Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Akkurat nå er det veldig lite motiverende å sitte på jobb. Skulle mye heller vært ute i parken med en bok, ipoden min, litt godt selskap, jordbær, druer, vannmelon, moreller, kanskje en flaske hvitvin? Det frister mye mer :Nikke: Oh, og litt skikkelig god skinke og ost. :sikle:

I stedet sitter jeg her på jobb, kjenner at jeg er irritabel, har ikke tålmodighet med folk som ikke klarer å forklare problemet sitt osv. Merker at varmen og været påvirker meg ja. Ikke har jeg lyst til å shoppe i dag heller. Håper den shoppinga går fort unna. Er så sinnsykt klar for ferie nå, særlig siden været er så fantastisk! :sukk:

ÅÅÅÅ, det hadde vært noe! Deilig med utevær :) Nå skyet det litt over her ute på Lysaker, men..

Shoppingen går sikkert kjempefint, prøv å snu det til noe positivt :jepp: Du skal jo få masse nytt og fint!

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ÅÅÅÅ, det hadde vært noe! Deilig med utevær :) Nå skyet det litt over her ute på Lysaker, men..

Shoppingen går sikkert kjempefint, prøv å snu det til noe positivt :jepp: Du skal jo få masse nytt og fint!

Nåja, det er liksom sånne ting jeg ha, det er ikke morsom shopping, jeg skal ha nye sko, ny veske og nytt undertøy. Veska og skoene blir egentlig i en farge jeg ikke bruker noe særlig, men det passer til kjolen min, og det vil jo gå til en del andre klær jeg har også ... håper jeg ... :gjeiper: Man kan bruke gull til rødt, kan man ikke? Man kan bruke det til hvitt i alle fall, selv om jeg foretrekker sølv ... Også kan jeg bruke det til svart :Nikke:

Er bare det at hvis jeg hadde vært litt flinkere og tenkt litt og bestemt meg litt tidligere, så kunne jeg gjort det unna før. Nå må jeg få gjort det i dag (vil ikke ødelegge hele lørdagen med shopping) og da blir det ikke noe positivt over det ;)

Vet i det minste hva jeg skal ha da, så så lenge butikkene har det inne, så skal det gå bra *krysse fingre*

Skrevet

Faen! E kommer på onsdagen. Ikke nok med det, han kommer tidlig på onsdagen. :murvegg: Det passer meg ikke i det hele tatt. Jeg har jo vedlikehold dagen før og jeg skal jobbe på torsdagen, så det blir litt stress. Dessuten må jeg da være sosial og opplagt noe jeg aldri er dagen etter vedlikehold. I tillegg fucker det opp treningsopplegget mitt, matopplegget mitt, jeg får ikke privatliv ... Han merka jo at jeg ikke akkurat var superhappy over at han kommer, så han sa han kunne finne seg et annet sted å sove, men ... jeg kan jo liksom ikke la han gjøre det heller. Så kommer han med sånne teite kommentarer og sånn nå.

Klart, ikke koselig å vite at man egentlig er uønsket, men han har vært teit og irriterende i hele dag (jada, jeg har en litt dårlig dag i dag). Usj. Jeg har ikke lyst til å møte ham som det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb på onsdag. Da vil jeg jo slappe av, koble helt ut, være aleine. Ikke får jeg tid til å fikse ordentlig her heller, og ... blæh! Faen!

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Å æsj, den følelsen er så ekkel! :troest:

Håper du sover godt i natt, gleder meg til i morgen. Jeg kommer til å prøve å være på trening halv fire :jepp:

:hug:

Skrevet
Å æsj, den følelsen er så ekkel! :troest:

Håper du sover godt i natt, gleder meg til i morgen. Jeg kommer til å prøve å være på trening halv fire :jepp:

:hug:

Synes det er skikkelig kjipt, også føler jeg meg ordentlig bedriten som ga så klart uttrykk for at det overhodet ikke passet at han kom da. Jeg er bare veldig glad i friheten min og privatlivet mitt, og da passer det ikke med besøk, særlig ikke etter en sånn jobbedag som jeg får tirsdagen. En ting er hvis man har kjæreste/samboer, men å ha en person på besøk på den måten blir noe helt annet. Jeg slapper ikke like godt av med E, jeg kjenner ham ikke godt nok og han har en tendens til å være så tydelig på at han liker meg.

