Gjest Grafica Skrevet 5. mars 2009 #4041 Skrevet 5. mars 2009 Min tanke er at man skal ikke akseptere oppførsel fra gutter som man ikke hadde akseptert fra venninner. Om en venninne hadde avlyst en planlagt tur sånn på den måten hadde jeg blitt rasende og ignorert vedkommende for en stund, fordi det er rett og slett møkkadårlig gjort!
FrizzleSizzle Skrevet 5. mars 2009 #4042 Skrevet 5. mars 2009 Det var kloke ord fra Grafica. Jeg gir deg ikke noe dump ham-svar, men jeg ville definitivt latt ham ta kontakt først. Og ja, jeg veit hvor vanskelig det er!
Gjest misa Skrevet 5. mars 2009 #4043 Skrevet 5. mars 2009 I all verden....! Først og fremst, en STOR til deg vennen! ... Jeg begynte å skrive en hel masse, men jeg vil heller si det til deg på msn. Poke meg whenever! Stor klem fra meg. -misa
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. mars 2009 #4044 Skrevet 5. mars 2009 Sier meg enig med Grafica jeg også, ikke aksepter ting fra han som du ikke hadde akseptert fra andre... Ellers skjønner jeg godt at du blir irritert Jeg hadde forøvrig neppe tatt kontakt med han først igjen, sånn det høres ut på meg så er det du som har prøvd mest, men det er meg da. Ikke sikert det funker for deg, eller at du tenker sånn!
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. mars 2009 #4045 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Ble dobbelt det gitt! Endret 5. mars 2009 av Wolfmoon
*Enigma* Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #4046 Skrevet 5. mars 2009 Setter enormt stor pris på støtten fra dere, men det blir litt vanskelig å være objektiv når man bare får mine utblåsninger Har snakket med en kollega som kjenner meg godt, som forstår sånn noenlunde hvordan jenter funker, og som kan være objektiv. Har poket K på msn. Vet at han bare ville latt meg være og gitt meg tid, så å gå og vente på at han skulle ta kontakt ville vært temmelig håpløst. Han skulle komme hit også skal vi prate. Så får vi se hva vi klarer å komme fram til. Ting er ikke bra, og for min egen del så må jeg få en del ting på plass hvis vi skal fortsette som nå. Hvis ikke så må vi bare prøve å være venner.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 5. mars 2009 #4047 Skrevet 5. mars 2009 Hei. Dette høres ikke mye gøy ut. Kommer han over snart? Det virker som om han er veldig vanskelig å forholde seg til, og at han ikke klarer å si "nei" er virkelig helt håpløst. Jeg har ei venninne som er slik, og har til slutt bare akseptert at når G sier at hun blir med så kommer hun mest sannsynlig til å avlyse, så da lager jeg meg en plan b. Men, sånn kan det ikke være med en person som man har et tett forhold til og som man omgås og ønsker å omgås mye. Da blir det rett og slett en for stor belastning å aldri kunne være sikker. Lykke til med praten. Jeg tenker jeg på trening i kveld, mest sannsynlig tredemølle + frivekter. Du får ta turen hvis du får tid, og få ut litt aggresjon.
LekeHusmor Skrevet 5. mars 2009 #4049 Skrevet 5. mars 2009 blæ blæ BLÆ! for en dustedag du har hatt! og hva er problemet til kollegaen din - er det så forbanna vanskelig å huske at du faktisk heter 1-2 og ikke 1? :klø: kanskje du skal begynne å kalle han for bare halve navnet hans. og så over til dagens dust nr 2, åååh så håpløst. men syns det var bra du tok kontakt jeg. faktisk.. bedre å bare få det ut, bli ferdig med det, enn å gå gnuge på det som du helt sikkert hadde blitt tvunget til å gjøre fordi han skulle være så "snill" å gi deg tid. håper du får ting litt mer på plass i løpet av kvelden
Bettie Skrevet 5. mars 2009 #4050 Skrevet 5. mars 2009 Huff - for en situasjon du har havnet i. Jeg er veldig enig med Grafica om at en slik oppførsel skal man ikke akseptere. Håper samtalen har gitt noen avklaringer.
