LekeHusmor Skrevet 10. mars 2009 #4104 Skrevet 10. mars 2009 goood tur enigma! kos deg masse med røde pølser !
*Enigma* Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #4106 Skrevet 10. mars 2009 Hehehe, blir nok ingen røde pølser på meg Av en eller annen grunn har jeg aldri likt de røde pølsene. Er ikke spesielt glad i vanlige pølser generelt heller Urk, burde komme meg i seng, skal jo opp tidlig i morgen og på jobb før jeg reiser til Køben, men har ikke lyst til å legge meg aleine. Vil så gjerne ha noen å ligge i armkroken og kose med før jeg sovner. Dessuten er jeg rastløs og vil bare komme meg av gårde. Blir alltid sånn når jeg skal reise, uansett hvor kort eller langt det er eller hvor lang tid det er for. Ja, rent bortsett fra når jeg reiser til Toten da. Det blir ikke helt det samme. Lurer på hva jeg skal kjøpe for å fylle kvota mi... Synes jeg så sjelden finner noe bra å kjøpe på flyplassene, og egentlig drikker jeg fryktelig sjelden sprit. Whisky kjøper jeg heller når jeg skal til Edinburgh i påsken, og evt. når jeg er der i sommer. Da kan jeg få tak i litt mer spesielle flasker enn på flyplassen. Captain Morgan Black Label kanskje? Så må jeg se om jeg finner noe ok vin som er verdt å ta med hjem. Noen forslag? LekeHusmor, noen gode forslag til gode viner jeg burde teste ut?
*Enigma* Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4108 Skrevet 11. mars 2009 Tung morgen i dag, de negative tankene tok fullstendig over. Tyder på at jeg kanskje var i trøtteste laget. Fikk tatt ut litt frustrasjon til en kollega som kjenner situasjonen og skjønte at ting kanskje ikke var helt bra i dag. Skal følge rådene hans om 1: være så opptatt mens jeg er i Køben at jeg i alle fall ikke tar kontakt med K 2: Stikke på fylla aleine i Køben og se om jeg finner noen trivelige mennesker å snakke med, sånn at jeg ikke ender med å se på tv og bable med K på msn eller sms.
LekeHusmor Skrevet 11. mars 2009 #4109 Skrevet 11. mars 2009 høres lurt ut ikke bra at du hadde en dårlig start på dagen.. håper den blir bedre! når det gjelder vin, er viner jeg syns er supre å plukke opp på taxfreen: Lindemanns rødviner Cloudy Bay Sauvignon Blanc (hvis du finner denne MÅ du kjøpe den, den er skamgod) champis, hvis du liker det Gentil Hugel (riesling vin som er fantastisk til all krydret mat, indisk osv) Masi Campofiorin (god litt kraftig rødvin, fin til kjøtt) Rhone-viner kan også være gode taxfreekjøp, men jeg er ikke så begeistret for de, så her har jeg ingen konkrete navn..
*Enigma* Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4111 Skrevet 11. mars 2009 høres lurt ut ikke bra at du hadde en dårlig start på dagen.. håper den blir bedre! når det gjelder vin, er viner jeg syns er supre å plukke opp på taxfreen: Lindemanns rødviner Cloudy Bay Sauvignon Blanc (hvis du finner denne MÅ du kjøpe den, den er skamgod) champis, hvis du liker det Gentil Hugel (riesling vin som er fantastisk til all krydret mat, indisk osv) Masi Campofiorin (god litt kraftig rødvin, fin til kjøtt) Rhone-viner kan også være gode taxfreekjøp, men jeg er ikke så begeistret for de, så her har jeg ingen konkrete navn.. og jeg kjøper alltid med meg baileys da Dagen har allerede blitt bittelitt bedre, fikk kosemelding da jeg ønsket ham god tur til Stockholm nå nettopp. Skal ikke så mye til. Fortsatt sårt å skulle til Køben uten ham, men trøster meg med at jeg skal ut og spise nydelig mat og kose meg med gode drinker mens jeg er borte. Takk for gode forslag. Cloudy Bay Sauvignon Blanc er jo nydelig, ikke tenkt over at den kunne være et godt tax free-kjøp. Har fått den i gave noen ganger, og ellers blir den kjøpt inn når jeg har god råd/skal ha noe spesielt, men den er jo en del billigere i ankomsten på Gardermoen så jeg. Må sjekke ut noen av de andre tipsene dine. Vurderer å rett og slett kjøpe 3 l vin/sterkvin framfor å få med meg sprit som jeg drikker så sjelden likevel. Kan snylte på K sin mørke rom i stedet og whiskyen til K og J fram til jeg får kjøpt min egen i påsken. Mye bedre å snylte litt enn å måtte kjøpe selv