Vel, jeg får dra ham med meg for å trene onsdag ettermiddag, samme med torsdag. Han slipper ikke unna treninga nei :gjeiper: Blir fin mulighet til å terpe teknikk og pushe ham litt ekstra da, for så vidt. Ikke at jeg får like mye ut av treningene når jeg trener med ham, for jeg må jo coache ham, men jeg tåler vel sikkert det en ukes tid. Jeg har nemlig store planer om å dra ham med på trening også mens vi er i Edinburgh. Jeg dropper ikke trening i nesten en uke, særlig ikke når jeg vet det blir ekstra alkohol og god mat. Da må det trenes for å veie opp for utskeielsene.

Heldigvis gikk shoppinga noenlunde greit i går. Både i skobutikken og når jeg skulle kjøpe veske gikk jeg bare rett inn og ut igjen. De hadde det jeg skulle ha, og veska fra Morris var billigere enn jeg hadde fryktet. Det tok ikke lange tida å få unna de innkjøpene. Undertøy derimot var verre. Var innom La Senza, og ble som alltid når jeg er innom La Senza-butikkene i Oslo, dypt skuffet. Ikke har de utvalg når det gjelder små størrelser med stor cup, og ikke har de like bra utvalg av kolleksjonene. Tåpelig at en undertøysbutikk som La Senza skal gjøre som veldig mange andre undertøysforretninger i Norge, satse på at stor cup == stor størrelse generelt, er man liten, har man ikke behov for større enn C-cup. Da forsvinner hele vitsen med å kunne gå noe annet sted enn H&M for å kjøpe undertøy. :sur: Greit at La Lina er genialt, men dit er det mer styr å komme seg enn til f.eks Bogstadveien.

I tillegg var butikken uhorvelig varm, det var virkelig ubehagelig der inne. Både skobutikken og Morris var deilige og svale, men å gå inn på La Senza var som å komme inn i en bakerovn. Som om ikke det var nok får jeg fnatt av de som jobber på disse butikkene i Norge. De har ikke peiling, og de er ikke serviceminded. Nei, takke meg til å gå på La Senza i Storbritannia. Fant heldigvis ut i morges at jeg har en stroppeløs bh som sitter utmerket, en jeg egentlig hadde glemt at var såpass bra. Mest fordi den har røket i stroppefestet, slik at jeg ikke kan bruke den med stropper. Nå skal jeg jo ha stroppeløst under kjolen, så da er det ikke noe problem. Prøvde den på i morges, og den satt som et skudd.

Får teste den litt ekstra ut i kveld kanskje. Vurderer å dresse meg skikkelig opp, med sexy sommerkjole og høye hæler. :sjarmor:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Får teste den litt ekstra ut i kveld kanskje. Vurderer å dresse meg skikkelig opp, med sexy sommerkjole og høye hæler. :sjarmor:

YEY! På meg blir det mest sannsynlig kort brun silkekreppkjole fra Kina og ballerinasko. Om jeg ikke finner noe i byen i dag, jeg har tatt ut en feriedag og skal på shopping! Nye shortser here i come!! Kanskje det blir noen sko i tillegg :)

Et godt tips for å kjøpe BH, Change! De har butikk i Majorstuhuset (den er forsåvdt ganske liten da), og en litt større på Oslo City. Tror det finnes enda større avdelinger på noen andre sentere i området også. De er etter min erfaring veldig gode på service og vet hva de selger, samtidig blir du ikke totalt loppet og kan fint få undertøy til 350kr for BH, noe som er mye billigere enn endel andre steder. Jeg har handlet nesten utelukkende der de siste årene. Har vel kjøpt noen litt dyrere sett også må jeg innrømme ;) Verdt et forsøk i allefall, og går man inn og forteller hva man vil ha er de behjelpelige med målebånd, størrelser og kommer inn i prøverommet for å sjekke at ting sitter som det skal etc. Litt uvant til å begynne med, men veldig bra da du faktisk vet om du kjøper riktig størrelse eller ikke.. Er vel kanskje vanlig de fleste steder nå til dags, men jeg føler at de ofte har peiling der, i allefall damene som jobber på Oslo City.

