Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

God heeeelg vennen :hug: Tren litt ekstra for meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
God heeeelg vennen :hug: Tren litt ekstra for meg!!

Har ikke fått trent noe ekstra foreløpig. Er helt tom i dag. Kom hjem ganske seint fordi jeg hadde en del og ordne etter jobb i dag. Hvorfor i alle dager utsetter jeg alt til siste liten? Satte meg ned for å spise da jeg kom hjem, og fant ut at jeg ikke hadde krefter til å trene. Ikke helt fornøyd med det, men jeg får ta det igjen resten av helga.

Er litt smådeppa rett og slett. Ikke helt sikker på hvorfor, bare nedfor. Har jo egentlig ingen grunn til å være nedfor i dag. Har kanskje noe med den lille gnagende usikkerheten jeg fortsatt føler. Har ingen grunner til det heller, annet enn at J sa det han sa, og det har jo K bevist at ikke stemmer. Må bare riste det av meg. Forhåpentligvis ordner treningsøkta i morra det.

Skrevet

er innom og leser, selvom jeg ikke skriver så mye.

tenker på deg og håper du har det OK :hug:

Skrevet (endret)

Faen så teit! Hvordan takler man egentlig å plutselig ha en gjeng med venninner som bryr seg om en? Føler at jeg er så elendig på det der. Jeg har blitt kjempeglad i kg-venninnene mine, men fordi jeg ikke er vant med å ha venner som virkelig virkelig betyr noe så vet jeg ikke hvordan jeg skal takle å plutselig ha en gjeng jenter jeg bryr meg om hvordan har det, og er glad i.

Føler meg så teit. Jeg har jo lyst til å ta initiativ til å treffes, gjøre ting, men samtidig er jeg redd for å bli avvist. Er rett og slett ikke vant med å kunne spørre om vi skal finne på noe, også sier folk ja. Jeg har plutselig blitt knytta til folk, blitt glad i mennesker, noe jeg alltid tidligere har unngått. Det er skremmende, og da føler jeg meg teit, fordi det burde jo ikke være feil eller dumt å bry seg om noen?

Jeg vet jo også at folk bryr seg om meg, og lurer på hvorfor i helvete folk gjør det. Er livredd for at folk skal se hvordan jeg egentlig er, og dermed ikke like meg lenger.

Har en "stygg, feit, og ekkel"-dag i dag. Det er også utrolig teit. Jeg er så usikker på alt, klarer ikke tenke positivt om meg selv. Føler at alt jeg gjør og sier er feil. Føler at jeg egentlig er bælfeit og ekkel. Jeg kan kikke på meg sjøl i speilet på treningssenteret omtrent til jeg blir blå i trynet. Jeg ser at feit er det ikke engang teknisk mulig for meg å være. Det er ingenting som buler eller stikker ut på meg. Likevel klarer jeg ikke fri meg fra tanken om at jeg er feit.

Jeg skravlet med jentene til Ansjoni på utdrikningslaget i dag. Supertrivelige jenter, veldig søte. Klarte likevel ikke befri meg fra tanken: hva synes de egentlig om meg? De må da synes jeg er utrolig teit. Tenk om de hater meg?

Har sendt et par meldinger med V i kveld. Bare for å høre om han var ute. Joda, han var ute og stod i kø på en av klubbene i byen, lurte på hva jeg drev med. Da hadde jentene nettopp dratt. Sa at jeg trodde ikke jeg orket å dra ut, men at jeg ikke hadde lyst til å sove aleine. Jeg har virkelig ikke det. Samtidig har jeg jo egentlig ikke lyst til å sove med hvemsomhelst. Fikk til svar at det var jo bare å spørre, så kanskje jeg slapp. Men jeg orker ikke tigge. Da jeg sa det fikk jeg til svar at det var ikke snakk om å tigge, jeg kunne bare spørre. Det hjelper ikke. Jeg har ikke lyst til å spørre. Jeg bør jo også practice what I preach. Jeg vil ikke at K skal rote rundt. Likevel er det vanskelig å holde seg unna andre når jeg har muligheten.

Det påvirker meg mer enn jeg egentlig vil innrømme, at jeg kan få andre til sengs. Little, imperfect me, har sjans på en fyr jeg synes er lekker. Lurer på hvor desperat han egentlig er. Hater å tenke sånn, hater å på en måte nedverdige meg selv sånn. Hvorfor skal jeg være så negativ til meg selv?

