*Enigma* Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #4261 Skrevet 22. mars 2009 Kvelden har vært helt grei. Vi lagde svinefilet med pasta og saus av hvitløk, løk, vårløk, champignon, litt hvitvin og fløte. Slett ikke dumt. Ellers har vi ligget rett ut på sofaen og sett fotball, Brann - Stabæk. Helt greit tidsfordriv i grunn. Begge var rimelig sløve. Blir nok ikke lenge til vi legger oss.
FrizzleSizzle Skrevet 23. mars 2009 #4262 Skrevet 23. mars 2009 Det var en helg med mange svingninger, eller i alle fall var beskrivelsen din av den slik. Kanskje ikke så galt at den endte med "helt grei"?
*Enigma* Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #4263 Skrevet 23. mars 2009 Det var en helg med mange svingninger, eller i alle fall var beskrivelsen din av den slik. Kanskje ikke så galt at den endte med "helt grei"? Tror ikke det var så dumt at den endte med helt grei nei. Urk, jeg liker ikke mandager! De er så nedtur etter helga. Ble vekket av at K dultet borti meg med albuen og spurte om jeg ikke skulle stå opp, for jeg hadde dårligere tid enn ham. Jeg skjønte ingenting, hadde ikke hørt noen klokke eller noe som helst. Hater å bli vekket sånn, men K trodde jeg hadde hørt klokka så da ble det ikke noen pen vekking. Er fryktelig stiv og støl etter 3 dager på rad med styrketrening og er fortsatt halvveis i koma. Skulle nok ha lagt oss tidligere sånn jeg foreslo. Fant en jobb jeg har litt lyst til å søke på også, men er fryktelig usikker. Jeg har mye å lære her, og den jobben jeg har lyst til å søke på er innen et litt annet felt enn hva jeg har lyst til å ende opp i. Samtidig er det et felt jeg har veldig lyst til å jobbe innen. Så er da spørsmålet om jeg skal forlate en trygg jobb jeg trives i her hvis jeg får muligheten til å prøve meg i denne andre jobben jeg lurer litt på. Det er litt skummelt å skifte jobb, jeg har jo også en del spennende prosjekter å se fram til her dette året. Vel, jeg kan jo kanskje søke, ikke sikkert jeg blir plukket ut til intervju engang, og om jeg blir det så er det ikke sikkert jeg får jobbtilbud og jeg må ikke ta jobben heller om jeg får tilbudet. Får tenke litt på det og kanskje høre litt med K også. Snakker litt med J om det nå. Pokker og, kunne ikke den jobbannonsen kommet litt tidligere da? :gjeiper:
LekeHusmor Skrevet 23. mars 2009 #4264 Skrevet 23. mars 2009 sånne ting har en tendens til å komme når det egentlig ikke passer enig med deg om mandag - hater de jeg og. håper din blir en av det gode slaget!
*Enigma* Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #4266 Skrevet 23. mars 2009 Har sendt av gårde mail med cv. Sendte nemlig noen spørsmål angående stillingen til han som var oppført som kontaktperson og han ba meg sende cv-en min. Så da sendte jeg en mail med bittelitt info om meg og cv, så får vi nå se. Ikke helt sikker på om det er min type jobb, og slett ikke sikker på om jeg har lyst til å skifte jobb nå. Jeg har jo mye spennende som skjer framover, og jeg trives veldig godt der jeg er. Samtidig har jeg litt lyst til å få litt andre arbeidsoppgaver. Anyway, er jo ikke sikkert jeg blir kalt inn til intervju engang, så trenger ikke akkurat ta sorgene på forskudd. Ingenting spennende på tV i dag, skulle gjerne vært hos K i stedet for å sitte i min egen sofa. Vel, lite å gjøre med det. Får prøve å legge meg litt tidlig, kanskje jeg slipper å være så trøtt i morgen.
*Enigma* Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #4268 Skrevet 23. mars 2009 det er jo paradise Som jeg sa, ingenting spennende på tv
LekeHusmor Skrevet 23. mars 2009 #4269 Skrevet 23. mars 2009 hehe. det er igrunn sant. spennende med jobbgreiene da.. får håpe at det løser seg til det du syns er best! har du noen gode oppskrifter med couscous forresten?