Skrevet
YEY! På meg blir det mest sannsynlig kort brun silkekreppkjole fra Kina og ballerinasko. Om jeg ikke finner noe i byen i dag, jeg har tatt ut en feriedag og skal på shopping! Nye shortser here i come!! Kanskje det blir noen sko i tillegg :)

Et godt tips for å kjøpe BH, Change! De har butikk i Majorstuhuset (den er forsåvdt ganske liten da), og en litt større på Oslo City. Tror det finnes enda større avdelinger på noen andre sentere i området også. De er etter min erfaring veldig gode på service og vet hva de selger, samtidig blir du ikke totalt loppet og kan fint få undertøy til 350kr for BH, noe som er mye billigere enn endel andre steder. Jeg har handlet nesten utelukkende der de siste årene. Har vel kjøpt noen litt dyrere sett også må jeg innrømme ;) Verdt et forsøk i allefall, og går man inn og forteller hva man vil ha er de behjelpelige med målebånd, størrelser og kommer inn i prøverommet for å sjekke at ting sitter som det skal etc. Litt uvant til å begynne med, men veldig bra da du faktisk vet om du kjøper riktig størrelse eller ikke.. Er vel kanskje vanlig de fleste steder nå til dags, men jeg føler at de ofte har peiling der, i allefall damene som jobber på Oslo City.

Change ligger jo da litt enklere til ja. Kanskje verdt å sjekke ut. Nå er jeg vant med å bli målt etter å ha vært på LaLina på St.Hanshaugen og LaSenza og Bravissimo i Storbritannia, så det ser jeg ikke på som noe problem ;) Så lenge de faktisk har bh-er som er små i omkrets og litt større i cup så er jeg fornøyd.

Tror jeg kjører hvit, kort, sexy sommerkjole i dag, og kanskje gå inn gullskoene mine før bryllupet? De virket utrolig behagelige å gå i. Skyhøye hæler, men de er såpass oppbygd foran, uten å se ut som platformsko, så de virket ikke høye i det hele tatt. Må jo være litt snasen når alle hunksa (*host*) fra senteret kommer på fest :fnise: E er sjalu, siden jeg skal på fest med sikkert en hel haug hunks :roll: Jeg får mark av oppførselen hans i blant.

Er du med ut på byen etterpå forresten? Jeg vurderer sterkt å gjøre Oslo utrygg i kveld/natt :sjarmor:

Skrevet

Og gullkornene fra den skarpeste kniven i skuffen på jobb, renner inn her:

- Sushi er _så_ mye bedre hvis det er stekt eller grilla.

- Oliven er litt som sushi. Enten så elsker du det, eller så hater du det. Jeg synes oliven er sånn helt greit. Det er ikke kjempegodt, men det er greit i enkelte retter. Eh ... ja? :gjeiper:

Gjest Ansjoni
Skrevet

- Oliven er litt som sushi. Enten så elsker du det, eller så hater du det. Jeg synes oliven er sånn helt greit. Det er ikke kjempegodt, men det er greit i enkelte retter. Eh ... ja? :gjeiper:

:skratte:

Den siste der, den var ubetalelig!!

Skrevet

:skratte: Ja sånn kan man også tenke på det.

Skrevet

:ler: Så utrolig bra! Du burde lage en "gull fra ansattmunn"-bok. :laugh:

-misa

Skrevet

:fnise:

for en dust!

vil gjerne se bilde for når dere skal ut -du høres lekker ut! :nigo:

ellers så håper jeg at E ikke gir deg for mye bry.. skjønner at det kan føles slitsomt!

:klemmer:

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg vil også se bilde!!! :wow:

Ligger det ingen Triumph-butikker i Oslo? I skien har de en med overraskende godt utvalg, både i modeller og størrelser. Jeg pleier å "gå istykker" bh-er fra H&M o.l. i løpet av to måneder, da begynner de å se slitt ut, men Triumph-bhen ser fortsatt splitter ny ut, enda den har vært brukt omtrent hver eneste dag siden det :nigo:

Håper du koser deg i kveld :klem:

Skrevet

Grafica: Jeg kjøper aldri, aldri, aldri H&M, og Triumph har ikke størrelser som passer meg, jeg bruker ikke standardstørrelser i bh. Jeg må i enda mer spesialforretning enn Triumphbutikker for å finne en størrelse som passer meg. Ergo er det ikke så voldsomt utvalg i butikker jeg kan gå i. La Lina er kjempeflott, men ligger litt utenfor allfarvei, La Senza er genial i Storbritannia, men ikke i Norge og nå har jeg altså blitt tipset om Change av lucy. Change skal sjekkes ut etterhvert, men jeg fant altså igjen en genial, stroppeløs bh i skuffen som satt perfekt. Ingenting er bedre enn å spare penger på å slippe å kjøpe nytt.

Det ble heldigvis tatt minimalt med bilder av meg. Men kvelden har vært veldig hyggelig. Riktignok hang slitsomme M på oss som en klegg fra ganske tidlig på kvelden, men sånt må man vel regne med.

