*Enigma* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #4381 Skrevet 2. april 2009 Gjør i stand her, pakker, skal trene etterhvert, grubler... Har en skikkelig vond dag i dag. Masse kjipe tanker som kommer, om hvorfor ting ble som de ble. Klarer ikke la være å tenke at jeg burde visst bedre...Har så mange spørsmål jeg gjerne skulle fått svar på. Samtidig som jeg er mer frustrert og såra enn de tidligere dagene, så savner jeg ham så forferdelig. Vil bare at han skal holde rundt meg og at alt skal bli bra igjen. Jeg vet jo at det er håpløst å tenke sånn. Vet jo innerst inne at sjansen for at noe sånt skal skje er minimal.Likevel klarer jeg ikke helt å gi slipp på et ørlite håp om at ting skal bli bra igjen. Det irriterer meg også så til de grader. Jeg vet jo at det bare er tåpelig.
LekeHusmor Skrevet 2. april 2009 #4382 Skrevet 2. april 2009 forstår godt du føler det sånn.. at du har et lite håp liksom. trist at du har det så vondt, skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for at du skulle få det bedre.
*Enigma* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #4383 Skrevet 2. april 2009 Takk! Må vel bare ta tida til hjelp. Håper at en tur vekk herfra kanskje kan hjelpe på littegrann i det minste. M avlyste nettopp, han må jobbe i kveld, så vi får se om jeg får sett ham. Det hadde vært veldig koselig, samtidig er jeg ikke akkurat übersosial i dag. Tror ikke jeg hadde vært så hyggelgi selskap. Nå har jeg fått pakket, har neimen ikke plass til å shoppe mye. Vel, har ikke penger heller, skal kjøpe undertøy da. Selv om jeg ikke har noen å vise det fram til lenger Nei, dra og og trene! Få tankene over på noe annet. Skal på Wannaburger i kveld, og regner med jeg stikker på The Advocate for å ta meg et glass vin. Kanskje det kan hjelpe på humøret?
LekeHusmor Skrevet 2. april 2009 #4384 Skrevet 2. april 2009 jeg vil også på wannaburger! høres ut som et fantastisk sted! håper du føler deg bedre etter treningen
Gjest misa Skrevet 2. april 2009 #4385 Skrevet 2. april 2009 Sniker meg innom fra jobb med en liten bamseklem. -misa
FrizzleSizzle Skrevet 2. april 2009 #4386 Skrevet 2. april 2009 Denne turen bare MÅ du ha det bra på!
*Enigma* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #4388 Skrevet 2. april 2009 jeg vil også på wannaburger! høres ut som et fantastisk sted! håper du føler deg bedre etter treningen Føler meg litt bedre, nærmere bestemt, er så sliten og har tømt hjernen så fullstendig at jeg føler meg bedre. Wannaburger er fantastisk, fyldig referat kommer i kveld eller morgen Sniker meg innom fra jobb med en liten bamseklem. -misa Takk, vennen Denne turen bare MÅ du ha det bra på! Ja, jeg håper virkelig jeg får det bra. Skal gjøre alt for å bare slappe av og kose meg. Fokusere på å ha det bra. Venninne T kommer i morgen, hun vil nok også gjøre sitt for å få meg på andre tanker. Uansett pleier jeg alltid å finne roen i Edinburgh. God tur vennen Takk
*Enigma* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #4390 Skrevet 2. april 2009 god tur Tusen takk! Hva skulle man vel gjort uten KG?
LekeHusmor Skrevet 2. april 2009 #4391 Skrevet 2. april 2009 si det håper du rekker innom selvom du er på farten! eller, egentlig er det bare teit å meg å si, som ikke skal ha med pc en gang. hehe. men ja.. uansett så må du kose deg masse, håper virkelig du finner roen som du skrev og at ting føles litt enklere.
