Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Gjest Fancy Nancy
Skrevet

:goodbye:

innom for en liten oppdatering..

gratulerer med dagen på etterskudd! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
:goodbye:

innom for en liten oppdatering..

gratulerer med dagen på etterskudd! :klemmer:

Takk for det :klemmer:

Sitter på jobb, er trøtt og sliten. Vil egentlig helst hjem til senga, eller til puben der K sitter. Akkurat nå hører jeg jo på Pearl Jam - Last kiss også, det gjør jo ikke ting bedre. Tror det er en av de tristeste sangene jeg veit om.

I morgen er det konsert. Skal treffe J og K for å spise på Taste of China, og deretter stikker vi for å møte Ansjoni og Ansjonimannen. Det blir nok koselig. Skal bli godt å se K igjen, selv om jeg ikke akkurat kan klage over at det er lenge siden sist.

Jeg hater for øvrig åpent landskap dypt og inderlig. Det er konstant bråk og høylytt prat her og jeg føler meg som kontorets superbitch som stadig ber kollegaene mine dempe seg. Som regel har jeg ikke sjans til å høre min egen musikk (headset) eller folk som snakker til meg på telefonen. Kjenner jeg blir skikkelig sliten i hodet av en arbeidsdag. Det hjalp i ca 2 minutter nå også... Tok det opp med sjefen min på medarbeidersamtalen også. Det er dessverre ikke så mye å gjøre med det. Det hjelper jo ikke at jeg sier i fra, og sjefene har egne kontor så de merker ikke så mye til støyen. Det er spesielt én som er ekstremt høylytt, både stemmen og latteren hans overdøver absolutt alt. Han lærte aldri om innestemme da han var liten, for åpner han munnen så er det aldri et normalt nivå på stemmen.

I det minste fikk jeg masse skryt på medarbeidersamtalen. Sjefen min mente jeg hadde stor respekt blant brukerne våre da. Jeg kan ikke si jeg har merket så mye til det jeg, føler ofte at de slett ikke respekterer meg i det hele tatt. Men hvis han mener det, så stemmer det sikkert. Jeg er ikke akkurat den som har mest tro på meg selv.

Endret av *Enigma*
Skrevet
I morgen er det konsert. Skal treffe J og K for å spise på Taste of China, og deretter stikker vi for å møte Ansjoni og Ansjonimannen. Det blir nok koselig. Skal bli godt å se ham igjen, selv om jeg ikke akkurat kan klage over at det er lenge siden sist.

:fnise:

det høres ut som du snakker om ansjonimannen :ler:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
:fnise:

det høres ut som du snakker om ansjonimannen :ler:

Ja! :ler:

Skrevet
:fnise: var ikke sånn ment altså. skjønte jo at du siktet til K, det var bare morsomt å lese :ler:
Skrevet

ah det var idag det var konsert! stemmmer! :tommelsmil:

håper du koser deg masse masse! :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Var det ikke i dag hun skulle på konsert med J og K da :klø:

Skrevet

:sukk:

Vurderer sterkt å faktisk bruke voodoodokka jeg fikk av Ansjoni til bursdagen min. Kanskje det om ikke annet vil få meg til å føle meg bedre? Hadde jeg enda hatt en boksesekk å gå løs på.....

Gikk hjem med K etter konserten i går, og vi kom inn på hva vi skulle gjøre de neste ukene. Vi kom da selvfølgelig også inn på Købenturen, og jeg skjønner ikke engang hvorfor jeg ble overrasket eller skuffet.... For han blir selvfølgelig ikke med likevel. Han bare trakk på skuldrene og sa at nei, det gikk ikke, for han hadde ting som måtte gjøres. Vi snakker om ting han har visst om lenge, men bevisst skjøvet framfor seg fordi han ikke har lyst til å gjøre dem. Han prioriterer å stå på ski denne helga framfor å gjøre dem sånn at han kan være med til Køben. Dette er jo også en tur han har visst om lenge, og jada, han har sagt at det kan kanskje bli litt vanskelig, men han skal gjøre så godt han kan for han skal få unna ting før den tid sånn at vi kan dra.