Har egentlig hatt en fin dag, selv om jeg har hatt en "føle-meg-bælfeit-dag". Jentene i utdrikningslaget var kjempehyggelige. Vi var i parken bak huset mitt og hadde piknik, dro på bowling, og etterpå hadde vi vinsmaking, tapas og kos hjemme hos meg.

Likevel sitter jeg stadig med mobilen i handa og vil sende melding til K. Så kommer jeg på bedre tanker. Vil ikke vise meg som svak og si at jeg savner ham. Vil ikke spørre ham hva slags planer han har for mandag. Redd for å klenge og mase. Mandag er eneste sjanse for å se ham til uka, likevel er jeg livredd for at hvis jeg "maser" så vil han bli lei meg, og avvise meg. Vil jo gi ham fred til å bare nyte en stressfri helg, samtidig savner jeg ham, og vil gi uttrykk for det. Vite om han kanskje kommer på mandag, så jeg får sett ham til uka. Hater tanken på at jeg kanskje ikke får sett ham før neste uke igjen. Hver gang jeg har skrevet en melding driter jeg i det, og lar være å sende den. Redd for å bli avvist. Skjønner ikke hva det er for noe med meg. Det skal ikke være sånn!

Endret av *Enigma*
Gjest Purple
Skrevet

Skjønner hva du mener med det der at man har lyst til å ta intitiativ til ting, men ikke klarer det. Jeg tør liksom aldri å spørre noen om vi skal finne på noe, for jeg er så redd for at de skal si nei. Men jeg vet jo egentlig at om de sier nei, så er det fordi de ikke kan, ikke fordi de ikke vil. Men man blir liksom redd for å bli avvist likevel.

Ang K, var ikke avtalen av dere skulle være exclusive? Så da er det kanskje best å ikke gjøre noe med V... Eller var avtalen at dere IKKE skulle være exclusive? Hehe, husker ikke helt jeg...

Bra at du hadde det hyggelig på utdrikningslaget da! Jeg tror ikke de andre jentene syntes du var verken feit eller teit (haha, er jeg flink til å rime eller?). Hvorfor skulle de det? Du er jo ingen av delene! Men jeg skjønner jo hva du mener da... Been there, done that liksom...

Skrevet

Er vel jeg som har ønsket at vi skal være ekslusive, og derfor har jeg heller ingen planer om å gjøre noe som helst med V. Det frister veldig og frister absolutt ikke på en og samme gang. Det frister ikke fordi jeg hele tida vil føle at det blir fullstendig feil i forhold til K, mine prinsipper og ja, i det hele tatt. Hvorfor skulle jeg ha sex eller kose med en jeg ikke har skikkelige følelser for? For ikke å snakke om at jeg ville føle meg så usikker på om jeg egentlig er bra nok. Samtidig så tenker jeg at: V er en superfin fyr, han er typisk kjekk, en fyr de fleste jenter synes er flott. Hvis han vil ha meg ... Men jeg ville jo aldri faktisk klart å sove med ham engang. Jeg som friket ut da jeg skulle sove med K, som til og med hadde gitt uttrykk for at han var veldig betatt og syntes jeg var flott. Følte jo at jeg var ikke bra nok, her var jeg med en fyr som gikk etter veldig typisk pene, syltynne jenter. Hva faen gjorde han da med meg?

Tenker fortsatt sånn: Han har alle disse nydelige venninnene som tydelig flørter med ham, hva søren skal han da med meg? Han vil jo ikke være sammen med meg ... Det hjelper ikke at han sier pene ting om meg, for det går inn det ene øret og ut det andre. Det hjelper liksom ikke hva noen sier, for jeg tenker bare at det er sprøyt, for hvorfor skulle de tenke sånn? Jeg fikk jo høre i 9 år at jeg ikke var verdt noe, at jeg var stygg og håpløs og forferdelig, hvorfor skal da noen nå mene noe annet?