Gjest Wolfmoon Skrevet 2. april 2009 #4392 Skrevet 2. april 2009 God tur Dessuten føler man seg mye bedre når man har fått kjøpt nytt undertøy, selv om man ikke har noen å vise det til. For da kan man bare gå rundt å tenke, "dere vet ikke hva dere går glipp av" Eller noe sånt da
*Enigma* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #4393 Skrevet 2. april 2009 si det håper du rekker innom selvom du er på farten! eller, egentlig er det bare teit å meg å si, som ikke skal ha med pc en gang. hehe. men ja.. uansett så må du kose deg masse, håper virkelig du finner roen som du skrev og at ting føles litt enklere. Jeg rekker innom vet du Det er trådløst nett på hostelet, så kommer nok innom et par ganger. Blir bare litt lite mens venninna mi er der. God tur Dessuten føler man seg mye bedre når man har fått kjøpt nytt undertøy, selv om man ikke har noen å vise det til. For da kan man bare gå rundt å tenke, "dere vet ikke hva dere går glipp av" Eller noe sånt da Takk!! Hehe, ikke sant Man føler seg som regel bedre med flott undertøy Hadde en kjent fotballspiller foran meg i køa til sikkerhetskontrollen. Folk lot ham stort sett være i fred, men da han kom inn i taxfree-shoppen var det en utenlandsk dame som gikk bort til ham og spurte om han ikke var: a famous football player. Han virket litt ubekvem med situasjonen. Lurer på om jeg skal kjøpe Emporio Armaniparfymen. Begynner å bli litt lei av de jeg har, samtidig så vil jeg jo gjerne at enkelte skal synes jeg lukter godt, og veldig mange av kompisene mine synes "mine" parfymer, Laura, og Donna by Sergio Tacchini lukter veldig godt. Men man kan jo ha 3 stk å bytte på med også
Gjest Wolfmoon Skrevet 2. april 2009 #4394 Skrevet 2. april 2009 Laura som i Laura Biagotti (eller hvordan det nå skrives?)? I såfall er jeg helt enig i at den lukter utrolig godt, for den har jeg også
Gjest Ansjoni Skrevet 2. april 2009 #4395 Skrevet 2. april 2009 3 parfymer å bytte med er da ingenting, jeg harvel nesten 10 God tur!
LekeHusmor Skrevet 2. april 2009 #4396 Skrevet 2. april 2009 jeg holder meg bare til en parfyme MEGET nysjerrig på fotballmannen.. så PM if u want håper du har kommet vel frem og har det bra
*Enigma* Skrevet 4. april 2009 Forfatter #4397 Skrevet 4. april 2009 (endret) Da var endelig det trådløse nettet oppe igjen her. Det har vært nede siden i går, gjett hvem som fikk abstinenser :gjeiper: Uansett, her kommer reisebrev så langt: Dag 1 Det var nydelig vær da jeg ankom Edinburgh. Sola hadde enda ikke gått ned, og det var 14 grader, så forholdsvis godt og varmt. Kom inn til byen i skumringen, byen er utrolig vakker, med mye spesiell arkitektur, og jeg hadde lyst til å få tatt noen bilder når været tross alt var så bra som det var. Selvfølgeig var da batteriene på kameraet døde. Sjekket inn på hostelet, og gikk for å spise. Stakk på Wannaburger, ettersom jeg ikke orket noen skikkelig middag. Der var det kun mulig å bestille Take out da jeg kom, så jeg bestilte en Bacon Guacamole burger, no bun or relish, extra salad. De har nemlig et tilbud hvor du kan få burgeren uten brød, men med ekstra salat i stedet til samme prisen. Siden jeg ikke bør spise noe særlig brød passet det meg utmerket. De så litt rart på meg da jeg bestilte, det var visst ikke ofte folk bestilte såpass ”kompliserte” menyer. Fikk med meg burgeren til hostelet og spiste i spiserommet der. Burgerne fra Wannaburger er på nesten 200 g av ren karbonadedeig. Hvis du ikke ber om noe annet serveres den medium stekt. Du kan også få den som veggie burger, eller med kyllingfilet hvis du heller vil ha det. Wannaburger er vel noe av det nærmeste man kommer gourmetburgere, og de har et stort utvalg kombinasjoner, f.eks med mozzarella og pesto, bacon guacamole som jeg bestilte i går, camembert og tranebærrelish, og en hel del andre kombinasjoner. Pesto, guacamole etc er hjemmelaget, det samme med burgerbrødene deres. Guacamolen på burgeren min var aldeles nydelig, skulle bare ønske jeg hadde lest menyen litt bedre så jeg hadde sett at det ikke var ost på, men burgeren var god likevel den. Fikk servert en herlig salat til med forskjellige typer salat, grillet paprika og tomat til. Normalt blir burgerne servert med brød og chips til. Da jeg var ferdig med å spise stakk jeg til The Advocat, en koselig pub i nærheten av hostelet. Jeg pleide å gå dit da jeg bodde her, for å vorse. De har et rimelig godt utvalg av vin på glass, og absolutt et brukbart utvalg whisky. Det er noe av det jeg liker med pubene her, du får nesten alle vinene deres på