Dagen har egentlig gått i ett. Syklet fra jobb til trening, møtte lucy og hyggelige M, trente en stund, syklet hjem og fikk stæsjet meg opp i hvit, kort sommerkjole med gullsko og gullveske og stakk tilbake til senteret. Der traff jeg igjen lucy og hyggelige M og satte meg ved dem. Vi drakk litt vin, fikk etterhvert spist litt mat, skravlet enda mer, pratet litt med de få ansatte som tok seg bryet med å sette seg ved oss som er medlemmer i stedet for å menge seg med andre ansatte, og koste oss masse.

Vi endte opp med å sose litt rundt da, i jakten på et sted som hadde snacks, det fant vi ikke, så vi endte til slutt opp tilbake ved senteret. Der ble vi ikke lenge, for da tror jeg piffen var gått ut av de fleste av oss. Bestemte meg for å tusle de 3 km hjem, det var jo godt og varmt, og 3 km er ikke så ille. Tok av meg skoene da, fordi å tusle hjem i 10 cm høye hæler tar tid, og jeg ville komme fortest mulig hjem.

Fikk et eller annet hespetre bak meg da jeg gikk. Hun begynte å kommentere at jeg gikk barbeint, og: hadde jeg vondt i beina ja? Ja, sånn gikk det når man på død og liv skulle være så jålete og stæsje seg i gullsko og hele pakka, ja. Og sånn fortsatte hun. Orket ikke snu meg og svare henne, gadd ikke la meg provosere, rett og slett fordi det var tydelig at det var det hun ville.

Kunne jo snudd meg og gitt henne en leksjon om hvor støl man blir av å trene tung styrke på beina, og at selv om det egentlig er mer behagelig å gå i sko enn å traske barbeint på ruglete asfalt, så går det litt for sakte å gå i høyhælte sko og jeg ville hjem, i tillegg gjorde det sabla vondt der jeg var støl :gjeiper: Så, eh nei, føttene var ikke vonde, ikke før etter 2 barbeinte km. :gjeiper:

Dumme meg stakk innom Deli de Luca og kjøpte sjokolade og Cola Zero på vei hjem. Så mye for kaloribudsjett og greier. Doh! Jaja, jeg får være flink neste uke :roll: Kanskje jeg klarer å være flink i helga også, dersom jeg ikke får besøk av K. Nå håper jeg såklart at jeg får besøk jeg da, tror kanskje det er gode sjanser for det også. Vi får se. Orker ikke gjøre meg noen forhåpninger. Da vil jeg heller satse på å komme meg ut på Hovedøya i morgen, og kose meg der i hyggelig selskap, så får alt annet bare bli en bonus.

Skrevet

Ca 5 timers søvn er ikke nok. Absolutt ikke nok ... Ikke etter fylla i alle fall :gjeiper: Imponert over at jeg klarte å skrive et feilfritt innlegg kl kvart på 3 i natt da :ler: Jeg var nok litt full ...

Skrevet

Håper du får en riktig fin helg i finværet. :klem:

Skrevet (endret)

Dagen ble i det minste veldig bra. Startet med en treningstur. Spinninginstruktøren møtte ikke opp, så da ble det egen spinningtime i stedet. Vi fikk bruke salen, og jeg kjørte da eget program i 60 min, med egen musikk. Passet meg ganske bra i grunnen. Ikke ofte jeg svetter så mye som jeg gjorde i dag.

Deretter dro lucy, T, og jeg ut til Hovedøya og møtte lucys venninne P og lå der og solte oss og badet litt. Vannet var litt kaldt, men det var da forfriskende og avkjølende i et minste. Hadde litt kontakt med K, og håpet at han ville komme og se film med meg, men han fikk søskenbarnet sitt på besøk, så da ble ikke det noe av. Dermed ble det jentefilm på meg i stedet, og sjokolade og is ... Har fryktelig dårlig samvittighet nå for å ha stappet i meg sånn, men jeg får jo ikke gjort noe med det, så jeg får bare trene ekstra hardt de neste dagene. Kanskje jeg får sett K litt i morgen? Lov å håpe, men tør ikke håpe for mye. Redd for å bli skuffet.

Har store planer om å legge meg tidlig. Ble ikke mye søvn i natt, så da bør jeg prøve å ta det igjen nå. Så kan jeg heller stå opp tidlig og trene i morgen, også kanskje få gjort noe hyggelig resten av dagen.

Endret av *Enigma*
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...