Atpåtil skjønte han ikke hvorfor jeg ble skuffet, og sa at JEG ikke skulle ødelegge en fin og hyggelig kveld med å bli skuffet over en filleting. Vi kunne jo bare dra til Køben en annen gang, og plutselig var tonen at det var jo også mye triveligere om vi dro en gang det var litt varmere. Han som hele tida har sagt at han gleder seg til turen, at det skal bli godt å komme et sted, bare oss to og gjøre noe helt annet. En tur han har sagt han har veldig lyst til å reise til og som han vil prioritere.

Jeg bare snudde meg og gikk....

Sendte ham en melding rett etterpå, lurte på hvordan det kunne være så vanskelig å forstå at jeg ble skuffet når ting ikke ble noe av likevel, at jeg hadde håpet vi kunne få denne turen og komme oss bort litt bare vi to og gjøre noe annet.

Fikk til svar at han hadde jo sagt for lenge sida at denne helga kunne bli vanskelig, og om han hadde vært så utydelig (JA!), men at det var ikke meininga å skuffe meg da.

Fikk sagt at det var jo nettopp derfor jeg hadde spurt sånn. Det er ikke lenge sida sist engang, og at han hadde jo hele tida sagt at han skulle prøve. At han kanskje ikke var så tydelig som han selv tydligvis trodde han var.

Da ble han småsnurt og syntes det var unødvendig å være så sarkastisk, men at han skulle ta det til etterretning, det hadde aldri vært hans intensjon å skuffe meg... Da var jeg trøtt og sliten, frustrert og så lei meg at jeg sprakk. Forklarte i klare ordelag at for meg er ikke et ja et kanskje, sånn hvis jeg rekker/orker/klarer å prioritere. At han kunne sagt nei helt fra starten av, dette var noe han hadde visst om en stund, og at for meg så var det en fin anledning å ta den turen NÅ siden jeg får dekket mesteparten av jobben.

Skrev ikke at jeg ikke ser hvordan jeg skal få råd til en Købentur bare for kosens skyld seinere i år. Jeg skal jo til Edinburgh i påsken og i sommer. Festivalbilletten var ikke direkte billig, og jeg har lyst til å prøve å komme meg til USA til høsten.

Svaret jeg fikk var kanskje et av de teiteste jeg noen gang har fått. At han måtte lære seg å si nei, men at han syntes det var så vanskelig. Dermed skuffet han folk gang på gang.. Fint! Hva med å faktisk lære? FØR du sårer og skuffer noen du virkelig ikke vil skuffe.

Jeg fatter ikke at det er mulig.... Jeg har spurt SÅ mange ganger om denne turen, hver gang har jeg fått klarsignal for å køyra på. Det er ikke den eneste tingen han har sagt ja til, for så å ombestemme seg rett før, (middagen i går er et godt eksempel, han avlyste den biten rett før), og han lurer på hvorfor jeg er usikker på ham?

Drittavslutning på en kveld som tok seg kraftig opp etter en litt laber start, han var nemlig temmelig rar og distansert på begynnelsen. Konserten var kjempebra, og han ble etterhvert stående og holde rundt meg og kose på meg. Ble ørlitegrann skuffet da han ikke ble med meg hjem heller (enda et det hadde vært koselig, der han burde sagt nei), og så kjempenedturen med at Købenturen nå tydeligvis ikke blir noe av.

Skrevet
:klem: Skjønner godt at du ble skuffet over Køben-turen. :klem:
Skrevet

ååh fy søren! skjønner godt at du er skuffet! og filleting?! det er det jo så absolutt ikke! :klemmer:

så utrolig kjipt.. er et helvete å forholde seg mennesker som ikke klarer å lage eller holde avtaler. huff. så sinnsykt kjedelig at han ikke blir med til køben da. skulle ønske han kunne vært litt klarere mot deg altså! :opplyser:

ellers var det jo bra at det var en fin konsert da :hug:

Skrevet

Han har jo snakket om denne turen han også, som en tur der vi faktisk kan få litt skikkelig tid sammen, bare vi to, borte fra sofaen og ting vi vanligvis gjør. Finne igjen godfølelsen... Aldri mer planlegge noe ut fra at han faktisk blir med, at det blir noe av. Føler meg så sinnsykt dum som faktisk trodde at dette var noe han kom til å prioritere. Should have known better..........

Skrevet

uff. forstår at du tenker sånn :hug:

utrolig kjipt gjort av han!

jeg har generelt litt problemer med folk som ikke har respekt for avtaler eller i det minste viser respekt med tanke på hva de gir av forventninger. hater når folk sier ja,åå det må vi gjøre, men når det kommer til stykket så skjer det ingenting :roll:

håper dagen din blir litt bedre etterhvert vennen.

