Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Blir nok ikke noen coretime på oss i morgen da. Tror vi skal prøve å få til en tur til på øl- og matfestivalen :ler:

Å nei!! :sjokkert: Jei som hadde gleda mei sånn til å se dei..

Håper dere koser dere med øllen :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nuh er jeg mett og sliten. Har vært sosial hele helga. Hyggelig å ha E her altså, og øl- og matfestivalen kan gjerne bli en årlig event vi drar på. Masse god mat fra små leverandører som vanligvis er på Bondens marked (gjett hvem som skal på det neste i Bogstadveien 8. august? :gjeiper:) og masse godt øl.

Det har blitt litt film og en armkrok også. Litt dårlig samvittighet for det, føler på en måte at jeg gir ham forhåpninger.

Har spist masse god mat da. I dag ble det masse spekemat, mye av det kjøpt på festivalen i går, ost (også kjøpt på festivalen i går), salat med vannmelon og jordbær og couscous med litt olje, vårløk, litt frest hvitløk, litt marinert hvitløk, marinert feta, ristede pinjekjerner, masse frisk basilikum og agurk. Vi hadde samme couscous i går, men da med cherrytomater i stedet for agurk. Til dessert spiste vi mesteparten av min hjemmelagde is med hvit sjokolade og oreo cookies. Alt veldig vellykket :)

Har hatt litt kontakt med K i dag også, og han kommer på rester i morgen :) Har hatt overraskende mye kontakt med K hele helga faktisk ...

Savner E litt da. Det var koselig med selskap, skulle gjerne hatt noen her nå og sett filmen sammen med.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet (endret)

Så fint å lese om at helgen har vært en suksess! Jeg vet jo at du gikk til den med litt blandede følelser. Ang E, ikke ha dårlig samvittighet, nå som han har bodd hos deg en helg og det ikke har skjedd mer enn armkrok ser vel han også at det ikke er så mye mer som kommer til å skje? Det var hyggelig å treffe ham, sette et ansikt (og kropp) på bokstaven (lol). Jeg må si *Enigma*, you are a bit out of his league ;) Men det utsagnet baserer jeg kun på mitt overfladiske førsteinntrykk av hans ytre og er kanskje såpass grunt og idiotisk at jeg burde holdt munn? (but still..)

Håper kvelden din blir dødsbra, og at du KOSER deg med K i morgen kveld! :hug:

edit:hahaha, jeg vet ikke om du rakk å lese innlegget mitt, men jeg skrivefeilet litt engelsk lenger opp ;)

Endret av lucy d-.-b
Skrevet
Så fint å lese om at helgen har vært en suksess! Jeg vet jo at du gikk til den med litt blandede følelser. Ang E, ikke ha dårlig samvittighet, nå som han har bodd hos deg en helg og det ikke har skjedd mer enn armkrok ser vel han også at det ikke er så mye mer som kommer til å skje? Det var hyggelig å treffe ham, sette et ansikt (og kropp) på bokstaven (lol). Jeg må si *Enigma*, you are a bit out of his league ;) Men det utsagnet baserer jeg kun på mitt overfladiske førsteinntrykk av hans ytre og er kanskje såpass grunt og idiotisk at jeg burde holdt munn? (but still..)

Håper kvelden din blir dødsbra, og at du KOSER deg med K i morgen kveld! :hug:

edit:hahaha, jeg vet ikke om du rakk å lese innlegget mitt, men jeg skrivefeilet litt engelsk lenger opp ;)

Har veldig dårlig samvittighet nettopp fordi jeg krøp inn i armkroken hans. Jeg merket jo hvordan han reagerte. Det føltes så naturlig der og da, men jeg burde tenkt mer på hans følelser. Blir veldig forvirra når jeg er med E. Han er en søt, sjarmerende, morsom og smart fyr og vi har definitivt god kjemi. Det er bare det at han er ikke K, og jeg veit at ting ikke ville funke i lengden. Han ble jo forvirra av at jeg to kvelder på rad krøp inn i armkroken hans da vi skulle se film noe jeg selvfølgelig burde ha tenkt på. Jeg veit jo hvordan jeg har reagert på oppførselen til K.