glass også, så du slipper å kjøpe en crappy husets vin, eller en hel flaske. The Advocate er spesielt koselig fordi det som regel er mulig å sitte og prate der, uten å måtte skrike. Satte meg ned for å vente på AH som skulle møte meg der. Hadde tatt med meg Neverwhere av Neil Gaiman, siden jeg visste at jeg ville bli sittende en liten stund aleine. Bestilte meg et glass rosévin, og fikk en nydelig, tørr og crisp rosévin laget på pinot grigio-druen. Satt og leste i boka mens jeg ventet, taklyset var helt dempet, så jeg hadde kun et telys som leselys. Ble sittende og vente en god stund på AH, så jeg rakk å lese ut resten av boka før han kom. Det var utrolig koselig å se ham igjen. Praten gikk lett, og vi ble sittende til vi ble bedt om å gå i ett-tida. Da fulgte han meg hjem til hostelet, og vi avtalte å møtes over helga. Gikk for å legge meg og fikk den hyggelige ”overraskelsen” at to av mine romkamerater snorket. Var ikke veldig imponert da, men det var jo ikke så mye jeg kunne gjøre. Heldigvis avtok snorkingen en liten stund, akkurat lenge nok til at jeg rakk å sovne, men jeg våknet i mellom kl 6 og 7 i morges av at de hadde begynt igjen, og noen av romkameratene mine stod opp. Lå og døste fram til kl 9, da jeg fant ut at det var på tide å stå opp. Satte meg på Starbucks for å lese og drikke kaffen min. Koste meg der en stund før jeg stakk tilbake til hostelet. Jeg sendte en melding til min venninne fra i sommer, og fikk beskjed tilbake om at hun hadde hatt det så travelt i det siste, at hun hadde ikke fått bestilt rom eller noe, så hun visste ikke helt hvordan det kom til å bli med å sees. Vi har tekstet litt fram og tilbake, og skal nå møtes i Glasgow i morgen. Dermed har jeg hele denne dagen fri til å gjøre akkurat som jeg vil. Hadde egentlig tenkt å trene i dag, men formen er ikke på topp. Det ble litt seinere i går enn jeg hadde tenkt, litt mer vin (jeg tålte jo ingenting. Drakk bare litt over 2 glass, men det var mer enn nok)og jeg merker jeg er sliten. Det ble tur opp på Arthur's Seat ettersom været bedre seg litt utpå dagen. Det ble strålende sol, og hva er da bedre enn en tur i frisk luft? Ruten jeg valgte er ganske bratt og slitsom, og jeg kjenner jeg er støl i rompa etter klatringa oppover Det finnes en enklere rute også, den jeg pleier å gå ned, men jeg synes sjarmen blir litt borte hvis det skal være så enkelt å komme seg opp. Dessverre var det temmelig disig, så jeg så ikke så mye, men det var deilig å være der oppe likevel. Endte opp på Pancho Villa’s da jeg skulle spise middag. Dette er en Mexikansk restaurantkjede, som du blant annet finner ganske langt nede på Royal Mile. Selve restauranten er holdt i skarpe farger i kongeblått, rosa, gulorange og 2 store, røde potter med kaktuser. På veggene er det dekorert med sombreroer, bilder med meksikanske motiver, inka/aztekerinspirerte soler i metall og meksikanske flagg. Golvet er flislagt, noe som nok er en av grunnene til at det kan bli ganske høylydt der. Bordene ser nærmest ut som kantinebord i tre, og stolene er enkle kurvstoler. Ikke et sted man går for en romantisk middag, men absolutt et fint alternativ for en vennekveld ute. Nå var nok jeg noe uheldig med mitt valg av hovedrett. Enchilladas con carne var ingen høydare. To ostegratinerte enchiladas fyllt med det skottene kaller beef, må ikke forveksles med biff! Kjøttet minner litt om sosekjøtt eller grytekjøtt, og virker som regel halvt ihjelkokt, og faller fra hverandre når man setter gaffelen i det. Disse ble servert med en kremet bønnestuing av hvite bønner (relativt smakløst) og ris med mais, erter, gulrot og tomat. Høydaren i dette måltidet var guacamolen som var skikkelig hjemmelaget, med gode biter av avocado. De andre rettene så også veldig gode ut når jeg så andre fikk dem servert, så jeg tror nok ganske enkelt jeg valgte feil rett. De har et helt greit utvalg av vin på glass, husets vin, og 2 andre viner av hver sort i hvitt og rødt. Rosévin har de bare én av, og denne kommer kun på flaske. Også desserten var en skuffelse. Jeg bestilte Mexican flan, ettersom jeg egentlig ikke var spesielt sulten. Jeg stod mellom denne og sjokoladepudding. Etter servitørens forklaring, landet jeg på mexican flan ettersom hun beskrev sjokoladepuddingen som svært mektig. Mexican flan fikk jeg beskrevet som en creme bruleé, uten karamellokket. Dessverre var denne litt seigere/hardere enn en karamellpudding, og rimelig smakløs. I tillegg ble den servert med ganske rikelige mengder krem fra sprayboks. (hva er det med skottene