*Enigma* Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #4801 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Trening Rydde og vaske kjøleskap Rydde kjøkken og vaske kjøkkenbenk og komfyr Rydde gangen Lage iskrem (har laget blandingen, den må avkjøles til i morgen, før jeg kan begynne å fryse) Vaske opp Henge opp vask Rydde vekk klær Endret 14. mai 2009 av *Enigma*
Gjest lucy d-.-b Skrevet 14. mai 2009 #4802 Skrevet 14. mai 2009 mmmmmmmm iskrem (er ikke en del av dietten min)
*Enigma* Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #4803 Skrevet 14. mai 2009 (endret) mmmmmmmm iskrem (er ikke en del av dietten min) Ikke min heller, og jeg føler meg uggen av å ha spist så mye og "usunt" som jeg har gjort denne uka på kurs. Jeg har ligget på rundt 1600 kcal pr dag den siste uka, og i dag ender jeg vel opp på nærmere 1800 *grøsse* Føler meg ekkel, ikke fordi jeg har spist ekstremt usunt og forferdelig, men rett og slett fordi jeg føler meg for mett og har spist alt for mye til lunsj. Vil tilbake til normal matrytme jeg. Gleder meg til neste uke. Grunnen til at jeg skriver usunt i "" er fordi jeg egentlig ikke har spist unormal mat. Men for meg er maten jeg har spist mat jeg normalt ikke spiser. Jeg pleier ikke spise kjeks (det er jo ikke sunt, men 1-2 kjeks om dagen dør ingen av), og jeg pleier ikke spise masse hvit ris heller. Endret 14. mai 2009 av *Enigma*
*Enigma* Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #4805 Skrevet 15. mai 2009 Kurset denne uka har vært virkelig kjedelig. Bortsett fra lab-ene og det jeg har fått se av eksempler fra en av de andre deltagerne så har det vært temmelig bortkastet. Instruktøren er ganske enkelt ikke flink nok. Det er ikke noe poeng å stå og si akkurat det samme som står i boka, men i kortversjon ... Jeg ligger langt foran på lab-ene også, så jeg regner med at jeg kan gå ganske tidlig i dag. Jeg er jo ferdig med siste lab-en før vi egentlig skal begynne på den. Gleder meg til å få trent i dag, komme tidlig hjem, og så få satt i gang med resten av tingene som må gjøres. Skal fryse is i dag, rydde og ordne litt og få handlet. Må også så smått planlegge hvordan jeg skal lage maten og hva av maten som kan lages på forhånd.
FrizzleSizzle Skrevet 15. mai 2009 #4806 Skrevet 15. mai 2009 God helg, Enigma! Lykke til med KG-17.mai, blir sikkert en super dag!
*Enigma* Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #4807 Skrevet 15. mai 2009 Fredag: Trening Lage is/teste is Rydde gangen Støvsuge og vaske kjøkken og stue Handle mat Vaske bunadsskjorte Finne fram bunadssølv, strømper, sko og underskjørt Lage mer iskrembasis Dro tidlig fra kurset i dag. Ingen vits å sitte gjennom hele når jeg hadde gjort lab-ene. Alt han sa gjennom hele kurset var jo en forkortet versjon av hva som står i boka. Teit! Har testa iskremmaskina. Den isen ble yummy om jeg må få si det selv. Den ser ikke lekker ut, men den smaker godt, så da får det være Så nå må jeg få dusjet og kommet meg ut for å handle mer ingredienser til isen, lage basis og så må den avkjøles i kjøleskapet til etter trening i morra. Må dele opp handlinga over 2 dager, ettersom jeg skal ha med en del og jeg orker ikke bære så mye av gangen. Dessverre er det litt av hvert å gjøre i dag, så jeg får ikke så mye tid til å slappe av med mindre jeg sparker meg sjøl i ræva og blir veldig effektiv Så det er vel bare å sette i gang :gjeiper:
Nótt Skrevet 15. mai 2009 #4808 Skrevet 15. mai 2009 Jeg burde nok gjort en hel del jeg også, men jeg orker rett og slett ikke - er supersliten. Gleder meg til å se deg på søndag.