LekeHusmor Skrevet 11. mars 2009 #4112 Skrevet 11. mars 2009 ah, hvor finner du oversikt over hva som koster hva på taxfreen? åh, så du har smakt cloudy bay.. jeg elsker den vinen. den er virkelig nydelig altså, men desverre litt i dyreste laget til å drikkes så alt for ofte på ranchen i USA så kostet den 100 kr!! de solgte den i baren der. tror jeg drakk tre flasker på en uke jeg pleier å lage skinnstekt ørret, med potet og pastinakkpure, og veeeldig lettsteket asparges og beurre blanc med litt lime, og ha cloudy bay til. det er himmelsk! :dåne: jeg skal også kjøpe vin når jeg skal til barca, gidder ikke kjøpe sprit. sprit er roten til alt ondt og så er jeg ikke noe glad i brunt brennevin heller.. selvom jeg gjerne skulle vært det - syns det ser så tøft ut med jenter som drikker whisky
*Enigma* Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4113 Skrevet 11. mars 2009 ah, hvor finner du oversikt over hva som koster hva på taxfreen? åh, så du har smakt cloudy bay.. jeg elsker den vinen. den er virkelig nydelig altså, men desverre litt i dyreste laget til å drikkes så alt for ofte på ranchen i USA så kostet den 100 kr!! de solgte den i baren der. tror jeg drakk tre flasker på en uke jeg pleier å lage skinnstekt ørret, med potet og pastinakkpure, og veeeldig lettsteket asparges og beurre blanc med litt lime, og ha cloudy bay til. det er himmelsk! :dåne: jeg skal også kjøpe vin når jeg skal til barca, gidder ikke kjøpe sprit. sprit er roten til alt ondt og så er jeg ikke noe glad i brunt brennevin heller.. selvom jeg gjerne skulle vært det - syns det ser så tøft ut med jenter som drikker whisky www.dutyfree.no Den middagen høres jo himmelsk ut, den skal jeg teste ut på K. Har nemlig lett litt etter en passe fiskemiddag å servere ham, evt. kan jeg lage en variant med ovnsstekt fjellørret, men ha samme tilbehøret. Brunt brennevin er godt det, særlig whisky. Er mer glad i det hvis jeg skal drikke det bart enn brun rom, men brun rom er godt i drinker da. Var ikke noen stor Whiskydrikker før jeg dro til Edinburgh, drakk litt i blant ettersom J var så glad i det, og synes det var helt greit, men jeg ble liksom ordentlig vant med det mens jeg var der. Får en del kommentarer når jeg drikker skotsk whisky, særlig siden jeg ikke drikker de mildeste, snilleste variantene. Fin måte å komme i kontakt med folk på Selv om det sjelden er de kjekkeste, unge mannfolka jeg får kontakt med Det er nok heller litt halvgamle mannfolk som synes det er tøft, unge menn på min alder synes det er flaut når jeg kan mer enn dem
LekeHusmor Skrevet 11. mars 2009 #4114 Skrevet 11. mars 2009 men det er jo det som er kult, at du kan mer enn de! syns sånt er stilig. tror absolutt det kan gjøre seg med ovnsbakt ørret også. jeg krydret bare med salt, pepper og noen dråper sitron. (evt sitronpepper). det er utrolig godt! tror jeg skal lage det i morgen, selvom jeg ikke tar meg råd til cloudy bay'en beurre blanc er veldig veldig godt også. mat gal jeg, neei da... takk for link til side. enda mer å gjøre på jobb
*Enigma* Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4115 Skrevet 11. mars 2009 (endret) men det er jo det som er kult, at du kan mer enn de! syns sånt er stilig. tror absolutt det kan gjøre seg med ovnsbakt ørret også. jeg krydret bare med salt, pepper og noen dråper sitron. (evt sitronpepper). det er utrolig godt! tror jeg skal lage det i morgen, selvom jeg ikke tar meg råd til cloudy bay'en beurre blanc er veldig veldig godt også. mat gal jeg, neei da... takk for link til side. enda mer å gjøre på jobb Jeg putter (selvfølgelig) masse hvitløk i også Kan ikke lage mat uten hvitløk Ellers krydrer jeg som regel bare med salt og pepper + noen dråper sitron i tillegg. Enkelt skal det være. Elsker ovnsbakt fjellørret. Spiste det masse da jeg var fattig student faktisk, tro det eller ei. På Rema får du dem nemlig frosne til 13 kr pr stk (da jeg var student i alle fall), så lagde vi potetmos til og serverte med agurk. Billig og aldeles nydelig middag. Folk trodde jo vi var luksusdyr når vi nevnte hva vi hadde til middag. Jeg synes også det er litt moro når jeg kan mer enn gutta, men det er ikke like populært fra gutta sin side Har jekket ned noen sånne gutter alla Petter? i Paradise Hotell når de har prøvd seg på å imponere med alkoholkunnskaper. Det er bare det at det blir så lite flørting av det :gjeiper: Nå gjør du meg for øvrig sulten... Pokker også, jeg må bli flinkere til å invitere folk på middag!! Har så lyst til å lage gode middager, men det er kjedelig aleine. J er jo super å lage mat sammen med, også er han så glad i maten vi lager sammen. Endret 11. mars 2009 av *Enigma*
