michelinguiden når den finnes på hotellet man bor på ;) Dessuten er det veldig praktisk i forhold til trening etter jobb.

Endret av *Enigma*
Skrevet

Dersom dere er på romantisk tur med kjæresten til Stockholm og ønsker å spise nydelig mat og har råd til de,t er Leijontornet absolutt å anbefale. Særlig imponerte de to siste rettene med tilhørende drikke til, meg.

Middagen i seg selv var ikke så ille dyr. 4 retter for 700 kr er definitivt overkommelig. Vinpakken til var omtrent like dyr. Med et glass vin mens jeg ventet på bord, og en dobbel espresso som avslutning ble regninga på 1543 svenske kroner. Så mye har jeg aldri betalt for en middag før, men så definitivt verdt det.

Leijontornet er en utrolig hyggelig og stilig restaurant. Det er svært få bord her (max 10), så man er nesten nødt til å bestille bord på forhånd. Jeg var heldig som fikk bord uten å ha bestilt. Flere ble avvist da de kom for å høre om det var mulig å få spise her.

Dessverre fikk jeg ikke med meg så mye av hvilken drikke som ble servert til maten. De hadde en drikkepakke som passet utmerket til, men denne er ikke listet opp noe sted. Må innrømme at det var de 2 siste rettene som utmerket seg mest, i tillegg til aqua vitae-osten i 2. retten. Skulle gjerne hatt mer av den osten. En liten terning på størrelse med en liten terning feta var ikke i nærheten av nok.

Jeg fikk også servert litt lett snacks før 1. rett, vanskelig å forstå hva alt var, men snacksen bestod blant annet av tørket reinkjøtt (nydelig), fiskeskinn (sprøstekt? kunne godt unnvært denne), "kjærlighet på pinne" i form av frityrstekt kamskjell?, kyllingskinn og et eller annet kunstnerisk som jeg overhodet ikke skjønte hva var.

Menyen kan for øvrig studeres her. Jeg valgte Skilleby - Österlen. Til rett nr. 2 fikk jeg servert en svensk Aqua vitae, og til desserten fikk jeg servert 10 år gammel Graham Tawny Port. Det var vel det jeg fikk med meg av drikke, bortsett fra at første glasset var en helt ok hvitvin, og til anden en god, rød burgund.

Må innrømme at jeg følte meg litt utilpass ettersom jeg åt alene. Jeg var ikke den eneste som kom alene og servitørene gjorde sitt beste for at jeg skulle ha det bra, men likevel savnet jeg noen å dele det hele med. Det var en veldig, veldig bra opplevelse, restauranten kan definitivt anbefales!

Skrevet
Dersom dere er på romantisk tur med kjæresten til Stockholm og ønsker å spise nydelig mat og har råd til de,t er Leijontornet absolutt å anbefale. Særlig imponerte de to siste rettene med tilhørende drikke til, meg.

Middagen i seg selv var ikke så ille dyr. 4 retter for 700 kr er definitivt overkommelig. Vinpakken til var omtrent like dyr. Med et glass vin mens jeg ventet på bord, og en dobbel espresso som avslutning ble regninga på 1543 svenske kroner. Så mye har jeg aldri betalt for en middag før, men så definitivt verdt det.

Leijontornet er en utrolig hyggelig og stilig restaurant. Det er svært få bord her (max 10), så man er nesten nødt til å bestille bord på forhånd. Jeg var heldig som fikk bord uten å ha bestilt. Flere ble avvist da de kom for å høre om det var mulig å få spise her.

Dessverre fikk jeg ikke med meg så mye av hvilken drikke som ble servert til maten. De hadde en drikkepakke som passet utmerket til, men denne er ikke listet opp noe sted. Må innrømme at det var de 2 siste rettene som utmerket seg mest, i tillegg til aqua vitae-osten i 2. retten. Skulle gjerne hatt mer av den osten. En liten terning på størrelse med en liten terning feta var ikke i nærheten av nok.

Jeg fikk også servert litt lett snacks før 1. rett, vanskelig å forstå hva alt var, men snacksen bestod blant annet av tørket reinkjøtt (nydelig), fiskeskinn (sprøstekt? kunne godt unnvært denne), "kjærlighet på pinne" i form av frityrstekt kamskjell?, kyllingskinn og et eller annet kunstnerisk som jeg overhodet ikke skjønte hva var.

Menyen kan for øvrig studeres her. Jeg valgte Skilleby - Österlen. Til rett nr. 2 fikk jeg servert en svensk Aqua vitae, og til desserten fikk jeg servert 10 år gammel Graham Tawny Port. Det var vel det jeg fikk med meg av drikke, bortsett fra at første glasset var en helt ok hvitvin, og til anden en god, rød burgund.