Akkurat nå får jeg helt noia av denne usikkerheten min. Jeg vet hvor sinnsykt teit den er, samtidig klarer jeg ikke riste den av meg. Den spiser meg opp innenfra. Tenker på hva enkelte har sagt til meg i det siste om meg som person. Får dårlig samvittighet, føler at jeg burde endre meg, at jeg skremmer vekk folk og at jeg ikke er en person som noen kan like.

Når jeg da skriver ut frustrasjonene mine her så føler jeg at jeg nærmest tigger om å få høre det motsatte, at jeg vil ha folk til å si at de ikke føler det sånn. Blir så frustrert over at det skal være så vanskelig å bare være meg, og godta at det finnes faktisk raringer i denne verden som liker meg for den jeg er. Selv med alle mine feil og mangler. Vi har dem jo alle, og jeg blir ikke mindre glad i vennene mine, selv om de har sider jeg ikke er så glad i.

Skrevet

Herregud så dårlig jeg er i dag. Både av for mye alkohol i går, for lite søvn (hvorfor i alle dager skal jeg våkne klokka 7 når jeg sovner klokka 4?), for ikke å snakke om at jeg åt masse mat med hvetemel i, slik at magen nå er fullstendig ødelagt. Har tilbragt rimelig mye tid på do i natt og nå på morgenen. Urk!

Lurer på hva i alle dager som reserverer pengene på kontoen min. Jeg har 1100 kr på konto, men bare 28 øre tilgjengelig i følge nettbanken min :klø: Skjønte jo at noe var galt da jeg ikke fikk tatt ut penger i går, men hva søren er det som reserverer de pengene da? Det står ikke en dritt i oversikten på nettbanken, men de pengene har jeg altså ikke lov til å røre. Faen! Har da ikke engang kjøpt noe til så mye penger?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Skjønner hva du mener, det er vanskelig å ta vare på nye vennskap når man gjerne går rundt å tenker at "jeg skjønner overhodet ikke hvorfor de skulle like meg?". Men når jeg tenker meg om, så blir jo jeg utrolig glad når noen inviterer med meg på noe, så jeg burde absolutt bli flinkere. Kjedelig når alle sitter på hver sin tue og tenker at ingen har egentlig lyst til å bli kjent med meg!

Håper dagen din blir bedre enn den starta iallefall :klem:

Gjest Grafica
Skrevet

:klemmer:

Siden jeg ikke får ut de ordene jeg vil, så blir det bare en klem :sjenert:

Skrevet (endret)

skjønner du tenker mye og jeg kan bare si at jeg ofte tenker det samme. det var det første jeg tenkte når vi splittet lag etter middagsbesøket her i bergen; gud lurer på hva hun tenkte om meg egentlig, kanskje hun bare syns jeg var en overfladisk dusteberte.. hva har jeg å komme med liksom, til en jente som er så intelligent, smart og kul.. så mye "bedre" enn meg.

jeg selv vet at jeg tenkte om deg at du var veldig annerledes enn de fleste andre jeg har vært å spist sushi med, og det var så deilig og befriende å snakke med deg. du var/er kjapp i kommentaren, morsom og ikke minst rimelig oppegående ;)

og man er jo gjerne redd for at de man bare har møtt på nett skal se ut som troll og være helt gærne, men når jeg kom ned trappen der og så deg så avkreftet du den teorien hvertfall!

stilig og søt som du var.

nytter jo ikke for meg å si at næsj du er ikke feit, du er så fin osv, for det er jo hva du tenker selv som betyr noe. men bare vit at jeg hadde gjort utrolig mye for å ha kroppen din, og de fine, fine øynene. mine ser ut som små kinastreker i forhold!

vel. nå kom jo ikke jeg inn i boken din for å syte om meg selv, men ville bare si at jeg syns det er trist du tenker så fælt om deg selv, du er en flott jente og jeg håper at du føler deg mer flott etter hvert også. og så må jeg bare føye til, selvom du sikkert ikke vil høre det, at dufortjenerbedreennsånnsomKbehandlerdeg. dere har det fint, og det er bra, men du fortjener en som gir deg den selvsikkerheten og tryggheten du ønsker og trenger!

jeg er glad i deg, og gleder meg til vi skal sees igjen, forhåpentligvis til sommeren en gang :nigo:

Endret av LekeHusmor
Skrevet

Du høres ut som en fantastisk jente med bein i nesa som har masse ressurser. Så tror du skal tenke at disse vennene dine vil være med deg fordi du er ei koselig jente. :klem: Du har en gave med at du er utrolig god til å formidle tankene dine som folk forstår. Alle og en hver har nok hatt akkurat de samme tankene som deg mange ganger.