*Enigma* Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #4051 Skrevet 5. mars 2009 Dagen snart over. K kom i halv sju-tida, jeg sa jeg kunne mekke middag siden han var så sinnsykt sliten. Han stakk tidlig hjem fra jobb for å kunne sove litt før vi prata, fikk litt vondt av ham også, fordi han hadde det ikke helt bra da vi snakket på msn. Så da spurte jeg om han ville ha middag hos meg når han kom, så kunne jeg lage i stand. Lagde kyllingfilet med fullkornsris og saus med hvitløk, vårløk, soltørka tomat, champignon, kyllingbuljong og matfløte. Så lagde jeg en helt enkel salat til. Det ble utrolig godt, også så enkelt! Han fikk en klem da han kom som jeg lovet ham på msn. Han ble bare stående og holde rundt meg, prata med ham om ting som plaget ham mens jeg lagde ferdig maten og mens vi spiste. Han hadde en del ting som plaget ham i forhold til jobb, og jeg er en av de som han virkelig føler han kan snakke med om sånne ting. Etter maten så virket han litt usikker, sa han ikke hadde så mye å si egentlig, i forhold til hva vi skulle snakke om. For en gangs skyld visste jeg hva jeg trengte å få sagt, og hadde tenkt ut hvordan jeg skulle si det, sånn at jeg ikke bare ble sittende og låse meg totalt. Han la seg paddeflat i forhold til Købenturen, han har et problem med å si nei, og har fått enormt mye kjeft for det av venner og søstrene sine. Det er noe han har forsøkt å jobbe mye med det siste halve året, og han hadde virkelig gått i seg sjøl etter siste meldinga mi i går. Han var klar over at han virkelig hadde driti på draget, og var fryktelig lei seg for hele greia. Jeg var klar på at jeg ikke taklet sånne ting, at han var nødt til å si nei, for selv om det er kjipt å få et nei umiddelbart, så er det tross alt en liten skuffelse i forhold til å glede seg til noe for så å få vite at det ikke blir noe av. Det var godt å få snakket ordentlig ut, at det ble en konstruktiv prat ut av det hele, og ingen diskusjon eller noe kjipt ut av det. Vi snakket også en del om følelser, om "forholdet" vårt, om at han var redd for å binde seg igjen, dårlige erfaringer osv. Han skjønte det at det var slitsomt for meg å ikke vite hvor dette er på vei. Det var egentlig en litt merkelig opplevelse, at vi for en gangs skyld klarte å snakke så godt, lytte til hverandre og virkelig høre det den andre sa, ikke bare tenke vrangt. Han sa det etterpå han også, at vi hadde funnet tilbake til den gode kommunikasjonen vi hadde en liten stund. Han lovet meg også å tenke litt grundig igjennom hvor han egentlig vil med denne ordninga vår. Akkurat nå vet han bare at han har det så utrolig bra når vi er sammen, at han ikke vil gi slipp på meg. Samtidig er det denne lille djevelen som sitter på skulderen hans som sier at han ikke må slippe løs følelsene fullstendig og ikke binde seg til noe. Vi endte til slutt i senga Det var ikke helt meninga da jeg ba ham komme ned, men ting ble veldig fint etterhvert. Plumpet ut med et spørsmål jeg ikke visste om jeg ville ha svar på. Han hadde en situasjon i jula/litt utpå nyåret med ei jente som han hadde gitt klar beskjed om at han ikke var interessert i, men som nektet å godta dette. Det er en del likhetstrekk i hennes situasjon og min, så jeg har jo lurt litt på hva som egentlig er forskjellen på oss. Dermed spurte jeg i dag, og fikk et svar som egentlig gjorde meg veldig letta. Jeg fikk en fin og grei forklaring, og han skjønte greia med hvorfor jeg spurte. Det har ikke med sjalusi å gjøre, men med likhetstrekk og usikkerheten i forhold til å ende opp i samme situasjon som henne. I det hele tatt viste han en helt annen forståelse for tankene mine enn han har gjort i det siste. Kanskje fordi jeg for en gangs skyld klarte å kommunisere dem på en nøktern og grei måte, og fikk fram poenget. Vi har blitt enige om at vi skal ut og spise på Olivia den lørdagen vi skulle vært i Køben. Ikke at det er noen fullgod erstatning, det sa han jo selv også, men så vi i det minste gjorde noe koselig sammen, for å veie opp littegrann og sånn at det ikke bare ble kjipt hele greia. Selvsagt er jeg fortsatt skuffet og litt lei meg over at det ikke ble noe av, men å fortsette å terpe på det gagner verken ham eller meg. Han har lagt seg flat og bedt om unnskyldning, jeg må komme meg videre og glemme det så jeg ikke blir sprø. Han er egentlig en fin fyr, men jeg er ikke blind for de negative sidene hans lenger. Bare håper at vi kan fortsette trenden med å ha konstruktive samtaler når ting går galt.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 5. mars 2009 #4052 Skrevet 5. mars 2009 Hei du Veldig godt å lese det siste innlegget ditt, det virker som dette gnager mye på deg. Håper du at legger deg med en bedre følelse i magen og ikke så tung om hjertet som du var tidligere. God natt og sov godt