Må innrømme at jeg følte meg litt utilpass ettersom jeg åt alene. Jeg var ikke den eneste som kom alene og servitørene gjorde sitt beste for at jeg skulle ha det bra, men likevel savnet jeg noen å dele det hele med. Det var en veldig, veldig bra opplevelse, restauranten kan definitivt anbefales!

åh jeg skulle så gjerne sittet på andre siden av bordet for deg i kveld! :jepp:

:hug:

Skrevet
åh jeg skulle så gjerne sittet på andre siden av bordet for deg i kveld! :jepp:

:hug:

Skulle veldig gjerne hatt deg der :klemmer:

Skrevet

INNOM FOR Å ØNSKE EN GOD MORGEN!

:rope:

:ler:

Skrevet
INNOM FOR Å ØNSKE EN GOD MORGEN!

:rope:

:ler:

Takk for det :) Den var ikke så aller verst, stakk ut på en løpetur kl 8 for å rekke det før jeg nå stikker i barneselskap etter en dusj og litt mer mat ;)

Skrevet

Dæven man blir ør i huet av å sove 11 timer. Husker ikke sist jeg sov så mye, kan vel tyde på at jeg trengte det. Føler at hele livet mitt bare har vært satt på hold de siste ukene, har ikke hatt overskudd til å bry meg om noe som helst. Håper det kan bli litt annerledes framover.

Våknet opp til melding fra K i morges. Han hadde lest på facebook, og lurte på om jeg var deppa. Siden når begynte han å bry seg om det?

Fredagen på jobb var gørr kjedelig, det var egentlig alt for få på jobb de dagene jeg var der til at mye kunne bli gjort. Ergo virker hele turen litt bortkasta jobbmessig. Flyet mitt gikk ganske seint, så jeg rakk en tur tilbake til sentrum for å spise før jeg dro ut på flyplassen. Spiste på Jensen's bøffhus. Tror ikke jeg gjør det igjen :gjeiper: Det var kjipere enn Big Horn!

Kom meg greit til flyplassen, flyet ble boardet i tide, og så fikk vi beskjed om at flyet ikke ville få tillatelse til å fly før 20-30 minutter etter planlagt avgang. Festlig! Dermed kom vi seinere til Oslo enn planlagt, det ble litt rot og tull med leiebilen jeg skulle hente, men alt ordnet seg til slutt. Var ganske sur og trøtt da jeg var hjemme i halv ellevetida på kvelden. Jeg som hadde trodd jeg skulle kunne være hjemme før 21:30.

I går var det tid for å feire bursdagen til niesa mi. Bursdagen skulle begynne kl 12, så det var bare å stå opp tidlig. Jeg klarte å få lurt inn en løpetur før jeg dro. Var litt nervøs for at den bursdagen skulle være som de tidligere med hele familien på begge sider. Denne gangen var det bare farmoren som var der, heldigvis. Jeg var ikke i mitt mest sosiale hjørne i går, så jeg hadde ikke orket besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn med kjærester osv. Min egen familie + bestemor på farssiden var mer enn nok.

Var utslitt da jeg kom hjem, bestilte mat, satte meg i sofaen og der ble jeg resten av kvelden til jeg fant ut at det var greit å legge seg i 21:30-tida. Fikk sett resten av We were soldiers. Begynte på den en helg tidligere i høst, men orket ikke se den ferdig. Det passet perfekt i går, da jeg tviler på at jeg hadde holdt gjennom en hel film.

I dag må jeg prøve å få ryddet litt her, så skal jeg en tur på langkjøring spinning, og kanskje prøve å få gått en liten tur. Har jo bil og kunne kanskje kjørt en tur til Sognsvann eller noe sånt?

Skrevet

Det ble bare sofaen etter treningsøkta i går. Eide ikke overskudd, så satt pal med pc og tv-en. Hadde håpet å få være litt sosial i går også, men orka ikke be K nedover og var litt for feig til å be meg selv oppover til ham. Prøvde å hinte litt, men.

Fikk nå stemt da i det minste. Vurderte sterkt å utsette det til i dag, men fant ut at det bare var teit å utsette det når eneste grunnen var at jeg ikke gadd å lette på ræva.

Jeg er tydeligvis et samtaleemne på jobb om dagen. Skulle hjelpe en av kollegaene mine, og hun måtte da nevne i telefonen til en annen kollega at hun kjente meg jo nesten ikke igjen. Jeg var jo blitt så lys og så sylslank, og dermed ble vekta mi og hvor mye jeg hadde gått ned, og hvordan jeg hadde klart å gå ned et tema. Hmm, følte meg litt ukomfortabel da ja, selv om det selvsagt bare var positivt ment. Synes sånne ting er litt vanskelig å snakke om jeg da. Men alle kommenterer det om dagen, både at jeg har blitt tynnere og at jeg ser så mye freshere og mer approachable ut nå som jeg er blond. Det er tydeligvis en fin måte å få folk til å tro at jeg har det bra på.