*Enigma* Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #4270 Skrevet 23. mars 2009 hehe. det er igrunn sant. spennende med jobbgreiene da.. får håpe at det løser seg til det du syns er best! har du noen gode oppskrifter med couscous forresten? Kan bli spennende ja Uansett er det greit å vite hva som er der ute og hvilke muligheter jeg har. Tror nok jeg skal være mer enn kvalifisert nok til stillingen, så får vi bare se om de også synes det og om det er en jobb jeg kunne tenke meg. Couscous lager jeg alltid på slump. Har alltid oppi blanket hvitløk og enten rødløk eller sjalottløk, gjerne chili, også tar jeg det jeg har. Friske urter (basilikum, persille og/eller koriander er fint), paprika, agurk, tomat, som regel dressing av lime/sitron og god olivenolje over. Ellers er denne ganske spennende: Pinjekjernecouscous 2 ss olivenolje 2 løk i båter 2 skrelte sjalottløk 3 knuste og hakkete hvitløkfedd 1 frisk chili i terninger 1 ts paprikapulver 1/2 ts malt kanel 1/2 ts korianderfrø, støtt 1/2 ts spisskumfrø, støtt 4 kardemommebelger, støtt en stor klype safrantråder havsalt nykvernet pepper en bunt koriander, hakket til servering 500 g couscous 75 g pinjekjerner 50 g smeltet smør Varm olivenoljen i en vid kjele. Ha i løk, sjalottløk, hvitløk og chili og la det surre i 2 minutter. Tilsett paprika, kanel, koriander, spisskum, kardemomme og safran, og la det surre videre i 3 minutter. Hell couscousen i en kjele og fyll på med vann til det står 2,5 cm over couscousen. Kok opp, og la det småkoke i 3 minutter under stadig omrøring. Sil godt av. Legg pinjekjernene i en tørr stekepanne og stek dem over middels varme under konstant omrøring, til de er brune. Ha dem i den avsilte couscousen. Hell smeltet smør over og krydre med salt og pepper. Løs opp grynene med en gaffel og ha couscousen over i en stor serveringsskål. Legg de ferdige grønnsakene på toppen av couscousen og pynt med masse frisk, hakket koriander. Serveres varmt.
LekeHusmor Skrevet 23. mars 2009 #4271 Skrevet 23. mars 2009 det hørtes godt ut! jeg har faktisk ikke laget couscous noe særlig før, aner ikke hvorfor.. men kjøpte nå en pakke isted så får prøve meg i morgen. den pinjekjerne oppskriften hadde jo sikkert vært nydelig med kyllingfilet til
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. mars 2009 #4272 Skrevet 23. mars 2009 Spennende med jobbsøking da! Uansett hva som skjer er jo det å søke litt og se seg rundt en god erfaring, og tenk så morsomt det hadde vært hvis du fikk gå på intervju og kanskje i tillegg fikk jobben!! Det er Arnold på Nrk3 nå, hvis du kjeder deg :gjeiper:
Gjest misa Skrevet 23. mars 2009 #4273 Skrevet 23. mars 2009 Det er Arnold på Nrk3 nå, hvis du kjeder deg :gjeiper: Gammel-Arnold! -misa
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. mars 2009 #4274 Skrevet 23. mars 2009 Ja, forresten, jeg fortalte vel at jeg var på Noahs Ark med noen kollegaer, litt samme inntrykket som du hadde, vi spiste heldigvis ikke dessert, men kelneren vår STINKET svette. Ikke så veldig delikat.. Maten var ok, men ikke noen gigantisk høydare. Har smakt bedre tyrkisk andre steder, for å si det sånn. Innmari koselig å sitte og pilse i "pilsavdelinge" da, i allefall
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. mars 2009 #4275 Skrevet 23. mars 2009 Gammel-Arnold! -misa Det er ACTION!
Gjest misa Skrevet 23. mars 2009 #4276 Skrevet 23. mars 2009 Det er ACTION! Jeg trodde kanskje det var noen gamle Arnold treningsvideoer, men så var det "bare" god, gammeldags Arnold-action. -misa
Gjest Sativa Skrevet 23. mars 2009 #4277 Skrevet 23. mars 2009 Gammel-Arnold! -misa Jeg mente også å observere naken Arnold?
*Enigma* Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #4279 Skrevet 24. mars 2009 Synes du jeg er her så mye at så fort jeg er borte noen timer må du lete etter meg? Har vært på trening, og nå er jeg tilbake på jobb. Skal jobbe vedlikehold i dag, siden første tirsdagen i april er i påsken, og da er jeg bortreist. Dermed blir det ikke noe vedlikehold da. Er egentlig fryktelig sliten, og vil helst finne senga, men det nytter jo ikke.
LekeHusmor Skrevet 24. mars 2009 #4280 Skrevet 24. mars 2009 du hadde jo ikke vært her i hele dag kjedelig med vedlikehold da.. det er vel sånn som må gjøres er det sånn at du må sitte langt utover natten? eller er det bare på kvelden?
Fremhevede innlegg