Gjest lucy d-.-b Skrevet 6. april 2009 #4421 Skrevet 6. april 2009 Hei hei Kos deg videre i sola! Her hjemme er det fint vær nå, men det er visstnok meldt litt dårligere og det er dumt. Jeg reiser på hytta i morgen, skal trene i kveld og kanskje en morgenspinn med Mira før jeg reiser. Hvilken dag er du hjemme igjen? Fredag? Jeg kommer ikke hjem igjen før søndag ettermiddag, men da sees vi jo på middag. Jeg har ikke sjekket om stedet er åpent, håper inderlig det.. Håper at all den gode maten hjelper på matlysten Norgesklem
*Enigma* Skrevet 6. april 2009 Forfatter #4422 Skrevet 6. april 2009 Hei, hei alle sammen! Koselig med hilsner. Lucy: kommer tilbake seint onsdag kveld I går var jeg og spiste på Bar Roma. Restauranten ligger på West End i New Town. Restauranten er svært populær, men søndag er nok ikke den mest busy dagen. Fredag og lørdag derimot pleier det å være ganske fullt der. Restauranten er holdt i en varm dyprød farge og det er hvite duker på bordene. Her finner du de fleste type middagsselskaper, romantiske middager for to, middag ute med besteforeldre, barn og barnebarn, middag med vennegjengen, eller businessmiddager. Servitørene er alle sammen italienske, og veldig hyggelige og høflige. De har som regel en spøk på lur til alle, og blunker og flørter med damene. Menyen er ganske omfattende, og det er ikke en direkte billig restaurant. Flaskene med vin ligger godt over det man vanligvis må betale på restaurantene her. De har et godt utvalg av fisk og kjøtt, stort sett servert med grønnsaker og poteter, også en rekke pastaretter, noen få retter med gnocchi og risotto, og et godt utvalg pizza. Pizza, pasta, gnocchi og risotto er det billigste på menyen. Alt selvfølgelig servert med et rikelig dryss parmesan, og nykvernet pepper. Det kan være greit å være obs på at hvis servitøren er i det riktige lune så bør du absolutt si when når han sier say when, og ikke thank you, eller lignende, da risikerer du at han bare sier: you didn't say when, og du får en god dæsj ekstra. Jeg bestilte kalv med salvie og parmaskinke, tilberedt i hvitvinssaus, og servert med poteter, lange, grønne bønner og brokkoli. Helt nydelig, og servert med et glass hvitvin, som helt sikkert ville vært nydelig dersom jeg ikke fortsatt hadde hatt avsmak for alkohol etter fredagen. Normalt har de house red and white wine på glass, men som regel har de også et ørlite utvalg dyre viner på glass, og jeg valgte da en temmelig dyr hvitvin på glass til maten. Til dessert valgte jeg créme bruleé, og espresso med ginseng. Den kaffen var faktisk utrolig god, litt søtere enn vanlig espresso. Cremé bruleén er skikkelig hjemmelaget, og ble servert med et perfekt lokk av karamellisert sukker, ikke for hardt og ikke for mykt. For en gangs skyld stakk jeg ikke på Opium som jeg pleier når jeg er her på en søndag. Jeg var rett og slett for sliten og hadde absolutt ikke lyst på alkohol. Dermed ble det en rolig kveld på hostelet i går også. I dag har jeg vært i Glasgow og møtt ei av jentene jeg ble kjent med i Portugal i sommer. Det var utrolig hyggelig å se henne igjen, og dagen gikk alt for fort. Vi ble enige om at jeg skal komme og besøke henne der hun bor, som er et lite stykke utenfor Glasgow, også skal hun komme til Edinburgh neste gang jeg er her, slik planen egentlig var denne gangen. Det blir nok en rolig kveld på hostelet i kveld også, har planer om å trene i morgen, og ta en ny tur opp på Arthur's Seat hvis været er bra. Det blir nok ny tur til Bar Roma i morgen, for pasta denne gangen, så får jeg heller ta mageproblemene som følger med. Har så lyst på skikkelig pasta nå at jeg holder på å bli sprø. Sitter her og har seriøst lyst på noe godt, men burde slett ikke stikke ut og kjøpe noe. Har jo ikke trent like mye som jeg pleier. Vi får se om jeg klarer å holde meg unna.