Du er litt søt da :) Nå bryr jeg meg sjelden om utseende, og jeg pleier ikke akkurat å tenke om meg sjøl at jeg er out of anybody's league :gjeiper: Det eneste "kravet" jeg setter til utseende er stort sett at personen ikke er feit. Jeg vil ha en person som trener og tar vare på kroppen sin. Ellers vil han jo aldri orke å være sammen med meg. Dessuten, første kjæresten min lot seg selv forfalle og ble etterhvert fryktelig vanskelig å dra med seg på aktiviteter og trening, og man så jo hvordan det endte.

Kan ikke si jeg blir helt klok på K heller. Han har oppført seg smårart i helga. Virker ikke som han syntes det var så kult at jeg hadde besøk, det har blitt mange meldinger om hva vi gjør og hvordan jeg har det osv. Det ble en del flørting fram og tilbake på sms i går kveld også. Håper virkelig han kan komme i dag, for gjett hvem som må jobbe i kveld :roll: Vel, vel. Jeg har ikke noe problem med å spise maten aleine jeg, det er jo bare synd for K hvis han må jobbe og ikke får middag.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Nå skal sant sies at jeg ikke er spesielt fokusert på utseende, men jeg gjorde min lille overfladiske vurdering og tenkte jeg skulle dele den med deg ;) Jeg skjønner veldig godt at han liker deg veldig, for hvem gjør ikke det?

Når det gjelder dette med armkrok, hvis det føles totalt feil er det kanskje da et lite hint om at neste gang blir det ikke det likevel? Hehe, men som sagt da, jeg syns vel at hvis han har bodd hos deg en helg og ingenting annet har skjedd er det tegn tydelig nok. Kanskje? :klø:

Håper K dukker opp i kveld, så du får delt maten med noen :jepp:

Skrevet
Nå skal sant sies at jeg ikke er spesielt fokusert på utseende, men jeg gjorde min lille overfladiske vurdering og tenkte jeg skulle dele den med deg ;) Jeg skjønner veldig godt at han liker deg veldig, for hvem gjør ikke det?

Når det gjelder dette med armkrok, hvis det føles totalt feil er det kanskje da et lite hint om at neste gang blir det ikke det likevel? Hehe, men som sagt da, jeg syns vel at hvis han har bodd hos deg en helg og ingenting annet har skjedd er det tegn tydelig nok. Kanskje? :klø:

Håper K dukker opp i kveld, så du får delt maten med noen :jepp:

Neida, regnet egentlig ikke med at det var noe vondt eller seriøst ment, og det var jo en veldig hyggelig kompliment å få da ;) Hvem som ikke liker meg? K? :gjeiper: Neida, K liker meg jo, på et vis ... Tror jeg.

For meg så føles det jo ikke feil å sitte i armkroken, jeg synes det var kjempedigg jeg :) Men for E ble det veldig feil, fordi han har de følelsene han har, og når jeg da ikke vil noe mer så ... Fikk beskjed om at hvis jeg ikke ville noe mer, så ville han sette pris på om jeg ikke gjorde noe sånt en annen gang. Jeg skjønner den da. Har hatt litt dårlig samvittighet fordi jeg merka hvordan han reagerte. Skulle ønske han ikke følte som han gjør, fordi det er lite som er så digg som å kunne krype inn i en armkrok og pjuske litt når man ser film. E og jeg har snakka mye om følelser osv. og jeg gjorde det veldig klart i går også, at det blir ikke noe mer. Ja, vi har kjemi, men det er ikke nok.