Gjest Grafica Skrevet 5. mars 2009 #4053 Skrevet 5. mars 2009 Godt å høre at dere fikk en konstruktiv kveld Nå skulle jeg gjerne skrevet masse mer halvsmart og sånt, men hodet er litt grøt, så jeg nøyer meg bare med å gi deg en klem til og være glad på dine vegne
LekeHusmor Skrevet 6. mars 2009 #4054 Skrevet 6. mars 2009 åh så bra dere fikk snakket! og så konstruktivt også.. utrolig koselig. håper det blir bra for dere
*Enigma* Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #4056 Skrevet 6. mars 2009 Er trøtt og sliten akkurat nå. Sitter på jobb og sliter med å konsentrere meg. Skal til moren min i helga, slemt å si det, men det er ikke noe jeg gleder meg til. Jeg vil så mye heller slappe av hjemme. Jeg får riktignok se min herlige niese, og på søndag blir jeg feiret av familien, men det er alltid litt slitsomt psykisk å reise hjem. Jeg trives rett og slett ikke, blir irritabel og føler meg slem og jeg får dårlig samvittighet fordi det ikke burde være sånn. Jeg føler ikke at jeg får slappet av ordentlig, for for meg Sendte melding til K tidligere i dag, om han kunne tenke litt på det vi snakket om i går. Vi snakket veldig mye om at han er redd for å binde seg, at han ser på hvordan tidligere forhold var, og hvordan mange av forholdene til venner han har hatt utviklet seg, og er redd for å bli bundet på hender og føtter og rett og slett bli litt "whipped". Samtidig vet han jo at jeg er like opptatt av karriere og å ha et eget liv som han selv, det er jo noe av det han liker så godt med meg, og han ønsker ikke gi slipp på meg. Vanskelig for oss begge to det her, jeg har jo ikke lyst til å gi slipp på ham heller, og vet ikke om jeg klarer det selv om svaret blir at han ikke klarer å se for seg en framtid for oss. Han skjønner at for meg er det vondt å gå og ikke vite om det kanskje kan bli noe mer seriøst en gang, for hvis det er totalt uaktuelt så vil jeg heller at vi bare skal være venner. Det var han selv som sa han trengte litt tid, og ønsket å tenke over ting. Jeg sa at det var jo egentlig ingen av oss som hadde planer om å gå inn i noe forhold nå, og at jeg ikke ville presse ham til noe som helst. Men han sa selv i går at han ønsket å tenke over det, så da får vi nå se hva han kommer fram til. Savner ham allerede. Det var så godt å sove hos ham i natt. Vi hadde en ganske morsom og eh..."interessant" samtale da vi skulle sove i går. Vi pratet om sex: erfaringer/opplevelser, fantasier, likes/dislikes. Spennende! Han er veldig åpen, og har få problemer med å snakke om sånt, eller å høre om mine opplevelser/erfaringer. Han er veldig avslappa i forhold til sånne ting, ellers tror jeg jeg hadde fått noia for å være helt ærlig.
Gjest Grafica Skrevet 6. mars 2009 #4057 Skrevet 6. mars 2009 Jeg forstår godt følelsene dine om å reise hjem. Har ikke verdens enkleste forhold til min egen mor og forstår veldig godt det psykiske stresset... Håper det går fint
FrizzleSizzle Skrevet 6. mars 2009 #4058 Skrevet 6. mars 2009 Jeg ønsker deg en god helg, tross alt. Fint at du fikk pratet så godt ut med K, virker som det er utvikling i positiv retning, selv om du ikke vet så mye mer om fremtiden. Og den middagen hørtes god ut, jeg sitter her og er så sulten
*Enigma* Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #4059 Skrevet 6. mars 2009 Jeg forstår godt følelsene dine om å reise hjem. Har ikke verdens enkleste forhold til min egen mor og forstår veldig godt det psykiske stresset... Håper det går fint Takk! Det går greiere når niesen min er der, selv om hun er høyt og lavt og tar mye energi, så gjør hun det enklere å være der i det minste. Hun tar jo all oppmerksomheten. Jeg ønsker deg en god helg, tross alt. Fint at du fikk pratet så godt ut med K, virker som det er utvikling i positiv retning, selv om du ikke vet så mye mer om fremtiden. Og den middagen hørtes god ut, jeg sitter her og er så sulten Takk for det Jada, det er jo mye positivt også, det er bare så lett å fokusere på det negative fordi det er kanskje det man aller mest trenger å skrive av seg. Dessuten har jeg jo lært at jeg må være forsiktig med å håpe for mye når det gjelder ham, derfor tør jeg ikke håpe og drømme for mye. Den middagen var veldig god Jeg elsker å lage mat, særlig når jeg kan lage til flere enn meg selv, og K setter så utrolig stor pris på maten min også. Han er ikke så dum til å lage mat selv, men han plukker opp utrolig mye fra meg, og det synes jeg er koselig. Gøy å være til inspirasjon og ikke minst, være flinkere enn ham til noe.
Bettie Skrevet 6. mars 2009 #4060 Skrevet 6. mars 2009 For en flott måte du har taklet dette på. Å være både klar og konstruktiv i en så vanskelig samtale er det ikke alle som klarer. Du kan være stolt av deg selv. Ønsker deg en god helg.
Fremhevede innlegg