*Enigma* Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #4809 Skrevet 16. mai 2009 Lørdag: Trening Stryke bunadsskjorte Støvsuge og vaske kjøkken og stue Rydde ferdig gangen Handle Lage ferdig iskrem Dekke bord Pynte? Støvsuge og vaske gang og bad Støvsuge spisestua Lage mat som kan lages dagen før J kommer en liten tur i dag for å hjelpe til med et par ting jeg ikke får gjort aleine. Sånne ting som å trekke ut bordet og flytte sofaen. Mulig jeg spør om han vil bli og se en film eller noe sånt. Vet ikke helt enda. Nå skal jeg en tur på trening, på vei hjem må jeg innom Centra og høre om de har mørbrad der, hvis ikke må jeg finne på noe annet enn roastbiff ...
*Enigma* Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #4810 Skrevet 16. mai 2009 Sånn, da sier jeg meg nesten ferdig. Støvsuge og vaske litt (fikk jo vasket kjøkkengolvet litt grundigere enn planlagt da jeg slapp halvparten av iskrembasen utover i dag :gjeiper:), vaske opp hvis jeg ikke utsetter det til i morgen, og i morgen så må jeg stryke 1 duk og en minibrikke, også lage mat. Ikke noe voldsomt stress. Nå er jeg sliten. Det har blitt litt mer arbeid enn jeg hadde regnet med, fordi ting ikke gikk så smertefritt som jeg hadde trodd. Vel, vel. Koselig skal det nå bli likevel, og jeg gleder meg masse til i morgen. Tror det blir kjempebra. Akkurat nå sitter jeg og krysser fingra for at K faktisk kommer en tur i dag. Han tok kontakt mens jeg var på trening og ute og handlet i dag, men da var jeg så klart ikke tilgjengelig. Så han ringte meg etterpå, og sa han egentlig hadde tenkt å spørre om jeg ville ta en kaffe, og også for å høre hva han skulle lage til i morgen. Jeg sa han kunne komme til meg i kveld, så hvis han rekker og hvis søsteren hans som bor hos ham et par uker nå har planer, så kommer han. Jeg vil gjerne treffe ham før i morgen, og få litt tid til å snakke med ham aleine. Tidligere i dag hadde jeg ikke lyst til at han skulle komme i morgen i det hele tatt. Har så mange ting som plager meg, som jeg vel aldri får svar på, og jeg klarer ikke let go of things. Takket være mine kjære tidligere klassekamerater, som aldri lot meg glemme en tabbe, eller ting jeg hadde sagt, klarer jeg ikke skyve ting unna. Ting andre ikke legger merke til engang kan jeg huske og føle meg dum for i årevis etterpå. Lurer på om folk fortsatt husker, om folk tenker på det når de møter meg i lignende situasjoner. Nå vil jeg gjerne at K kommer, slik at vi kan snakke litt, slappe av litt og kose oss før i morgen. Har et lite behov for å se ham på tomannshånd, virker jo som om han også ønsker det, siden han ville vi skulle treffes tidligere i dag. Men jeg får vel støvsuge litt nå, så det ikke blir så seint, har ikke lyst til å måtte gjøre det i morgen heller.
Gjest Grafica Skrevet 16. mai 2009 #4812 Skrevet 16. mai 2009 Gleder meg til å se deg igjen neste uke
*Enigma* Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #4813 Skrevet 17. mai 2009 Ønsker deg en riktig hyggelig 17.mai Takk, i lige måde. Regner med at den blir veldig bra Gleder meg til å se deg igjen neste uke Gleder meg til å se deg også Jaja, det besøket av K hjalp vel kanskje ikke så mye. Vi drakk vin (delte 1,5 flaske :gjeiper:), så film, så på Grand Prix avstemning ... Vel, vel. Sånn kan det gå. Det var jo absolutt en hyggelig kveld, selv om ting ikke gikk som planlagt. Fikk vist meg fra en vanvittig sårbar side også, noe jeg ikke er så sikker på om jeg er så glad for. Liker ikke når jeg ikke klarer å holde maska og være sterk. Vel, jeg må vaske opp, fikse badet, stryke bittelitt, og spise frokost. Så er det på med bunaden, og forhåpentligvis så kommer jeg meg en liten tur ned i byen for å få litt 17. maistemning og se litt på folkelivet. Gratulerer med dagen, alle sammen! Ønsker dere alle en flott dag!