Håper K dukker opp, samtidig er jeg litt redd for at det blir som forrige gang. Han kommer, og stikker igjen når det er leggetid. Jeg vil jo at han skal sove over når han kommer. Vi ender alltid opp i senga uansett, også skal han stikke etterpå ... Det føles ikke veldig bra. Sover han ikke over i natt så blir det lite kos på ham. Finnes visse grenser for hva jeg orker.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

K liker deg, han er bare litt forvirret :klem:

Jeg skjønner bedre og bedre hva du mener med dårlig samvittighet overfor E når du forteller hvordan han reagerte. Det er så vanskelig med guttevenner noen ganger, også er det jo som regel guttevennene som er mest tilbøyelige til å kose på en og ikke jentevennene, og da når man vil ha litt kos... :sjenert: Ikke så lett det der! Håpløst at det skal blandes inn følelser i alt, men det er vel kanskje bare menneskelig og man kan ikke forlange at det ikke skjer heller, i noen tilfeller er det uunngåelig.

Skrevet (endret)

K kommer ikke ..., han har blitt sjuk. Litt skuffa nå, må innrømme det. :tristbla: Visste jo at det var mulig han ikke kunne komme, og for all del, han spurte jo om han kunne komme en annen dag i stedet. Er bare sliten, og tar ting litt ekstra tungt i dag. Er ikke 100% i form selv heller. Huet er blytungt, jeg føler meg trøtt og sliter med å se. Lurer på om det er noe allergigreier som har slått inn. Øynene klør, men de er ikke røde da. Kanskje jeg bare har fått samme greiene som K har. Han beskrev omtrent samme symptomer som jeg har akkurat nå.

Jeg skal egentlig ikke klage, absolutt ikke. Han spurte selv om han kunne komme en annen dag i stedet, sånn sett har han jo blitt mye bedre enn før og virker oppriktig interessert i å se meg. Må han avlyse ting nå så prøver han alltid å få det til en annen dag i stedet, i motsetning til tidligere da han bare avlyste.

Har heldigvis fått time hos behandleren min i morra i det minste. Så kanskje ryggen kan bli litt bedre. Er helt låst akkurat nå, alt for lenge sida jeg fikk skikkelig behandling der sist.

Endret av *Enigma*
Skrevet

:fnise: Språknerden kommer fram i meg igjen. Var en artikkel postet på intranettet som var full av skrivefeil. Satt og vurderte lenge om jeg skulle si noe eller ikke, men fant ut at det går ikke an å ha over 10 feil i en punktliste med kun 10 punkter ...

Jeg sendte derfor mail der jeg påpekte skrivefeilene og hva som er riktig. Fikk mail tilbake fra personen som hadde publisert artikkelen med kommentar: Så bra! Alt for dårlig lest korrektur av meg :) Skal ikke si hvem som har skrevet det, men han blir sikkert glad for korreksjonene. :ler:

Jeg føler nok at jeg kanskje er litt slem i blant når jeg påpeker sånne ting. Jeg kan bli gal når enkelte kompiser og andre skriver til meg på msn, og det er fullt av skrivefeil i meldingene deres. Særlig når samme feilene går igjen hver eneste gang. Jeg pleier nå å kommentere jeg da, i alle fall på dem jeg er trygge på. De himler bare med øynene og sier: "jaaaaada", så er de flinke de neste 3 gangene, også er det glemt igjen :gjeiper:

Til og med språknerden E må finne seg i å bli rettet på av meg, kanskje aller mest fordi han har snakket om det selv at han blir gal av skrivefeil. Når han da gjør en del bommerter selv fra tid til annen får han høre det ;)

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Det et utrolig hvordan man henger seg opp i slike feil, jeg merker at jeg blir utrolig irritert av ting som orddeling og å/og. Det er mye latskap ute og går, de fleste kan jo alt dette, de bare gidder ikke (folk skjønner det vel uansett?). Jeg prøver å passe meg litt, vet jo aldri om det faktisk er latskap eller kanskje litt dysleksi inne i bildet..

Skrevet
Det et utrolig hvordan man henger seg opp i slike feil, jeg merker at jeg blir utrolig irritert av ting som orddeling og å/og. Det er mye latskap ute og går, de fleste kan jo alt dette, de bare gidder ikke (folk skjønner det vel uansett?). Jeg prøver å passe meg litt, vet jo aldri om det faktisk er latskap eller kanskje litt dysleksi inne i bildet..