Skrevet
Skjønner hva du mener, det er vanskelig å ta vare på nye vennskap når man gjerne går rundt å tenker at "jeg skjønner overhodet ikke hvorfor de skulle like meg?". Men når jeg tenker meg om, så blir jo jeg utrolig glad når noen inviterer med meg på noe, så jeg burde absolutt bli flinkere. Kjedelig når alle sitter på hver sin tue og tenker at ingen har egentlig lyst til å bli kjent med meg!

Håper dagen din blir bedre enn den starta iallefall :klem:

Ikke sant, det er jo egentlig helt tåpelig å tenke sånn. Dagen ble en del bedre etterhvert. En del av tankene forsvant med treninga. Vi må finne på noe en dag forresten, ta en kaffe eller noe sånt ;) Riktignok er denne uka fryktelig travel, men så roer det seg ned håper jeg.

Siden jeg ikke får ut de ordene jeg vil, så blir det bare en klem :sjenert:

skjønner du tenker mye og jeg kan bare si at jeg ofte tenker det samme. det var det første jeg tenkte når vi splittet lag etter middagsbesøket her i bergen; gud lurer på hva hun tenkte om meg egentlig, kanskje hun bare syns jeg var en overfladisk dusteberte.. hva har jeg å komme med liksom, til en jente som er så intelligent, smart og kul.. så mye "bedre" enn meg.

jeg selv vet at jeg tenkte om deg at du var veldig annerledes enn de fleste andre jeg har vært å spist sushi med, og det var så deilig og befriende å snakke med deg. du var/er kjapp i kommentaren, morsom og ikke minst rimelig oppegående ;)

og man er jo gjerne redd for at de man bare har møtt på nett skal se ut som troll og være helt gærne, men når jeg kom ned trappen der og så deg så avkreftet du den teorien hvertfall!

stilig og søt som du var.

nytter jo ikke for meg å si at næsj du er ikke feit, du er så fin osv, for det er jo hva du tenker selv som betyr noe. men bare vit at jeg hadde gjort utrolig mye for å ha kroppen din, og de fine, fine øynene. mine ser ut som små kinastreker i forhold!

vel. nå kom jo ikke jeg inn i boken din for å syte om meg selv, men ville bare si at jeg syns det er trist du tenker så fælt om deg selv, du er en flott jente og jeg håper at du føler deg mer flott etter hvert også. og så må jeg bare føye til, selvom du sikkert ikke vil høre det, at dufortjenerbedreennsånnsomKbehandlerdeg. dere har det fint, og det er bra, men du fortjener en som gir deg den selvsikkerheten og tryggheten du ønsker og trenger!

jeg er glad i deg, og gleder meg til vi skal sees igjen, forhåpentligvis til sommeren en gang :nigo:

Jeg er veldig glad for at jeg turte å treffe deg da jeg var i Bergen. Hadde en super kveld, og alle bekymringer for at kvelden kunne bli en katastrofe forsvant da jeg så deg :) Du er en utrolig søt og herlig person, et av de nydeligste menneskene jeg vet om :klem:

Tror nok dette med selvsikkerheten er noe jeg må finne selv, det er ikke noe andre kan gi meg. Jeg har alltid vært sånn, både da jeg var sammen med M og J. Det er bare så vanskelig å finne den. Skulle gjerne visst hemmeligheten bak god selvtillit.

Du høres ut som en fantastisk jente med bein i nesa som har masse ressurser. Så tror du skal tenke at disse vennene dine vil være med deg fordi du er ei koselig jente. :klem: Du har en gave med at du er utrolig god til å formidle tankene dine som folk forstår. Alle og en hver har nok hatt akkurat de samme tankene som deg mange ganger.

Takk for det :klem: Jeg er nok ikke den eneste med slike tanker, blir overrasket over hvor mange flotte jenter som utad virker så selvsikre og trygge som egentlig tenker slik som jeg.