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. april 2009 #4423 Skrevet 7. april 2009 På ferie skal man ikke holde seg unna, da skal man fråtse tror jeg rett og slett må ha deg med som min personlige guide til Edinburgh en gang altså, betalinga er ikke så god, men det er derimot selskapet
*Enigma* Skrevet 7. april 2009 Forfatter #4424 Skrevet 7. april 2009 Vel, jeg vet hvor hardt jeg må jobbe for å bli kvitt resultatet av fråtsingen, og det er ganske enkelt ikke verdt det Blir gjerne med som guide en gang, bare å si i fra det Koselig å reise sammen med noen også. I dag kom jeg meg endelig av gårde på trening. Det var så deilig at jeg ble litt ivrig og endte opp med å trene i 2 t og 45 min..., mer om det i treningsdagboka. Tror jeg dropper turen til Arthur's Seat i dag. Været er helt greit, lettskyet/pent, men temperaturen kunne vært bedre, og det blåser. Ikke ble jeg særlig sulten av treninga heller, til tross for en hard økt, så da spørs det om det er noen særlig god idé å legge ut på en tur nå. Fikk i meg to lettyoghurter da. Vil så gjerne ha müller og weight watchers til Norge. De har noen helt utrolig nydelige varianter, blant annet har weight watchers vanilje og toffee (nå har heldigvis dobbel 0 kommet med en god vaniljeyoghurt) og müller har toffee, raspberry & cranberry, og en helt fantastisk vaniljeyoghurt med sjokoladebiter. Alt low fat, og lavt kcalinnhold. Skal sannsynligvis ut med AH i dag, hvis jeg kan overtale ham til å bli med på Bar Roma. Tror ikke det blir noen sein kveld på meg i dag heller. Kommer til å skylde på at jeg må pakke, og opp ikke alt for seint for å sjekke ut.
Gjest Ansjoni Skrevet 7. april 2009 #4425 Skrevet 7. april 2009 Flink du er som trener nesten 3 timer når du er på ferie!
Gjest skorpio Skrevet 8. april 2009 #4426 Skrevet 8. april 2009 Vel, jeg vet hvor hardt jeg må jobbe for å bli kvitt resultatet av fråtsingen, og det er ganske enkelt ikke verdt det Wow, tenk å ha den selvdisiplinen a.. Hehe.. Lenge siden jeg har vært her nå altså.. *dårlig samvittighet* Men går det bra??? Håper du har en fin ferie! Stoor klem
*Enigma* Skrevet 8. april 2009 Forfatter #4427 Skrevet 8. april 2009 Wow, tenk å ha den selvdisiplinen a.. Hehe.. Lenge siden jeg har vært her nå altså.. *dårlig samvittighet* Men går det bra??? Håper du har en fin ferie! Stoor klem Tja, jeg veit hvor mye arbeid, blod, svette. slit og tårer som ligger bak den vektnedgangen jeg har hatt i det siste, så aldri i verden om jeg lar meg selv gå opp igjen og så måtte ta den runden en gang til. Det skjer ganske enkelt ikke! Det er ikke egentlig selvdisiplin, det er en nødvendighet fordi jeg ikke lenger kan spise hva som helst og være like tynn sånn som jeg kunne da jeg var yngre. Det går veldig opp og ned, men denne siste uka har stort sett vært dritkjipt, med små unntak som kvelden hos Nótt, og noen øyblikk der jeg rett og slett bare har klart å slippe ned skuldrene, slappe av og tenke på andre ting. Likevel er K nesten konstant i tankene mine. Jeg hater det når noen kommer under huden på meg på den måten. Jeg som lovet meg selv at jeg aldri skulle slippe noen så tett innpå meg igjen. Klarer ikke la være å gruble, vet ikke hva han tenker. Vet ikke om det betyr noe heller... Ferien har helt klart blitt påvirket av sånn ståa er, men har hatt det hyggelig også selvfølgelig. Koselig å se venninna mi igjen, hun er så utrolig søt og nydelig, og jeg har veldig lyst til å reise og besøke henne på hjemstedet hennes. Det har vært veldig godt å være her da. Få ting litt på avstand, dra til Zoo, traske rundt i byen og gå opp på Arthur's Seat. Har sånn halvveis snakket med E, kompisen til J, om at han skal komme hit og møte meg når jeg er her for festivalen, også blir vi her resten av uka. DET hadde vært hyggelig det. Han er en utrolig flott fyr, og med tanke på interessene hans hadde det vært en drøm å vise ham rundt i Edinburgh. Mye morsommere å gjøre turistting når man ikke er aleine.
Bokalven Skrevet 8. april 2009 #4430 Skrevet 8. april 2009 God tur hjem! Gleder meg masse til å treffe deg igjen!
Annie Skrevet 8. april 2009 #4431 Skrevet 8. april 2009 Om du tror jeg har bosatt meg her inne i dag, så hadde jeg det... Hadde nesten 40 sider og ta igjen, og jeg bare MÅTTE få med meg hvordan ståa er mellom deg og K. Syns det er veldig bra at du har gitt han et "ultimatum". Han kan ikke forvente at du skal gå å vente på han til han er klar. Nå må han finne ut av hva han vil, og vil han ikke mer enn nå, så får han trekke seg tilbake. Men med en skikkelig avslutning!!! Ang familie og bursdager så er mine søsken akkurat som din... Siden jeg bor 20 mil unna, syns jeg i grunn det er greit å få beskjed litt mer enn en dag før, og gjerne bli invitert på mer enn kake.. Syns faktisk ikke det er for mye forlangt heller.. Meeen, i stedet for å ta den diskusjonen, lar jeg heller være å reise. Kjedelig for Prinsessa, men sånn er det bare. Velkommen hjem forresten!!