Det kan være skummelt å kommentere ja, men E som selv klager over andre får virkelig høre det når han gjør feil. Bortsett fra de gangene han er skikkelig deppa over et eller annet. Det samme med enkelte andre jeg vet helt sikkert ikke sliter med problemet, det er kun slurv og latskap.

Når det gjaldt artikkelen var det flere orddelingsfeil, feilstavinger, feil bruk av ' og 3 t-er etterhverandre o.l. Hele artikkelen var såpass kort at med så mange feil som jeg fant der fikk jeg helt noia. Det går bare ikke an å publisere en artikkel med så mange feil, selv ikke på intranettet. Ble litt nysgjerrig nå på hvem som faktisk hadde oversatt artikkelen :ler:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Det kan være skummelt å kommentere ja, men E som selv klager over andre får virkelig høre det når han gjør feil. Bortsett fra de gangene han er skikkelig deppa over et eller annet. Det samme med enkelte andre jeg vet helt sikkert ikke sliter med problemet, det er kun slurv og latskap.

Når det gjaldt artikkelen var det flere orddelingsfeil, feilstavinger, feil bruk av ' og 3 t-er etterhverandre o.l. Hele artikkelen var såpass kort at med så mange feil som jeg fant der fikk jeg helt noia. Det går bare ikke an å publisere en artikkel med så mange feil, selv ikke på intranettet. Ble litt nysgjerrig nå på hvem som faktisk hadde oversatt artikkelen :ler:

HAHAHA, nei er man nerd selv må man tåle.. Jeg har selv rettet på småting hos meg selv fordi andre nazier har kommentert mitt språk (jeg sier for eks aldri mer "jeg og hun" men "hun og jeg" ). Greit nok det, ingen er perfekte :ler:

Når det gjelder jobb kommenterer jeg alltid språk, selv om det bare er småfeil som de fleste ikke legger merke til. Hvis noen ber meg om å lese gjennom en tekst for innholdet får de som regel den tilbake med røde streker og fyfy på språket i tillegg.

Skrevet

Ikke helt fornøyd akkurat nå. Øynene ble bare verre og verre, så jeg måtte ta ut linsene, og selv etter snart 4 timer uten linser, får jeg satt i nye. Må bare vente til i morgen. Jeg har ikke briller lenger, så det betyr at jeg er omtrent blind og får ikke gjort noe som helst. Sitter med nesa helt oppi skjermen, bare for å ha noe å gjøre. Legger meg vel skikkelig tidlig i kveld tror jeg, for formen er ikke akkurat på topp ellers heller. Regner med at øyet mitt er bedre i morgen, etter en hel natts hvile. Irriterer meg at det skulle bli sånn. Ingen trening i dag, har ikke fått gjort noe fornuftig. Jaja, ikke så mye å få gjort noe med.

Skrevet

Kjedelig at øyet ikke er bedre, får håpe det er bedre til i morgen ja. Kanskje en ide å få ordnet seg et par briller til backup til sånne dager.

Skrevet
Kjedelig at øyet ikke er bedre, får håpe det er bedre til i morgen ja. Kanskje en ide å få ordnet seg et par briller til backup til sånne dager.

Jepp, jeg har bare ikke hatt råd før. Nå har jeg bittelitt ekstra på grunn av feriepengene, så skal se om jeg kan få skaffet meg briller nå.

Skrevet
Jepp, jeg har bare ikke hatt råd før. Nå har jeg bittelitt ekstra på grunn av feriepengene, så skal se om jeg kan få skaffet meg briller nå.

Dessverre er det dyrt med briller, synes faktisk at det burde være en eller annen form for støtteordning for folk som faktisk MÅ ha briller eller linser.

Gjest Grafica
Skrevet

Det er en støtteordning... For de under 18 :roll:

Oppdatert :klemmer:

Skrevet

:hug:

leser du har hatt en kjekk helg, det er koselig. gleder meg å lese!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...