Dagen ble i det minste bedre, selv om jeg har vært rimelig trøtt og sliten. Magen har heller ikke vært helt god. Blir nok lenge til jeg spiser så mye mat med hvetemel igjen. Det er ganske enkelt ikke verdt det. Må se å få ryddet opp her også. Vurderer å be K komme hit i morgen. Det ble igjen litt mat etter festen i går. Hadde vært koselig om han hadde hatt tid til å komme, hjelpe meg med å bli kvitt maten og sove her. Det er den eneste kvelden jeg har mulighet til å se ham denne uka. Savner ham fryktelig og vil gjerne ha ham her. Skulle bare ønske vi begge hadde litt bedre tid og kunne se hverandre litt oftere ... Tror jeg skal prøve Yogi choco tea. Håper virkelig den er god.

Gjest Ansjoni
Skrevet

Takk for i går! :klemmer: Dumt at magen krangla da. Skulle gjerne hatt de restene, det er aberet med at vi ikke var hos meg :ler:

Skrevet

*sukk* Så ble det altså ikke noe besøk i dag likevel. Fint når folk glemmer at de skal gjøre en jobb ... Hadde lyst til å si: why am I not surprised, da telefonen ringte i morges, men what's the point? Hjelper ikke at fyren da prøver hardt å finne en annen dag når jeg ikke har tid. Skal vel kanskje være glad for at han faktisk forsøker å finne et annet tidspunkt.

Lurer på hva jeg gjør i forhold til J. Er ikke veldig lysten på å skulle være med ham på lørdag. Savner ham fryktelig, samtidig som vennskapet aldri kan bygges opp igjen etter den krangelen. Særlig ikke etter posten hans på facebook og avstanden han har holdt i ettertid. Det er tydelig at det er jeg som skal krype for å få dette vennskapet opp på fote igjen, og jeg føler jeg har forsøkt. Må se om jeg får prata med E igjen, høre om han har snakka noe med J. Jeg står fortsatt på at jeg vil trekke meg fra hele greia, egentlig. På en måte skulle jeg ønske vi bare kunne bli venner igjen, men aldri i livet om jeg kommer til å stole på J igjen etter det her. Ikke på samme måte ... Helvete!

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Hei!

Jeg gleder meg masse til kanskje å se deg i dag. Jeg skjønner at du er kjempefrustrert og forvirret, skulle ønske jeg kunne gjøre noe for at det blir bedre. Skal vi løpe sammen i morgen? :) Så har vi en date!

:hug:

Skrevet
Hei!

Jeg gleder meg masse til kanskje å se deg i dag. Jeg skjønner at du er kjempefrustrert og forvirret, skulle ønske jeg kunne gjøre noe for at det blir bedre. Skal vi løpe sammen i morgen? :) Så har vi en date!

:hug:

Det kommer helt an på. Jeg skal nemlig bare presse inn en løpeøkt mellom jobb og overtidsjobbing. Men kan du trene i 17-tida så kan vi gjerne løpe sammen.

Skjønner meg ikke på K. Ok, da han fant ut at han ikke kunne komme i dag likevel, begynte han å spørre om alle andre dager denne uka, for å se om han kunne komme da i stedet. Jeg er opptatt hele uka, så det funka dårlig.

Nå kom han plutselig på msn og lurte på når jeg eventuelt måtte vite om han kom eller ikke i dag, for han prøvde å få endra på ting og få unna det han skulle gjøre i kveld litt tidligere, sånn at han kunne komme likevel.

Hva har skjedd med fyren? For det første ringte han i morges, beklaget veldig og virket oppriktig lei seg for at han ikke kunne komme. Deretter prøver han alle andre dager denne uka, om det ikke er mulig å treffes da i stedet, og når det da ikke fungerte har han nå altså gjort alt han kan for at han kanskje skal kunne komme likevel? :klø: Hva har skjedd og hva har dette vesenet gjort med K?

Vel, vel. Har ingen forhåpninger, ettersom det tross alt er jobbing dette gjelder, og ting kan skjære seg. Men setter i alle fall pris på at han gjør en innsats for å klare å ordne opp likevel, selv om det er litt uvant.

Gjest Grafica
Skrevet

Koselig at han prøver da hvertfall :) Virker som om noen har sparka ham litt i ræva eller at han har sagt noen sannhetens ord til seg selv og at han prøver å skjerpe seg litt.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...