Skrevet

Filleting? Høh, jeg hadde blitt ganske forbanna. Argh, det er så kjipt med sånn stange hue i veggen-krangling.

Gjest Ansjoni
Skrevet

Det der hørtes ikke bra ut :nei: Hva er det å si liksom, at han har så vanskelig å si nei? Det er jo tusen ganger verre å si ja til noe, få opp forventninger og forhåpninger hos andre, når man selv vet at det ikke kommer til å skje likevel....Hadde det vært meg, hadde jeg ikke bare vært skuffet, men frustrert, sint, og fullstendig rasende. Absolutt ingen filleting altså. Merker jeg blir ganske sint og oppgitt på dine vegne her nå, du fortjener ikke en sånn oppførsel :klem:

Skrevet

Da jeg fikk den siste meldinga hans holdt jeg på å kyle telefonen i veggen, men siden det er jobbtelefonen så ville det være litt kjipt å komme til sjefen og si at den var ødelagt fordi den eh.... datt i golvet?

Han hørte ikke noe mer etter den meldinga, jeg tar IKKE kontakt, og tar han kontakt så veit jeg ikke om jeg har lyst til å snakke med ham. Det tok sin tid før jeg fikk lagt meg til å sove i går, jeg var rasende, frustrert og sinnsykt lei meg, og må innrømme jeg grein meg selv i søvn. Én ting er hvis han hadde driti seg ut på datoen og måtte jobbe eller lignende...sånne ting skjer. Men at han ikke klarer å si nei......Hjelper meg fint lite at han sier han legger seg flat... Ikke har han tatt kontakt, han veit jeg er såra og skuffa, eller...med han så ville jeg ikke vært forundra om han tror ting nå er ok, evt. så skal han gi meg tid...igjen...til tross for at jeg har sagt at det er det som fungerer desidert dårligst på meg.

Hadde han sagt at: jammen vi tar en tur da og da i stedet, men å komme med at vi kan jo ta en Købentur en annen gang, uten å spesifisere mer enn det, det hjelper fint lite, for det blir ikke noe mer av det enn denne turen her. Og han kunne ha fått det til, hvis han hadde vært "litt" interessert i å prioritere, i stedenfor å utsette det til han er helt nødt til å gjøre det, fordi han synes det er så kjedelig at han gidder ikke gjøre det før, det er viktigere å f.eks dra på tur denne helga her.

Folk har skydd meg i dag, jeg har trukket opp hetta på jakka mi, håret henger ned i øynene og sminken er like kølsvart som humøret. Jeg eksploderte nærmest på en av mine kollegaer som hver eneste gang han har snakket til meg i 2 år har fått beskjed om å bruke begge navn, i dag beit jeg ham av og sa han skulle bruke begge to og at nå var jeg LEI!! Lurer på om det hjelper...

Akkurat nå står ikke K særlig høyt i kurs for å si det sånn.... Som ei venninne av meg sa: ...på tide å droppe fyren? evt bare redigere statusen hans til "tilfeldig moro - når han gidder dukke opp"... ?

Gjest Grafica
Skrevet

Åååå som jeg skjønner at du er forbanna! Jeg sitter her og syder og raseri på på dine vegne nå. Ååååh fy faen for en drittfyr! :kjefte:

Skrevet

Sitter og teller på knappene om jeg skal sende ham en melding på msn om at vi må prate, og så bare få det overstått eller ikke. Jeg skjønner meg ikke på meg selv. Jeg er ikke noen stor tilhenger av: dump ham- svar, jeg mener man må prate om ting, men jeg er heller ikke tilhenger av å bli behandlet som....ja.. Jeg pleier ikke finne meg i sånne ting, men når det gjelder K så...

Er vel noe med at jeg ikke engang er vant med å bli behandlet så kjipt, og jeg har følelser for denne fyren, sterke følelser. Jeg veit bare ikke helt om det er nok til at jeg kan gå videre og fortsette dette udefinerte vi har hvis jeg får en skikkelig unnskyldning og vi får prata om det, eller om jeg heller burde avslutte hele greia? Vurderer sterkt å poke på ham på msn og si at vi må snakke...., men jeg har ikke lyst til det heller.... Vil ikke være den som må ta kontakt nå....Helvete at det skal være så vanskelig da?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...