Gjest lucy d-.-b Skrevet 17. mai 2009 #4814 Skrevet 17. mai 2009 Hei vennen Håper du har hatt en kjempefin dag! Ble maten god? Regner vel egentlig med det De vi skulle spise middag hos avlyste i siste minutt, litt slitne etter å ha født en baby kan ikke skjønne det ( :gjeiper: ), så T og jeg ble hjemme alene og spiste biff. Ble en koselig kveld, men jeg hadde jo bakt en hel bløtkake som vi klarte å spise 1/4 av. Hehe! Jeg er jo på streng diett frem til fredag, så det skal nok lite -> ingenting av den kaka inn i meg etter i kveld. Håper alt går greit i kveld, og kanskje vi sees på trening i løpet av uka, hadde vært koselig å se deg før jeg drar. Torsdag er jo himmelspretten, så da tenker jeg å trene litt tidlig ettermiddag eller noe. Kanskje Ha en fin natt og dag på jobb i morgen!
*Enigma* Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #4816 Skrevet 17. mai 2009 Det ble veldig vellykket, lucy. Skal trene tirsdag, men torsdag blir det trening tidlig på morgenen, ettersom jeg skal oppover til Toten for å feire ettårsdagen til min nevø. Tusen takk til alle som bidro med mat, kaker og ikke minst godt selskap og gjorde denne dagen til en veldig koselig dag Neste gang noe sånt skjer, lucy, får du spørre om du/dere får komme likevel. Vi hadde plass og mat nok til 2 til Nå er jeg sliten, men happy. Rødvinshodepinen har sittet i i hele dag, så jeg er ikke så sikker på om det er rødvinen som har skylda likevel. Særlig ikke siden jeg har fryktelig vondt i nakken også. Nå gjenstår bare opprydding, men ser ut til at jeg får hjelp til det på tirsdag, så da går det sikkert greit. Blir travel uke, men det er vel egentlig bare greit. Trives godt når jeg har masse å gjøre, så jeg ikke får tid til å gruble så mye, og så jeg ikke får så mye dødtid foran pc-en.
Gjest Purple Skrevet 17. mai 2009 #4817 Skrevet 17. mai 2009 Takk for i kveld! Var veldig koselig, og fantastisk bra mat!
Nótt Skrevet 17. mai 2009 #4818 Skrevet 17. mai 2009 Takk for en fantastisk fin kveld. Høres ikke akkurat ut som en rødvinshodepine det du da har hatt. Håper behandlingen i morgen hjelper.
Gjest Ansjoni Skrevet 18. mai 2009 #4819 Skrevet 18. mai 2009 Tusen takk for i går, det er alltid så koselig i ditt selskap Håper det ordner seg med hjelp til rydding og vasking, det blir jo litt når så mange skal spise og kose seg så godt og nøye
*Enigma* Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #4820 Skrevet 18. mai 2009 Takk for i kveld! Var veldig koselig, og fantastisk bra mat! Takk for i kveld. Den kaka di var nydelig!! Takk for en fantastisk fin kveld. Høres ikke akkurat ut som en rødvinshodepine det du da har hatt. Håper behandlingen i morgen hjelper. Takk for i kveld Regner med at behandlinga hjelper, selv om det kanskje er litt vondt i kveld. Jeg merket stor forskjell etter forrige gang i det minste. Tusen takk for i går, det er alltid så koselig i ditt selskap Håper det ordner seg med hjelp til rydding og vasking, det blir jo litt når så mange skal spise og kose seg så godt og nøye Det ser ut som det ordner seg. Spurte K pent om han gadd å komme og hjelpe meg litt på tirsdag, både med rester og oppvask, og fikk til svar at det kunne han selvfølgelig. Nå regner jeg det aldri som noen selvfølge at det blir noe av når han lover noe (ja, jeg vet, jeg er fryktelig slem nå), men jeg tror nok han holder det denne gangen (noen som sa jeg var naiv?). Sitter på jobb og sliter med å holde meg våken. Er så trøtt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vil helst bare hjem, er absolutt ikke i form i dag. Får vel bare holde ut, komme meg på trening og håpe det og behandling hjelper litt på.
Fremhevede innlegg