Fikk resultatet av lønnsoppgjøret i dag også. Går opp 20 000 i året. Helt greit egentlig. Det blir i det minste noe igjen, selv etter skatt. Blir særdeles deilig denne måneden da jeg får etterbetalt for juli og august. De pengene kommer godt med. Har vært litt dårlig på økonomisk styring nå i sommer, så nå er det full skjerpings framover. Det er ikke noe stort problem, men jeg har ikke akkurat noe ønske om å få problemer. Derfor må jeg prøve å være litt flink framover og ikke sløse.

Skrevet
:kyss2: Håper vi sees i dag!

Det gjør vi nok. Planen er å stikke på Løplabbet nå rett etter jobb (lønninga var vel en 6 000 kr høyere enn den vanligvis er, med all overtida + etterbetaling av lønn), også stikke og trene sånn i 20 - 20:30-tida.

Sitter her med en uggen følelse. Var og løp med K i går, og han lurte på om jeg var deppa om dagen. Orka ikke snakke med ham om det da. Fikk liksom ikke fram noe glupt å si. Så skrev jeg en melding til ham på msn i går kveld. Aner ikke om han har sett den eller ikke. Han har ikke kommentert den. Angrer litt på at jeg skrev den, og har ingen god følelse ettersom han ikke har kommentert det som stod. Klart, det kan hende han ikke har sett den, eller så vet han ikke helt hva han skal si, og det er det jeg er litt redd for.

Vel, vel. Kan ikke gå og gruble på sånne ting. Skyve det unna og konsentrere seg om andre ting er vel det beste.

Skrevet
:goodbye:

:klem1:

:vinke:

Har det ikke helt godt om dagen. Er så sliten at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Uansett om jeg får lagt meg tidlig så er jeg så trøtt om morgenen at det er et slit å komme seg opp. Jeg er utrolig nærtagende, fordi jeg er nedfor og sliten, og jeg sliter på jobb fordi jeg er trøtt og ukonsentrert.

På en måte har jeg lyst til å rømme vekk fra alt for en liten stund, men jeg vet jo at det egentlig ikke hjelper. Been there, done that. Ikke har jeg tid til et sånt stunt før i november heller, ettersom det er mye som skjer framover.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å snu denne trenden. Får vel bare håpe det går over. Det gjør jo som regel det, i det minste for en stund.

Skrevet

:troest: Spiser du nok om dagen? Da jeg var på diett i januar så hadde jeg null energi + var sliten, trøtt og uopplagt ofte. Det gikk også ut over nattesøvnen. Mat har helt klart en del å si, men jeg regner med at det nok ikke bare er det. Håper hvertfall at trenden snur kjapt, det er aldri morsomt å være i sånne svarte hull. :klemmer:

-misa

Skrevet
:troest: Spiser du nok om dagen? Da jeg var på diett i januar så hadde jeg null energi + var sliten, trøtt og uopplagt ofte. Det gikk også ut over nattesøvnen. Mat har helt klart en del å si, men jeg regner med at det nok ikke bare er det. Håper hvertfall at trenden snur kjapt, det er aldri morsomt å være i sånne svarte hull. :klemmer:

-misa

Jeg har god kontroll på maten, spiser skikkelig og spiser sunt og er ikke på diett, så det er nok ikke det som er problemet (tror jeg). Men jeg har som deg null energi, er så trøtt og uopplagt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Nå skal jeg jo til helsesjekk i morgen, så kanskje de finner ut av noe da. Har tidligere slitt med lave jernverdier og sånn, og da var jeg litt som nå. Uansett hvor mye jeg sov så var jeg helt borte vekk. Nå gjøres det ekstra tungt av at jeg er så deppa i tillegg, også blir jeg enda mer deppa av å være trøtt og uopplagt, også har man en ond sirkel.

Skrevet

Hm, høres ut som meg i mørketidene nordpå før. Skikkelig kjipt er det!! Håper de finner ut noe på testen i morgen, det kan jo hende at du "bare" mangler noe. Tar du tran/Omega-3 eller noe? Kanskje du skulle ta deg helt treningsfri en helg og kun tenke på andre ting, gå en tur rundt Sognsvann feks. Det kan jo hende at kroppen sier fra om at det er for mye. Men, dette blir jo ren gjetting fra min side, vil bare gi prøve å gi noen tips. :)

-misa

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...