*Enigma* Skrevet 9. april 2009 Forfatter #4432 Skrevet 9. april 2009 (endret) Annie. Nå har han vel egentlig bestemt seg da.... Har vært og trent i dag, deilig å komme igang med rutinene igjen. Har fått satt på én klesvask, må få satt på og hengt opp en til. Hater å komme hjem fra ferie. Skal ut med E og J i dag. Regner med at det blir koselig. Skal bli godt å få noe annet å tenke på. Vi skal ut og spise, også drar vi vel på Beer Palace etterpå. Ikke at jeg har lyst til å drikke, men det kan jo hende jeg skifter mening. Alkohol frister fortsatt ikke etter fredagen. Riktignok delte AH og jeg en nydelig flaske vin til middagen, men bortsett fra det har det vært lite fristende. Litt godt å være hjemme da, sove ordentlig, dra og trene, kunne høre på musikk og se på tv. Endret 9. april 2009 av *Enigma*
Bettie Skrevet 9. april 2009 #4433 Skrevet 9. april 2009 Noe av det som er fint med å dra bort, er at man ofte finner ut at det er ok å være hjemme. Godt å kunne være sammen med venner og finne på noe hyggelig, da.
*Enigma* Skrevet 11. april 2009 Forfatter #4434 Skrevet 11. april 2009 How could I not see this coming? Fy faen jeg må være totalt blind og dum. Som om ting ikke er kjipt og vanskelig nok fra før, så går jeg hen og gjør alt enda vanskeligere. Nå vet jeg jo virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Bruke huet og tenke konsekvenser har visst aldri vært min sterke side når det gjelder følelser.
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. april 2009 #4436 Skrevet 11. april 2009 Å vennen Du vet hvor du får kontakt med meg hvis du vil snakke.
*Enigma* Skrevet 11. april 2009 Forfatter #4437 Skrevet 11. april 2009 Gikk det så "galt" i går vennen??? Tja, galt og galt ... Han er så alt for interessert. Så nå føler jeg meg dritkjip. Å vennen Du vet hvor du får kontakt med meg hvis du vil snakke. Jupp, takk Gah, skjønner ikke hvorfor ting trenger å bli så vanskelig? Jeg vil da for pokker ikke høre at folk plutselig finner ut at de er forelska i meg nå? Ok, vi har prata masse i lange tider på msn, men at han nå etter å ha møtt meg 2 ganger plutselig finner ut at han er forelska i meg? Hmm ... Neida, I can't blame a man for trying, men æsj. Fyren er jo helt super, men kanskje ikke 100% min type? Dessuten bor han alt for langt unna, og jeg sliter fortsatt i forhold til K. Wrong time, wrong place, da nytter det ikke at du skulle ønske at det var en litt annen tid og et litt annet sted, E. Visst liker jeg ham, men jeg tenkte liksom ikke på ham på den måten. Mer å gruble over, exactly what I needed.
*Enigma* Skrevet 11. april 2009 Forfatter #4438 Skrevet 11. april 2009 Også sender K mms. Bilde av hesten hans og oppdatering på hva han driver med. Sikkert sånn han sender til mange. Hva skjedde med å ikke ha stort kontakt da? Greit, jeg sendte savner deg-melding på fredagen, men det var i fylla. Jeg sendte selvsagt melding tilbake, og nå ligger jeg her som en idiot og venter på svar. Æsj! Men jeg får vel komme i gang med noe fornuftig. Gangen må ryddes litt, samme med stua, og kjøkkenet må ryddes mye! Badet må ryddes og vaskes over, og alt det før kl 19. I tillegg må jeg ha dusja før de kommer, og begynt på maten. Uæææh, kjenner jeg blir stressa her nå
Gjest Sativa Skrevet 11. april 2009 #4439 Skrevet 11. april 2009 Æsj, jeg hadde nesten glemt hvordan det er å være singel og ha mannfolktrøbbel. Det suger ihvertfall.
Gjest Purple Skrevet 11. april 2009 #4440 Skrevet 11. april 2009 Huff, så kjipt du skal måtte ha det for tida da Det er helt over med K? Når det gjelder E (for det var han som liker deg?), så er det vel ikke så mye du kan gjøre med det hvis du ikke liker ham helt på samme måten. Kjip situasjon å være i, men prøv å ikke gruble så mye på det...
Fremhevede innlegg