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. mars 2009 #4116 Skrevet 11. mars 2009 Whisky er bra, whisky er toppen Og ja, synes Whisky er undervurdert av jenter, tror absolutt det er flere som egentlig hadde likt det hvis de fikk riktig whisky
LekeHusmor Skrevet 11. mars 2009 #4117 Skrevet 11. mars 2009 ja det er så koselig å ha folk på middag! jeg er jo heldig som har E å lage middag til hver dag, og han er virkelig takknemlig også. syns alt er godt og smaker på alt desverre har vi ikke noe spisebord, så det er håpløst å invitere folk på middag... det er virkelig en ting jeg savner altså. men fjellørret, mener du da fileter eller hele fisken? jeg er litt pyse når det kommer til hel fisk, rense ogsånn.. liker best fileter. vet ikke helt hvorfor men. men jeg merker at jeg stadig prøver nye ting og "flytter" grensene mine, både på matlaging og andre fronter, føles som jeg er veldig interessert i å lære og suge til meg all informasjon fortiden syns det ser og forsåvidt smaker så fint med sånn middelhavsstekt fisk, dorade f.eks, helstekt i ovn med sitron og urter inni.. men er så mye styr å spise! skinn og bein og alt :dåne:
LekeHusmor Skrevet 11. mars 2009 #4118 Skrevet 11. mars 2009 og han Petter i Paradise Hotel.. fyfaen for en grusom fyr. det er pga folk som han at Asker og Bærum får et dårlig rykte! kunne han hatt kortere shorts?
*Enigma* Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4119 Skrevet 11. mars 2009 ja det er så koselig å ha folk på middag! jeg er jo heldig som har E å lage middag til hver dag, og han er virkelig takknemlig også. syns alt er godt og smaker på alt desverre har vi ikke noe spisebord, så det er håpløst å invitere folk på middag... det er virkelig en ting jeg savner altså. men fjellørret, mener du da fileter eller hele fisken? jeg er litt pyse når det kommer til hel fisk, rense ogsånn.. liker best fileter. vet ikke helt hvorfor men. men jeg merker at jeg stadig prøver nye ting og "flytter" grensene mine, både på matlaging og andre fronter, føles som jeg er veldig interessert i å lære og suge til meg all informasjon fortiden syns det ser og forsåvidt smaker så fint med sånn middelhavsstekt fisk, dorade f.eks, helstekt i ovn med sitron og urter inni.. men er så mye styr å spise! skinn og bein og alt :dåne: Tenker på hele fisken ja, men det var aldri jeg som renset den. Skal jeg gjøre det tror jeg jeg må ha neseklype og engangshansker Jeg hater innvoller av alle slag. Men det er godt da, å bare stappe den med hvitløk, salt, pepper og litt sitron, friske urter hvis du har noen passende, pakke den inn i aluminiumsfolie og la den bake i ovnen. Yummi!!! og han Petter i Paradise Hotel.. fyfaen for en grusom fyr. det er pga folk som han at Asker og Bærum får et dårlig rykte! kunne han hatt kortere shorts? Han er helt forferdelig ja, også reaksjonen hans på kommentaren til var det Nanna? Bærum og alt det innebærer, eller? Han innser jo ikke selv at han er prototypen på den type Blærumssoss som hun sikter til. K snakket om at han hadde lagt merke til fyren før, både i gata og på senteret han trener på. Han er visst ikke noe bedre off screen Når vi nå først snakker om Paradise Hotel.. Blir litt usikker jeg. K var ikke så voldsomt imponert over jentene der og da tenker jeg litt sånn: uhm...hva slags jenter liker du å se på da? Han syntes Nanna var søt da, men hvordan i alle dager kan jeg duge hvis ikke jentene der er pene nok, fine nok osv? :klø:
LekeHusmor Skrevet 11. mars 2009 #4120 Skrevet 11. mars 2009 men hva gjør du med skinnet og beina når du spiser fisken da, må du bare plukke det ut mens du spiser da? haha! der er jeg helt enig med K! jeg syns ingen av de var noe særlig jeg. fine langt ifra men langtifra fine av det lille bilde jeg har sett av deg (snok på face, haha), så syns jeg absolutt at du ser mye penere ut! jeg syns faktisk tilogmed jeg ser bedre ut enn mange av de hun nanna var forøvrig også helt grusom, måten hun snakket på.. ehhh, lissom, oslooouu. sånn stygt tonefall, som alle de klysebertene har
Fremhevede innlegg