og krem?) *Enigma* != stor fan av sånn krem, eller krem i det hele tatt. (der kom nerden i meg fram ja ) Karamellsausen som var øst over og rundt derimot var kraftig og god, mens sjokoladesausen virket noe overflødig. Servicen var det ingenting å utsette på. Servitørene var påpasselige og hyggelige uten å mase eller smiske. Enkel, grei og rask service, men jeg ble ikke imponert da jeg fikk regningen og det var streket under Service not included. Da må jeg innrømme at jeg mistet litt lysten til å tipse. Da jeg kom ut var den berømmelige skotske tåka på plass, og temperaturen hadde sunket betraktelig. Så fort sola forsvinner og den berømmelige tåka kommer krypende, blir det kaldt og rått her, dessverre Sjekket kort facebook fra mobilen, og hadde fått melding fra en bifil kompis av meg, som jeg må innrømme ga meg et aldri så lite latterkick. Tittelen var Tilfelle ting er kjedelig i påskeheimen, og fortsatte med: Bare si i fra hvis du har lyst på trekant med meg og typen (og nei, det er ikke første gang jeg får det tilbudet, men tidligere har det vært i litt mer tilslørt form :ler) Meldingen ble avsluttet med: Spør man ikke, får man ikke. Dag 2 Våkner opp til regn, fylleangst og verdens verste fyllesyke, er svimmel, kvalm, dehydrert, kjenner fortsatt smaken av spy og den såre følelsen i halsen som når du har spydd så mye at alt du får opp er magesyre. For å gjøre ting enda verre sjekket jeg gjennom meldingene jeg fikk og sendte i natt, og selvfølgelig sendte jeg melding til K i natt. Jeg skulle ha slettet nummeret hans! Jeg brukte alt for mye penger, drakk alt for mye med tanke på at jeg knapt har spist i det siste, klarte jo å få masse oppmerksomhet da jeg lå og spøy på doen her (gudene veit hvem som så meg da), det var folk innom flere ganger, for å høre om det gikk bra, de kom med vann til meg, la et håndkle over meg så jeg ikke skulle fryse (lå i bare undertøyet over do), og jeg har ingen aning om hvem de var for jeg kunne ikke snu meg vekk fra doskåla. Anyway, vi begynte så fint på The Advocate. Vi skravlet og drakk, og jeg prøvde å ta det med ro. Det gikk egentlig ganske greit det, så lenge vi var på The Advocate, men så gikk vi ned til Grassmarket, og en hyggelig pub der som heter The Last Drop. Grassmarket var der forbryterne ble hengt i gamle dager Puben er kjempekoselig, de som jobber der er supertrivelige, og vi møtte noen gjester ved baren som vi kom i prat med, blant annet foreldrene til vår hyggelige bartender. Jeg oppdaget Whiskylisten deres, og da var det i grunnen gjort. Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg drakk, men i utgangspunktet burde jeg ikke ha blitt så full som jeg ble. Tror vel jeg fikk i meg omtrent en flaske med vin til sammen, fra kl halv 6 (ett glass til middagen) til kl 3, + 2 eller 3 glass whisky. Det ble ikke noe av turen til Glasgow i dag. Været var elendig da jeg våknet, og venninna mi var like fyllesyk som meg, så hun orket ikke gjøre noe. Vi skal treffes mandag i stedet. Like greit, for jeg har det helt jævlig nå, og tror ikke jeg ville orket å reise uansett. Men verst er egentlig fylleangeren, følelsen av at jeg gjorde noe fryktelig dumt da jeg skrev melding til K. Jeg skrev bare akkurat det jeg følte der og da, at jeg savnet ham, at jeg skulle ønske han var der. Fikk svar tilbake at han hadde tenkt mye på meg og tingene vi hadde snakket om de siste dagene. I dag blir det definitivt bare avslapping på meg. Vil absolutt ikke drikke. Tror jeg skal spise på Wannaburger igjen i dag. Det burde passe bra når man er fyllesyk. Endret 4. april 2009 av *Enigma*
*Enigma* Skrevet 4. april 2009 Forfatter #4398 Skrevet 4. april 2009 Laura som i Laura Biagotti (eller hvordan det nå skrives?)? I såfall er jeg helt enig i at den lukter utrolig godt, for den har jeg også Akkurat den Laura ja 3 parfymer å bytte med er da ingenting, jeg harvel nesten 10 God tur! Neida, det er ikke mye det Blir fort litt lei når jeg bare har 2, så skal se om jeg ikke kan få kjøpt et par nå. jeg holder meg bare til en parfyme MEGET nysjerrig på fotballmannen.. så PM if u want håper du har kommet vel frem og har det bra PM sendt
Gjest misa Skrevet 4. april 2009 #4399 Skrevet 4. april 2009 Huff, sånne dagen derpå-dager kan man fint klare seg uten. :gjeiper: Pass nå bare på å være forsiktig! :streng: Håper du får en fin påske vennen! -misa
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2009 #4400 Skrevet 4. april 2009 Neverwhere Leit med formen din idag Håper kvelden blir bedre enn sist natt hvertfall!
Fremhevede innlegg